• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Hedebris

vår tårta går på 5700 :(

• Lilla My
    Hedebris skrev 2007-11-28 21:27:52 följande:
    vår tårta går på 5700 :(
    Jäklar! Men det måste vara en jäkla tårta också....
  • Hedebris

mmm...den var supergod! var och provsmakade igår :D

80 bitar.

• zsandora

Fejs>> Vet inte om de va te mig du ställde frågan, men vårat ska va ute i Hofsnäs, ligger mellan borås och Ulricehamn....

• kanten

vårt bröllop kostade allt som allt runt 8000:-
    jag tyckte det var ganska mycket, men när jag följt denna tråd ser jag att det nog inte var någonting i jämförelse... :)
    mina föräldrar hade festen hos sig, och de stod för alkoholen.. så det går ju att gifta sig relativt billigt också :)

• Lilla My

Kanten, wow! Jag som tycker vi är så duktiga med våra 15000.

• Hedebris

shit.. och jag tyckte vi var duktiga med våra 50 000

• matteve

Det känns som det är omöjligt att göra upp en budget innan alla delar har fallit på plats. Vi har bara bokat kyrka, lokal och präst.. men det är ju allt annat som kostar. Jag har exempelvis ingen aning om hur mycket utsmyckandet i lokalen kommer att kosta, brudtårtan, mat och dryck.. brudklänning? Våra föräldrar ser fram emot en rough budget, men oj, vad svårt.

Hur gjorde ni? Utformade ni en budget först och försökte hålla er till den? Man kan ju aldrig vara riktigt säker på slutsumman, men hur gör man? Tips, tack!

• matteve

Gahh.. bara inbjudningskorten. Kommer på fler saker

Det jobbiga är väl att vi bjuder 120 gäster, men kommer nog att hamna på 90-100. Det är så svårt att veta hur många av våra gäster som har råd att släpa sig hit, över atlanten. Många inbjudna är studenter också!

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?