• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nibla

Hon mår bara bra!!

Får reda på ikväll om det blir någon middag med min kompis på lördag. Men jag ska i alla fall försöka komma på vigseln.

N har fått för sig att med hjälp av kompisar och släktingar fälla två stora tallar på vår tomt på lördag. Jag vill inte vara hemma och se vår balkong förvandlas till kaffeved så i såna fall hänger jag med och fikar. Men som sagt, vet mer ikväll om lördag.

• Carma07

Nibla: Vi har också en massa träd som måste ner, men dem vågar vi inte ge oss på själva. Står träden nära huset?

Är hungrig och längtar till lunch. Har med mig potatismos och korv. Maken är bortrest två dagar och jag undrar hur jag ska klara mig. Fixar inte att laga mat just nu. Får kvälningar av matoset. Får nog köpa färdig mat och värma i ugnen.

• Ab fab

carma- kom hem till mig så fixar jag käket.

• Carma07

Ab: Tack för erbjudandet. Men har du ett bra recept på en god pastasås så kan det nog funka. Det är just köttlukt jag inte klarar av. Om jag kokar mat och kanske gör en pastasås utan massa kött så borde det funka.

• Ab fab

självklart- vegetarisk pastasås med squash, vitlök och tomat. lite ost i såsen också. Kapris och oliver kanske?

• FruTez

Carma: Jag har ett recept som är såååå enkelt och så gott!

Ta ett halvt paket blå Castello och släng i en kastrull, häll på 1,5 dl creme fraish. Smält osten och rör ihop. Koka pasta, tex. Tagliatelli. Häll över och voila! När jag bodde själv så gjorde jag jämt den såsen! Man kan blanda i allt möjligt, tex. broccoli!

• Nibla

Tez, vad är Castello?

Carma, ja, träden står nära huset.......

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...