Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Lapinette
    Surt att ni måste köpa hela er del när nu priset har säkts till ett klart mer överkomligt. Finns det någon chans att någon annan lägenhet vill köpa er överblivna del då?

Stålis
    Också jättenyfiken på vad du fick i present.
    Jag kan som jag skrev högre upp precis som Margaux inte komma in på sidorna du länkar till med lägenhetsbilder. Vill du lägga ut dem igen eller lägga upp dem i ditt galleri eller på FB eller nått så kanske vi kan se dem.

Amelle
    Grattis i förskott! Kul med en man som verkar gilla det där med presenter, min är lite tråkig på den fronten. Han kan få ett paket och lägga det åt sidan för att öppna "sen", jag kastar mig över alla paket och tycker att det är lite mindre kul att ge bort saker när de emottas med så svalt intresse. Verkar roligare att ha det som du vars man inte kan hålla sig från att ge paketen för tidigt.

Magaux
    WOW, tycker att 120 flaskor låter stort, vill knappast tänka på hur stor en 300 flaskors kyl måste vara. Måste vara lite svårt att möblera med på något bra sätt. Låter som att hus med vinkällare vore bra för dig, eller bygga om källarförrådet eller så. Kan bli svårt att ta med om man flyttar bara.
    Jag tror att jag har hört om vinkylar som har olika temp i olika delar, finns det eller är det jag som har fått för mig det bara?

HUr många kilon får du flyga hem med från Argentina? Låter som det kan bli lite övervikt på din väg hem... en väldigt tom väska på vägen dit kanske? Från vissa länder är det biligare att skicka sakerna med post än att betala övervikten om det är ett kinkigt flygbolag. Det tar ju längre tid innan man får dem men ibland kan det vara värt det.

Skulle gärna ut och shoppa men efter London är mina kort lite dränerade. Har dessutom inte fått CSN sen innan jul och då bara bidragsdelen sen i somras och den här månaden blev det ju ingen lön så jag får se fram emot nästa månad istället. Då har jag ju dessutom förhoppningsvis en ny lägenhet att handla saker till och alla vårkläder har kommit i affärerna.

Flyttfirma är värt så mycket, spec om man har kontakterna och de gör det på helgen som "extraarbete". Tror inte att mina vänner någonsin skulle våga svara på frågan "vad gör ni i helgen" om vi hade bett om hjälp vid varje flytt. Nej bättre att ha proffs så går det fortare, smidigare och man själv kan hålla sig till att bära de lättare kartongerna parallellt med deras arbete.

Gemma hur går det för er?
    Har precis umgåtts hela dagen med väninnan och hennes 4 månaders dotter, promenerat och fikat mm. Så kul med alla söta barnkläder som finns, det känns som om lilltjejen har något nytt på sig varje gång jag träffar henne. Hon har precis som du hittat många bra sidor på nätet med söta saker som hon köpt.

• förhoppningsis

Har inte provat Kiehls produkter men funderat på det, vad är det du tycker är så bra med dem Amelle? Och vad är det du inte gillar med dem Lapinette?

Lapinette
    Det är väl bra att ni dricker vinet, det är ju det som är meningen! Tänk vad tråkigt med alla som gör tvärtom, de har massa viner som de spar till speciella tillfällen men det är sällan det kommer ett bra så vinet/champangen mmm bara ligger där.

• förhoppningsis

Margaux
    Låter klart roligare att köpa vin för pengarna istället för specialskåp, tycker 15000 lät mycket som det är men förstår att det kostar med stora vinkylare. Vi har kikat på ett litet men det rymmer bara ca 30 flaskor men vi får se om vi hittar någon plats att ha det på i nya lägenheten innan vi handlar. Om vi köper ett så tipsa gärna om viner som skulle passa att fylla det med. Vi tömmer som jag skrev igår våra skåp nu, dricker upp champange och viner som vi har nu, inte bara för att det är jobigt att flytta för det är flyttgubbarnas problem, men för att det är trevligt. Vi kommer behöva fylla på förråden i nya lägenheten igen nästan från grunden.

Lapinette
    Bara Stålis som fyllt Margaux fyller "snart" men specade inget datum.

• förhoppningsis

Margaux
    30 herrar i kostym från Statoil, då är det inte de vanliga bensinmackskillarna direkt =)
    Bilder är alltid kul att se!

• förhoppningsis

Margaux
    Jag är supersvag för fina kartonger, vill inte ens slänga dem sen...

Amelle
    kanske är värt att prova den, nu blir det mest Kanebo och Clinique för mig.

• förhoppningsis

God morgon
    trött på BT på kvällarna, jag kommer inte nes in efter kl 20 =(

Lite förvånad att det var så mycket jeans här, var helt övertygad om att ni alla var otroligt välmatchade från topp till tå och evigt perfekt fixade med hår och smink.

Jeans använder jag inte ofta, spec inte nu mera och innan jag började plugga o på somrar då det har varit kostymjobb. I skolan var det mest kjol eller svara byxor. När jag kommer hem däremot hoppar jag i mjukisbyxorna hoddien o snurrar upp håret i en knut i nacken. Väldigt fint.

Stålis
    Hur verkade nya jobbet då? Då kan vi sitta på varsit eget kontor och njuta av tystnaden.
    SÅ din man ska ta jägarexamen, J tog den för 5 år sedan och jag tror att jag lärde mig mer än han när jag förhörde honom, slog honom alltid på kunskapsfrågorna. Vapenskåpet är inte helt lättmöblerad, vi brukar ha vårt i klädkammaren om det finns.

Margaux
    din klädsel låter jätte cool, vill se en bild!
    Tycker ditt hår låter fint men är du inte nöjd så gå tillbaka och få det fixat. Så mycket som man betalar för det och då håret är en viktig del för att känna sig fin så är det bara att gnälla tills det blir rätt.

Gemma
    Låter som en riktig PR bebis!
    Ser på tv om snökaoset i kina och att folk inte kan åka hem över nyår osv. Här bara regnar det...
    Varför får inte din man vara ledig över nyåert?

Vad det gäller bröllopsinbjudan, skickar man inte alltid den via post? Har aldrig hört talas om något annat. Vet inte hur jag skulle ta det om jag fick en via mail eller sms faktiskt.

Igår på vägen hem från jobbet råkade jag köpa en handväska till, vädret var så tråkigt och jag kom från jobbet innan 19 vilket bara det var något att fira. Satt till 20 tiden i tisdags och kommer nog sitta till 19.30 idag också. Sen blir det mat och lite vin med mannens syskon och respektiven på nya Pontus.

Ha en bra dag!

• förhoppningsis

Halloj på er

Precis kommit hem från lite drinkar på Pontus, så bra där! Gillar verkligen det stället och det gjorde uppenbarligen många andra med, jättefullt med folk där ikväll. Vet inte om det alltid är så eller om det beror på att de vann pris igår.
    Vi skålade lite för att vi idag har skrivit kontrakt på Hammarbylägenheten så nu är det bara att börja rensa och packa.

Gemma
    Överöser dig som vanligt med en dos "svenska sjukvården rekomenderar" Ska du verkligen åka T-bana med henne redan? Här säger de att man absolut bör undvika det under första 3 månaderna om man inte absolut måste. Spec nu med RH virus som härjar och faktiskt tar livet av små barn. Fast ni kasnke har sluppit det i Kina. 2 månader i Skåne med familjen låter ju helt underbart. Då kan Maxine få käka massor med gräs i lugn och ro om hon vill.
    Hoppas din man inte blir sjuk utan att han kryar på sig lagom till helgen så han får krama sin familj igen.

Jag har också flera par jeans men brukar inte bli att jag använder dem så ofta. Hemma är det mjukisbyxor och ute är det oftast kjol eller svarta byxor. Har de däremot gärna när jag promenerar då de är varmare än vanliga byxor eller om jag ska ta det lungt någonstans, tex te kväll med tjejerna eller så.
    Mina favoritjeans är det nu så stora hål i att jag inte kan ha dem bland folk längre - funderar å att sy en lapp från insidan och ha dem som flytt-, trädgård- och promenadjeans osv.

Margaux
    Även jag antecknar flitigt även om jag inte riktigt vet om det finns plats för någon vinkyl ännu. Får se när vi har boat in oss lite.

Lapinette
    Din klänning låter fin till festen på kvällen. Måste du ha hel dräkt på dagen då? Kjol och striktare topp borde väl funka lika bra, då slipper du problem med att du inte har matchande kjol/kavaj.

Amelle
    det är inte bara jobbigt att vara tvungen att ha kostym på jobbet, jag slipper välja och matcha på morgonen och kan bara klä på mig då det mesta passar ihop. Lugna mornar på kontoret är en bra start på dagen tycker jag, så lugnt och harmoniskt där då.

Måste in och jobba i morgon trots att jag eg är ledig på fredagar men en sak måste vara klar innan lunch. Passar mig bra, då fick de be mig komma in så de kanske inser att de behöver mig på heltid.

• förhoppningsis

Phu vilken dag!!
    Kom precis hem från jobbet vilket innebär att jag varit där 6 timmar på min lediga dag. Då åt jag inte nes lunch utan hittade lite torra fullkornsskorpor som jag åt vid skrivbordet (utan varken smör eller marmelad) Hoppas det blev bra så han blir nöjd. Nu ska jag snart träna, har ingen större lust men känner att jag borde.

Gemma
    Handväskan är inte så märkvärdig, tittade på den på NK när den var på fullpris. Då hade jag precis köpt min mulberry bayswater och tyckte att det fick vara nog ett tag. Nu var väskan på 50 % så då kunde jag inte låta bli. Det var inte någon dyr väska så det var inte det egentligen...
    www.rizzo.se/accessoarer/index.php&categoryID=2
    fast min är mindre spräcklig i skinnet. Om inte länken går direkt till rätt väska så är det 4 från vänster på översta raden, svart väska med litet handtag och präglat skinn.

Inte meningen att skrämma dig om RH viruset, vet inte hur många bebisar som dött, bara att det stått i tidningen då och då senaste tiden att det har hänt under vintern. Här säger man undvik t-bana, kökcentrum, gallerior och IKEA mm där det är mycket folk.

Vi flyttar 1 mars är tanken, det infaller visserligen under sportlovet så det kanske blir en vecka innan eller efter men det spelar ingen större roll.

Amelle
    Då fick ni nog all blåst eller så sov jag gott efter drinkarna på Pontus, jag hörde ingenting alls av stormen. Ni har inte så mycket som läar er direkt på de höjderna, vi ligger ju mitt i ett tätbebyggt kvarter så det var nog mildare här än uppe på era våningar.
    Jag hoppas verkligen att han ska förstå att han behöver mig mins en dag i veckan till, spec som jag i snitt sitter över 2 timmar varje kväll. Ska bli spännande att se om den här extra dagen syns på min lönespec sen, jurister har otroligt sällan övertidersättning. Tänkter inte säga något så här i början men om det blir en vana så får vi nog förhandla om det hela lite. Sitta över ett par timmar per kväll gör mig inget det är en del av jobbet, men att komma in på ledig dag är något helt annat.
    Jag har inte varit på Portofino så berätta gärna sen hur det var.

Lapinette
    tackar tackar. Ja det är skönt att allt går åt rätt håll nu. Det går nästan lite för bra så ag är orolig för att det ska komma ett bakslag snart.

Gemma
    Vad knepigt, Maxine som varit så duktig på att äta och sova tills nu. Tror du inte bara att det är en fas då? Hon kanske håller på att bli sjuk, då brukar de ändra sina vanor rätt drastiskt. Det är nu efter någon vecka många nyblivna mammor förvandlas till tröstnapp och sen inte kan ta sig ur det igen, så var fast!! När barnet blivit 2-3 veckor gammalt är det flera som sagt att de börjat sova sämre och vilja ha mat oftare osv osv. Hoppas din skottska kan komma med något bra tips.

Mina helgplaner är väldigt oglamourösa, (tröstar mig med att besöket på Pontus igår får upp glamourpoängen lite) ikväll ska jag träna och när mannen kommer hem har han förklarat att han inte tänker röra sig 1 mm ur soffan. I morgon och på söndag ska jag hjälpa kompisar att flytta. Fast på lördag är det inflyttningsfest på kvällen vilket ska bli trevligt.

• förhoppningsis

Lapinette
    Tycker att klänning och bolerokofta låter jättebra till bröllopet, sen att du kanske hittar något på resan är ju en annan sak. Gör du inte det så har du ju en fin outfit som väntar å dig hemma.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.