• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Bauti

Mmmmmmmm, nu har jag silkeslena ben igen

Carma
    Vi åker 30/12. Planet till Arlanda går kl 08.00 (mitt i natten för mig)
    Sedan lyfter vi kl. 14.00 därifrån mot Bankok. Där gör vi ännu ett byte till Trat.
    Sedan är det buss till färjan som tar oss ut till ön Koh Chang.
    Vid detta laget är jag nog på väldigt dåligt humör. Jag hatar att byta plan och hålla på med massa tjaffs. Passkontrollerna är nog dom besvärligaste, då gäller det att ha samlat lungnet annars kan jag få mig tok spel på dom som jobbar i kontrollerna. Dom jobbar ju inte på accord direkt.
    Och efter allt detta så skall vi då vara frame på Hotel Banpu på White Sand Beache.

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm känner rikstigt hur skönt det skall bli

• MissPhoenix

hej hej allesammans...

Härinne var det eviiigheter sen jag var och mycket har hänt. Det blev ett kaosartat slut på detta året. Jag blev uppsagd avmitt gamla jobb pga av "arbetsbrist" och det blev en stor tvist med facket och grejer. Sen blev min fd arbetsgivare stämd av chefen för hela företaget på flera mille för div kontraktsbrott. Han är även åtalad av skatteverket för ekobrott och åtalad för förskingring och svartarbete. Dessutom fälldes företaget hos ARN. Så det är skönt att ha lämnat det bakom mig.

Men jag kunde inte njuta av allt detta - fick en stor propp som vandrade till ena lungan så jag höll på att stryka med. 5v på sahlgrenska var ingen höjdare. Men dagen före julafton fick jag iaf komma hem och julen har jag firat hemma i min soffa. Orkar precis ingenting och att bara gå en promenad runt huset är en enorm kraftansträngning och tar typ en timma. Så nu är jag hemma JÄTTELÄNGE och har massor att träna upp, muskler och dyl.
    Hela sörjan har varit jättetärande för familjen men vi är på rätt väg igen tror jag.

Hur som helst så hoppas jag att ni alla mår bra och att ni har haft en underbar jul - jag har tänkt på er massor och undrar vilkas bröllopsvisningar jag missat. Om ni vill är ni väldigt välkomna hit när kjag mår bättre.

KRAMAR TILL ER ALLA// MISS P

• Ab fab

hej o god kväll

vi har varit på en kanonföreställning på Lorensbergsteatern "förbjud alla trummor" fyra trummisar och en fantastisk show. Klart sevärd. Hann med en fika med en väninna o middag på Söder.

jag hann också med vaxning. Inte av benen dock. Ajjj.. Hon är suveränt bra men det gör likförbannat ont...

Miss P- oj.. vilken röra. Tur att du mår bättre. Hoppas din soffa botar dig ordentligt. Att vara hemma brukar ge extra kraft.

Frujj- den enda helg jag har inbokad det första kvartalet är 7-9 mars....

Tezz- cv o pyssel tycker jag låter kanonbra

Om ni har lust är ni välkomna på födelsedagsfika den 6 januari vid tre-tiden.

• Bauti

Abbe
    Var du och vaxade dig på Pomil (eller vad hon nu heter) i Valhalla?

• Ab fab

nix. salongen på valhalla heter pommeline men jag var påd en på kapellplatsen som du visade mig

• Carma07

MissP: Oj, låter inte så roligt precis. Verkar inte ha varit något bra att dela ut post för din del. Krya på dig och hoppas du blir bättre snart.

Ab: Låter som en trevlig eftermiddag.

Jag tänkte att jag skulle hem och städa, men hamnade i soffan framför en urdålig film på tv. Det fanns ingen annan och jag orkade inte göra något annat.

• FruTez

God morgon!

Väldigt vad alla håller på att vaxa sig! Mitt i vintern också! *fniss*

Carma, klart att vi inte ska stressa fram något... tyckte bara att 2,5 månad tills nästa träff kände som så länge! Men vi får väl klämma in CV dag och fikaträff i stan innan dess hoppas jag!

Jag behöver behöver lite tips. Nån som känner till ett bra hotell i stan som inte är så dyrt, men som kanske har bubbelbad eller bastu eller nått annat mysigt? Vi har nämligen pratat om att ge bort en hotellnatt till våra toastmastrar och tärna/bestmanpar. Vi kikade på Hotell 11, men det blir liiite för dyrt för oss... vi har även diskuterat lite andra presenter (för vi känner verkligen att vi vill ge dom något) som tex. middag och bio, men vi tror att de skulle må bäst av att komma bort och få sova ut litegrann. De har ju alla massa barn och hundar och katter och gud vet vad, så jag tror att de verkligen skulle må gott av att skämmas bort lite... men som sagt, vår kassa är inte allt för stor och jag behöver alla tips som ni kan ge!

• Bauti

Tez
    Jag tyckte det fanns på Gothia hotell eller Panorama. Kolla om dom har något bra erbjudande.
    Hotell Vanilj tyckte jag var jätte mysigt. Tyvärr var det fullbokat då jag skulle ha.

Sitter här i stomen och drömmer mig bort till varmare stränder.........

Skall till apoteket idag igen, glömde ta med alla recept igår. Lite tröttsamt.
    Jag kommer åka in för knarksmugling med alla piller jag har med mig .
    Tur att läkaren kar skrivit att jag får lov att ha ded dom.
    Thailändsak fängelser är inte det trevligaste har jag sett ;-9

P har resefeber. Han kan inte sova på nätterna. Stackarn.

• Ab fab

tezz- kolla med Scandic crown. Vi bodde där förra nyår typ 600 kr natten för två

är på jobbet idag med. borde vara hemma men idag skall jag på bio med väninnor- the jane austen book club. lagom chick flick känns det som

• Bauti

Åååå, orkar inte ta mig ur pyjamasen. Vill bo iden tills jag åker.....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...