För mycket är aldrig tillräckligt.
Margaux
Glömde att svara på din fråga om februarfestandet, jag har en stor middag inbokad den dagen, en traditionell middag/fest där jag garanterat kommer bli bakis dagen efter.
Margaux
Glömde att svara på din fråga om februarfestandet, jag har en stor middag inbokad den dagen, en traditionell middag/fest där jag garanterat kommer bli bakis dagen efter.
Så ingen bebis idag heller, då kanske min gissning inte är så fel...
Har varit på universitetet och utkämpat hårda strider om min rätt att få en kopia eller ett intyg på att min uppsats är inlämnad. Den kommer inte in i LADOK förrän i morgon och jag ska på jobbintervju kl 15. Med utskriften i hand kan jag nu visa att jag har alla poäng och bara väntar på examensbeviset.
Trode att det var jättevanligt med "födabarnpresent" många får en sten till i ringen, ett par örhängen el liknande ibland med diamanter och ibland med barnets månadssten. Men det är klart man ska få en present! Det kommer min man vara mycket medveten om ifall det någonsin blir dax för oss. Har redan berättat vad jag vill ha, antigen då eller i 1årig bröllopspresent.
Lapinette
Tycker du har förtjänat den ringen flera gånger om!
Gemma
Klar poäng där ang mat dryck och socialt liv. Tjejmiddag låter alltid trevligt. Perfekt nu när du behöver tänka på annat lite och mannen är borta på middagar.
Funderar på liten tjejmiddag på onsdag då mannen är borta men de flesta skriver hemtenta och de som jobbar brukar inte vara helt pigga på sena middagar med mycket vin i veckorna. Kanske lika bra det då jag ska med morgonplanet till London som går tiiiidigt.
Lapinette
håller verkligen tummarna för att det släpper i natt så att du kan få åka på semsester med något i magen. Vet man varför cykeln blir konstig?
Nu tjejer måste jag berätta, JAG HAR FÅTT JOBB!!
*delar ut champangeglasen*
Jag börjar nästa tisdag, ska bli otroligt roligt tycker jag.
Mina planer i London är än så länge lite vaga, mannen jobbar to+fre så då roar jag mig själv på dagtid. Vi bor i Paddington, precis vid parken så det är väldigt bra.
Shoppa är väl det jag tänkte ägna mig åt och nu när jag har fått jobb och vet att ekonomin kommer fyllas på igen så kan jag ta ut svängarna lite mer.
Tänkte även ägna mig åt div gratis nöjen, bla besöka Tate Modern mm. Självklart är afternoon tea på schemat för helgen men inte på Ritz. Funderar på Savoy eller Orangeriet vid Kensington Gardens. På lördagen ska vi träffa en vän och hans nya flickvän som bor där, har inte träffat henne innan så det ska bli trevligt.
I övrigt tänkte vi äta gott och dricka gott och hoppas att mannen inte måste jobba så sent på to+fre.
Vet att jag fick flera tips i slutet på förra tråden, men har ni fler så tar jag gärna emot dem.
I morgon ska jag kika på en Barbour oljerock, tror att den kan behövas både i London och om vädret ska fortsätta så här.
Gemma
Det finns ett halsband som är i samma serie som min ring, det vill jag ha. Kjedja i vitt guld och så en diamant som hamnar ungefär i halsgropen.
Izunia
Klart jag har ett alkoholfritt alt till dig, hoppas att jag snart får ställa fram ett till Lapinette också.
Då fylle jag på lite extra i ditt glas Lapinette för säkerhetsskull...
men sen när det är dax så kommer jag med glädje servera även dig alkoholfritt
Amelle
Det är samma jobb fast då var det inte så klart, nu är det satt startdatum och omfattning mm.
Provence låter inte helt fel, hur är det så här års?
Lapinette
Ja vist är det praktiskt med serier, då löser man om inte annat presentproblemen för mannen vid speciella tillfällen för ett par år fram.
Ska se vad det blir men något extra är jag absolut värd i London, inte riktigt säker på vad bara.
Amelle
Ja men vad dum jag är, det visste jag ju faktiskt!
Måste ut och köpa ett par skor idag. Köpte visserligen ett par härromdagen men jag inser att jag inte kan traska runt i london i timmar i mina vanliga skor. Alla är högklackade utom ett par pälsfodrade ljusa mockastövlar, vilket troligen är det mest olämpliga man kan ha i ett regnigt +7 London. Sen har jag ett par vita sneakers, nästan lika olämpligt det... så idag står det skojakt på schemat, svarta låga promenadskor. Hur svårt kan det vara att hitta?? Troligen jättesvårt för bland mina ca 40 par skor finns inte ett enda par. Nåja det blir dagens utmaning!
Lapinette
Precis, det är som att köpa strumpor, inte kul någonstans men det kostar pengar. På sommaren har jag ballerinas om jag mot förmodan måste gå långt, eller som sagt mina vita sneakers. Föredrar ballerinas eftersom de är finare och passar klart bättre till kjol.
Känns bara fånigt att lägga massa pengar på något jag inte kommer använda spec mycket sen, men hittar jag ett par någorlunda klassiska så kanske de funkar flera år istället. De lär ju knappast bli utnötta.
Jag har dille på pumps nu, köpte ett par röda senast härromdagen, däremot är ballerinas för sommarbruk trevligt, har säkert 6 olika par. Men inte för kvällstid annat än om det blir picnic i parken eller så. Jag är så kort så jag försvinner ju nästan om jag inte har klackarna... Dessutom får man mycket bättre hållning med klackar.
På tal om Gemma, inget skrivet av Gemma sen kl 14 igår svensk tid... brukar ju komme inlägg mitt i den svenska natten runk kl 01 eller så.