• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Tooticki

Vårt bröllop kommer kosta ca 40 000 kr (vi har mingelfest med champagne och snittar). Sen har vi planerat att göra två bröllopsresor, en till NY nästa vinter och sen Mocambique sommaren 2009 när jag är utexaminerad. Resorna kommer förmodligen gå på ca 100 000 kr tillsammans.

• Frun S

Vårt kostade 40.000:- Hade ett litet bröllop med bara de närmsta på festen. Bröllopsresan kostade 30.000:- exkl. fickpengar. Så alltså c:a 70.000:- totalt.

• Fejs

oj vad billiga bröllop alla har om man jämför med oss. är det någon som köper hela kuvertpris (brudskål med snittar, 3-rätters med dryck, kaffe med tårta, blomdekoration, vickning med dryck) för mindre än 800 kr?

• september22

Första budgeten låg på 80,000, men som nämnts tidigare blir det lätt dyrare än planerat. Jag tror vi landade på strax över 100,000kr. Visst hade man kunna snålat och hållt budgeten men nu hade vi pengarna så varför snåla? Var så värt det.

• Virvel

Fejs

Vi får räkna med 1000 kr i kuvertpris så vi har inte billigare är er men totalt kan det ju ändå bli billigare bröllop om vi inte betalar lika mycket för fotograf och tex trubadur.
    Totalkostnad beror ju också lite på var man bor i vårt avlånga land.

Vi hade tur med bokningen av fotograf. Vi ska betala 6000 kr för heldag och hon hade höjt nu till 11500 kr.

Vad är det ni betalar så mycket för eftersom kuvertpriset var så lågt? Lite nyfiken bara?

• Fejs

Ja jag förstår det inte heller faktiskt men jag kan ränka upp hur vi tänkt:
    Klänning-5000 kr
    Skor-800 kr
    Underkläder-1000 kr
    Hår, makkeup, naglar-3000 kr
    övriga tillbehör såsom väska, strumpbyxor etc-1000 kr
    Kläder till brudgum, hyrda-2000 kr
    skor-500 kr
    kuvertpris-800 kr, totalt 56000 kr
    bjuda på ter drinkar till alla- 20000kr
    musik-8500 kr(inkl. i kyrkan)
    ringar-15000 kr
    förlovningshelgen-5500 kr
    trycksaker etc-2200 kr
    bukett etc-3000 kr
    fotograf-3000 kr
    bröllopsnatten-3000 kr
    bröllopsresa-30000 kr
    respengar-10000 kr

• Fejs

transporter av oss själva och gäster 5500 kr

• avil

avil

vet inte än.......men vi bjuder ju ingen!! så det blir ingen mat o sånt......

*ca 4500 för ringen
    *ca 3000 + - för klänning
    *barnens kläder ska vi handla billigt på H&M,eller dyl-blir inte så dyrt o såna plagg de kan ha även sen!
    *foto+blomma vet ej då det sker i cypern....
    *en vanlig resturangmiddag för oss 5 i familjen sen!
    *dock kostar vår resa ca 50 000.
    tja,drar ju ändå iväg......

Kan ju tillägga att våran resa är liksom grejen! vi ska ju ha vigselcermonin där-så det är ju egentligen inte "smekmånadsresa" .......om man säjer så.

• Virvel

Fejs

Gämför jag med vår budget så är det er resa och ringarna som gör att det drar iväg.

Klänning-4000 kr
    Skor-250 kr
    Underkläder-1000 kr
    Hår, makkeup, naglar-1400 kr
    övriga tillbehör såsom väska, strumpbyxor etc-1000 kr
    Kläder till brudgum, köpta-4700 kr
    skor-500 kr
    kuvertpris inkl tre glas dricka och avec-1000 kr, totalt 47000 kr
    musik-5500 kr(inkl. i kyrkan)
    ringar-8500 kr
    trycksaker etc-2000 kr
    bukett etc-0 kr Har en kompis som är utbildad florist
    fotograf-6000 kr
    bröllopsnatten-1200 kr
    bröllopsresa- önskar oss pengar till denna i bröllopsgåva.
    respengar-10000 kr

Mycket av detta är betalt redan så det inte ska bli så stor summa vi måste ut med i slutet. Vi får också hjälp med 30000 kr från svärföräldrarna plus att dom betalar klänning och kostym.

• Virvel

Fasen jag har glömt transport. Den kostar 2000 kr. Uppe i 85 000 kr nu. Oj, det börjar dra iväg.

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?