• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Lapinette - angående ålder så läste du väl i dag att man tydligen blir 10 år yngre rent fysiskt om man motionerar 3 timmar i veckan? Lät ju verkligen som kvällstidningshittapå men det var i DN jag såg det. Verkar ju stämma i ditt fall med tanke på din sportighet.

• Amelle

Angående Kiehl?s så är det jag gillar med dem att de har superbra krämer för torr hud som ändå åker in i huden och inte lägger sig som ett flottlock på ytan. På kroppen är jag en riktig torris.

Gemma ? skönt mammaliv du verkar ha! Underbart att ha ät- och sovrutiner, men det är nog som du säger en frukt av att ni varit bestämda redan från början. Är ju jäkligt smart med tanke på hur vrakig man blir av att inte få sova, fattar inte hur en del småbarnsföräldrar orkar.

• Amelle

Stålis - är också på jakt efter fårskinn! Skulle vilja ha ett par stycken, men tänkte som du köpa på vischan hos en bonde. Vet du nån bra på västkusten så får du gärna tipsa, fästmannen kommer ju nerifrån och vi brukar vara på kusten på somrarna.

• Amelle

Ser att ni diskuterar ålder och stil. Ganska kul hur olika man uppfattas beroende på vad man har på sig. Har fått visa leg på Systemet ganska många gånger i vinter, alltid när jag är nerklädd och har en mössa nerdragen över huvudet. Har ett sådant jobb att jag 99 % av tiden inte behöver klä upp mig. Jag är också en riktig jeanstjej, men använder mer och mer klänning och kjol även på vintern. Då är det korta varianter, har en kort, mörk jeanskjol med skinnlinning från Stray Boys som jag gillar, och så mina t-shirtklänningar från Granit förstås. Men ibland är det ju himla kul att klä sig lite mer ladylike, och verkligen känna sig som en kvinna, hehe.

Margaux ? din outfit låter supersofistikerad! Tror du verkligen att läppstiftet inte funkar? Även kalla röda nyanser kan vara snyggt till koppartoner. Men du kanske har testat och inte gillar det.

• Amelle

Först på jobbet och njuter av min dubbla cappuccino. Vad vore morgonen utan den? Nu kan jag tom snart börja fundera på frukost.

Och jag är lika förvånad att det finns dem som INTE använder jeans jämt Roligt det där med klädvanor. Angående s.k finkläder så har jag en snygg kostym som jag använt 1 gång i mitt liv, ett par svarta, smala bomullsbyxor från Acne och så ett par svarta smala chinos i bomull. That's it! Resten är bara jeans - blå i alla nyanser, modeller och tvättar samt svarta. Klänningar har jag ju förstås en del. Skjortor tycker jag är jobbigt då jag suger på att stryka.

Men det handlar väl om att jag inte behöver ha "uniform" på jobbet och då blir det att jag sätter på mig det jag tycker är snyggast och bekvämast och mest "jag".

• Amelle

Goddagens gott folk!

Fredag, fredag. Härligt, härligt. Hade en mardrömsnatt i stormen, mindre kul när det dånar då man ligger på 21:a våningen och känner hur huset svajar. Öronpropparna hjälpte knappt mot oljudet. Men nu är det ju vindstilla och fint väder igen.

Förhoppningsis ? grattis till lägenhetskontraktet! Skönt att det äntligen är klart. Låter som om att du håller på att göra dig oumbärlig på nya jobbet, snart inser de nog att de behöver dig på 100 procent.

Lapinette ? håller med, måste det vara dräkt? annars kan du ju satsa på en snygg kofta eller tunnare ?jacka? som du även kan använda till annat.

Gemma ? temperamentfull liten tjej verkar det som! Lär bli en bestämd dam när hon blir tonnis, hehe.

Hur ser era helgplaner ut?

Ikväll blir matinköp i Hötorgshallen, sen hem och laga samt dricka gott vin. Imorgon träning, en sväng till gudsmeden och på kvällen avsmakningsmeny på Portofino. Nån som varit där? Har bara hört gott om den så det ska bli spännande!
    På söndag blir det brunch hos vänner, sen träning igen.

• Amelle

Jättefin väska! Skoj om det var ni som stod och klämde på samma :)

Gemma, hoppas helgen blir vilsam och att lilltjejen hittar tillbaka till sina rutiner.

Nu ska jag sticka och handla, har varit extremt velig med maten men nu lutar det åt ugnsstekt gös med purjo, champinjoner, bacon och pinjenötter. Till det en ljummen sallad på bla. haricot verts. Till förrätt lite plock, efter blir det lite ostar, frukt och så något med choklad.

Ha en riktigt bra fredagkväll nu tjejer!

kram/A

• Amelle

Här är en till som inte kan sova (minus bebis). Vaknar alltid så jäkla tidigt och kan inte somna om, jobbigt. Bredvid mig har jag en person helt utan sömnproblem :)

Portofino var bra, verkligen prisvärda avsmakningsmenyer, men lite förvirrad service, dock trevlig. Vi ÄLSKAR verkligen tiramisú och den var tvärr något av en besvikelse. För lite sprit och klegg och för omjukade kex. Så, ganska blandat men överlag bra. Hade bara desserten varit bättre så, men då är vi också extremt kräsna och brukar inte gilla tiramisú utanför Italien.

Snö här, härligt härligt! Gårdagen var annars lugn med träning, sen tvättade fästmannen medan jag fikade med väninna. I dag blir det brunch på Sirap med vänner, träning och så fika i kompis nya lägenhet ikväll. Semlor! LOVE IT, gör ni?

• Amelle

Gemma - I wish att kunna rida ut i snön, men rider ju nu bara dressyr och hopp inomhus. För ett par vintrar sen när det var dundermycket snö, red jag ju ett gäng hästar på en annan ridskola (såna som var lite knepiga och inte kunde gå med så mycket). Då red jag ut själv eller tillsammans med syrran, hade galopprace i snön och hoppade stockar i skogen. Enda problemet var alla skidåkare som helt plötsligt dök upp från ingenstans och skrämde livet ur hästarna.

• Amelle

Hej flickor! Jag har inte kommit in på BT sen i lördags, men nu verkar det funka igen.

Förhoppningsis: kan inte se ditt galleri, men skulle gärna vilja Roligt att planera flytt och inredning. Vad stort ni kommer bo! Dra bort 100 kvadrat så får du den yta vi bor på nu, nästan i alla fall, hehe. Tvättmaskin låter ju grymt, men det är nog en vanesak.

Gemma ? oh my goodness vilken helg!! Du är en riktig tuffing du med. Förstår vad dottern brås på.

Nu måste jag visst dra, återkommer sen.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.