• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

denna ska vi hyra: www.blocket.se/vi/13437377.htm

vad tror du som har järnkoll?

Hehe, kanske smart att ligga lite lågt med resplanerna än så länge. Längtar du efter sommarsemester i Sverige eller utomlands?

• Amelle

Tillbaka från långprommis och impulsköp av 2 styck klänningar på Pure vid Mariatorget. Inte alls meningen, och jag har lite ångest, men men, 75% rabatt och bara dessa två ex kvar som dessutom råkade vara 38:or, så de var ju ett kap. Förklarade för mannen att det är viktigt att ha snyggklänningar till bröllopsresan, hehe.

Till lunch blev det en semla och en kaffe, men riktig middag blir det ju ikväll: pepparbiff med ugnsrostade rotfrukter samt babyspenat och avocadosallad. Till det rött vin, förstås.

• Amelle

2,5 timmar är ju rekordsnabbt förhoppningsis, och mycket roligare när man är flera som hjälps åt.

När vi ska flytta till större så småningom kommer vi nog anlita flyttfirma. Kostar inte så mycket och eftersom vi bor 3 tr utan hiss så är det vissa saker som är supertunga att släpa. Men packandet får man ju göra själv, skulle aldrig våga överlåta det åt nån annan.

• Amelle

Är ju ingen nätshoppare, kollar mest men här är i alla fall några adresser:
    netaporter.com
    asos.com
    nelly.com
    bubbleroom.se

Älskar också klänningar och har det senaste året köpt på mig en hel del då jag insåg att det var en bristvara efter garderobsutrensningar. Är ju ett himla skönt plagg på vintern också, med tjocka strumpbyxor till.

• Amelle

Åh, nu blev jag sugen på wienerschnitzel med massa kapris och citron! Det är ju supergott, när jag var i Wien åt jag det typ morgon, middag och kväll :)

På Moldau vid Hornstull har de helt grymma wienerschnitzlar, måste nog dit snart.

• Amelle

eeeh, märks det att jag bara ätit en semla i dag och har mat i ugnen som luktar gott?! Nu får han skynda sig så att jag får äta, hehe.

• Amelle

Hej hej alla och grattis på födelsedagen Stålis! Blev det några fina presenter?

Fyller år om ett tag och fästmannen kunde i vanlig ordning inte hålla sig så jag fick ett av paketen igår när han kom hem: Kiehl?s stooora pumpflaska med bodylotion och så en body butteraktig sak för extra torr hud. Gillar verkligen deras produkter, de är dessutom så dryga och håller i evigheter.

Gemma ? hur går det med lilla pyret? Har maken börjat jobba än?

Lapinette ? jag har sagt det förut men jag är SÅ avis på er vinkyl. Var köper man sådana och vad kostar de på ett ungefär?

• Amelle

Kiehl's är ett gammalt amerikanskt märke, öppnade för ett par år sen en butik vid Norrmalmstorg. tycker som du Lapinette att de är lite väl dyra, men att få i present går ju bra Fick en stor röd "skokartong" av fästmannen i julklapp förra året med massa godsaker, och så ett gäng av svärmor är hon var i USA senast. Räcker dessutom hur länge som helst, så man får mycket för pengarna.

Är annars ganska otrogen när det kommer till kosmetika, går hos en hudterapeut som har en del bra biologiska hudvårdsmärken, rengöring har jag hittat en helt grym från Örtblomman, ögoncrème från Clinique.

• Amelle

Tjenixen chixen!

I dag skoshopping på lunchen, först till fästmannen som var inne på Rose & Born och köpte sina hett efterlängtade Crockett & Jones. Svarta och jättesnygga till kostym. När vi skulle gå därifrån gick jag in på Chrales Jourdan bara för att kolla, och där stod de perfekta skorna till min brudklänning, ett par guld-nougatiga ballerinas. Varken kan eller vill ha klackar då vi ska gifta oss på en gräsmatta och redan är tillräckligt lång, så dessa skor blir perfa. Sen var de dessutom på halva priset, vilket var tur för de var svinigt dyra från början. Så nu har jag och fästmannen bränt bra med pengar på 0 tid, men det känns så bra med kvalitetsgrejer!

• Amelle

CHARLES Jourdan ska det ju såklart vara :)

Margaux - var i Argentina kommer du vara? Fatta hur gott kött och vin du kommer kunna njuta av, mums mums. Vad finns det för bra viner därifrån? De enda jag känner till är Malbecviner, har smakat några riktigt goda.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.