• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Hannisen

Och våran budget 6 månader innan låg på 35 tusen......
    Men det växte....och vi prioriterade fram sånt vi kände var viktigt.... När vi började planera hade vi bara en inkomst och hade inget sparat, när makan fick jobb var det liksom bara att köra på och istället för ett riktigt lågbudgetbröllop med 130 gäster (vi hade bjudit nästan 200... vad tänkte vi på...) blev det ett pampigt lågbudgetbröllop där ingen gäst ( som inte sett oss arbeta eller hjälpt till själva) kunde tro att det var ett lågbudgetbröllop! Prioritering och tur!

• Anky

Så här kostade vårat bröllop men då snålade vi inte på något utan gjorde det vi tyckte kändes rätt.

Klänning 14,000
    Skor 1,000
    Frack hade min man sen tidigare
    Blommor 2,500
    Make-up och hår 2,500
    Middag 78,000 (1,300/kuvert och vi var ca 60 pers)
    Bar 16,000 (vi bjöd på allt)
    Ringar 50,000
    Fotograf 4,000 (fick super pris)
    Resa 50,000
    Buss från kyrka till fest 2,000
    Fest Program 2,000
    Inbjudningar 1,500

• icra

250.000 är vi uppe i såhär långt men då är resa och dyra ringar inräknat gulp. Men det är det värt

• Wicks

vårat gick på tja kanske 7.000 för 50 gäster

• B & S

65000 ungefär tror jag det blir med 15 gäster. Vi har lagt det mesta på 2v resa och ringarna...sen e resten massa småsummor som blir stora ihop.
    Låter som lite gäster visst men det gör inte lokalhyror mindre för mindre antal gäster! hehehe...

• Hofsan

Ca 120.000 med resan till Thailand. Det som vi lägger mest pengar på förutom resan på 30.000 är heldagsfotograf på 9.000, ett kännt 2 manna band för 8.700 kr, maten, fri bar och min ring för 13.000 kr

• rosarosen1

Ca 130' resan ej inräknad. Vi delar en tredjedel per par (vi, mina föräldrar, hans föräldrar). Det är helt otroligt hur mycket det kan dra iväg. Mycket pengar för en dag, men det är det absolut värt.

• Kärlek ger näring åt själen

Wicks. Jag måste fråga hur ni gjorde för att hålla kostnaderna nere? För vi planerar på ett litet bröllop. Alltså de allra närmaste familjen o vänner. Vi har räknat på ca 20 pers som kommer. Men jag blir liite rädd när man ser vilka summor ni andra kommit upp i :( Vi har sagt att vi inte vill ha något stort bröllop iom det inte känns rätt för oss. Men just nu så står vi helt stilla i vad allting kostar. och tiden börjar rinna iväg. :(

Tacksam för svar :)

• Lilla My

Wicks sa någon gång tidigare att de inte serverade någon alkohol, det drar ju ner kostnaderna en hel del.

• Wicks

Kärlek ger näring åt själen: nej vi serverade ingen alkohol, helt klart. det drog ner kostnaderna en del, men garanterat inte med 10.000

vi gjorde amten själv, gillade snarare. hade fläskfile, kyckling och massor med grönsaker. hade ett medeltids bröllopp så kläder osv var ju i det stuket. Men bröllopskläderna vart helt klart den dyraste utgiften, de gick på 3500 ungefär för oss båda + kläder till dottern. hade vi haft ett typiskt bröllop skulle jag säga att det hade blivit billigare snarare, just för att klädes utbudet är större då.

i övrigt kostade dekorationer en del, men tja inte me rän några hundra.
    blombuketten gjorde jag själv av en oasisboll och massa plockade blommor.

nu bör det dock sägas att vi fick en hel del prylar från svärföräldrarna, mat i form av potatis, färska grönsker samt massor med blommor.
    Det var helt klart en del pengar som sparades in så, men mest miljö.

att lägga 15.000 på dekoration känns för mig helt främmande, det mesta går ju att göra själv om man vill.

kläder bär man tänka på att leta så man faktiskt hittar det billigt (om det nu var preferensen), det finns ju hur många alternativ som helst.

fläskfilen vi köpte kostade då kanske 50 kr gk eller nått sådant

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?