• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nibla

TYvärr ska man undvika mögelost när man bakar bullar......

Vissa menar att det är ok om man hettar upp den, men vissa säger att man ska utesluta det helt. Jag kör på helt!

• FruTez

Nibla: Det är en blåmögelost med väldigt mild smak. Jag gillar faktiskt inte mögelostar, men just denna osten blir så himla annorlunda i smaken när man tillagar den med creme fraich! Åh, nu blev jag sugen, kanske ska göra det ikväll! hihi! Man kan blanda i allt möjligt, tärnad bacon, broccoli mm.m.

• Nides

hej fruar, blivande mammor och blivande fru.

Idag skiner solen och jag är såååååååå rastlös. Vill bara ut.
    hehehehe

Tezz o Ab: låter som goda recept.

Carma: hoppas att du snart ska kunna äta vadsomhelst igen..

Nibla: har du oxå några cravings ( kommer inte på vad det heter på svenska)??

• FruTez

Nibla: Aha! Är det inte bara det där med om den är pastöriserad eller? *skratt* Jag har ingen koll!

• FruTez

Kommer ihåg när jag var på en grekisk restaurang med en kompis. Jag visste inte om att hon hade bakat bullar, men när hon frågade servitören om det var pastöriserad fetaost, ja, då visste jag! HAhaa! Det var bara för henne att erkänna! *skratt*

Hej Nides! *vinkar* Önskar att vi jobbade närmare varann, då kunde vi promenerat en sväng på rasten!

• Nides

Jag ska tvätta idag. Jippi.....
    Då kanske jag ska passa på putsa förnster. Hehehhe Nääää

• Nibla

Jo, det också, men alla dessertostar skall helst undvikas. Typ Brie, Camembert och mögelostar eftersom de kan innehålla skadliga bakterier. Fast jag har ätit Brie....

Nides,
    Nej inga direkt cravings (tror inte det finns nåt direkt svenskt ord till det) men jag känner starkare för vad jag vill äta just då. Häromdagen tvingade jag N att göra falukorv i ugn med potatismos. Vissa dagar MÅSTE jag ha sushi till lunch (mamma-sushi då!)

• FruTez

Nibla: "Förutom att undvika dåligt genomstekt/-kokt kött bör den gravida kvinnan också vara noga med handhygienen efter hantering av kattsand eller jord som kan vara förorenad av kattavföring. Kattlådan bör tömmas dagligen eftersom eventuella parasiter i avföringen inte blir smittfarliga förrän efter 2-3 dagar. I Sverige har ca 15% av den vuxna befolkningen antikroppar mot parasiten. Kostråden angående toxoplasma gäller i första hand gravida kvinnor utan sådana antikroppar." Tänkt på det och låt gubben ta hand om kattskiten! *fniss*

Nides: Har du börjat träna än?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...