• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

va skönt att du är hemma. Hur var det med din vännina? Ser fram emot en lång och innehållsrik berättelse

vet du att Nibla bakar bullar?

• Nibla

Hej på er!

Väninnans reaktion på nyheten om bullbakningen var väldigt överraskande! Hon blev jätteglad och det var det enda hon pratade om under hela fikan. Undrade vad som tagit åt henne! Hihih!

Det är samma väninna som fyller år i helgen, men hon ska jobba så det blir ingen middag så jag hänger med på såväl dukning som Taras!! Yay! Kan inte svara för Nicke än, han är väldigt hemmakär för närvarande men det går nog att lirka lite med honom. Heheh!

Ställer jag till det om jag tigger skjuts av dig, Carma?

Förresten Carma, vad roligt att se den lille! Jag såg vår förra måndagen, en liten prick med en ännu mindre prick som blinkade. (hjärtat!) Fantastiskt!

• Nibla

Välkommen hem Bauti!!! Antar att Koh Chang var till belåtenhet....
    Själv sticker jag till Malaysia över påsk.... *läski läski läski*

• Addiz

hej tjejer!

L har precis läst ett mail från vår fotograf. Han skriver i mailet att förutsättningarna för hans arbete ändrats, att all hans utrustning är minsann jättedyr etc. Hela mailet känns helkonstigt, och det känns som om han "utpressar" oss när vi bara har fyra dagar kvar till bröllopet. Jag och L bara grälar, för det är en bekant till L, och L vill inte ta den konflikten (alltså fotografen skrev inte rent ut att han ville ha mer pengar utan det kändes mest som ett gnällmail, som på nåt vis skulle leda till att vi erbjöd honom mer pengar eller så...)
    Iaf, pengarna är inte problemet. Problemet är att sedan den 18e september (när han var hemma hos oss, och vi gick igenom schemat och bokade honom) så har haft all tid i världen på sig att tala om att det priset han ursprungligen gett var för lite (om han nu kände så) men i mailet får han det att låta som att vi ändrat förutsättningarna den senaste veckan! Han satt för f-n bredvid mig vi vårt köksbord och skrev ner hela schemat, från kl 10 på morgonen, reportage bilder ect, till sent på natten. Vi frågade honom vad han trodde om Älvsborgsbron där vi ska fota först, vi frågade om vi skulle fixa en plats åt honom vid bordet så han kunde få i sig lite mat mellan fotograferingen på festen, vi frågade om vi skulle boka ett rum på f*cking vandrarhemmet åt honom för att det antagligen skulle bli sent etc etc. Vi har inte gjort några ändringar i programmet sedan i september, allt har varit bokat och klart. Enda ändringen vi gjort var att jag (när vi haft kontakt med honom i januari) ville att han skulle filma brudvalsen istället för att fota, så det köper jag om han inte vill göra....
    Och nu vet jag inte vad vi ska göra. Känns inte alls roligt att bli fotade av honom längre. Men hur fan ska vi få tag i en annan fotograf med tre dagar kvar till bröllopet? Ens om inte tar 20 000 för att vara med en hel dag OCH som är ledig på lördag?!?!? Jag känner inte alls nåt förtroende för vår bokade fotograf längre, och det känns bara BLÄ!!!!!! Känner för att bara ringa honom imorgon och säga, fine, vi har haft två möten med dig, tala om hur mycket pengar du vil ha för dem och sen kan du gå hem, vi är inte intresserade av dina tjänster längre... Alltså det är inte pengarna det rör sig om, hade han i oktober sagt att han ville ha mer p g a det ena eller det andra så fine! Jag hade köpt det rätt av!!!!! Men fyra dagar före bröllopet?!?!? Det är inte OK i min bok!
    Fan, är så jävla ledsen just nu, och arg, och besviken...

• Ab fab

addiz- fan vilket elände. o så svårt med någon som man är bekant med.

vår fotograf var ju semiproffessionell så han kanske är ledig. inte världens mest konstnärliga fotograf men du vet ju hur våra bilder såg ut (han tog ju allt inne i stan o vigsel) kolla med honom peter ringström 0739-019982

• Carma07

Addiz: Usch, vilka tråkigheter. Verkligen dålig stil av honom tycker jag. Har ni ett skrivet kontrakt med honom eller är det muntligt? Hoppas det löser sig.

Bauti: Välkommen hem!! Kul att ha dig hemma igen.

Nibla: Inga problem att åka med mig på lördag. Hämtar dig strax innan 1230.

Ni som åker med mig hem på lördag vill jag tipsa om att ha en backup att ta sig hem. Det är ju på kvällarna som jag mår dåligt och är jättepetig med maten och har svårt att äta. Det känns som det börjar bli bättre och är det något kul som händer så tror jag inte heller att det blir något problem. Men om jag skulle säcka ihop för mycket efter Addiz vigsel kanske jag behöver åka hem redan då. Tror som sagt inte att det kommer att bli ett problem, men utifall.

• Frujj

Halloj tjejer! Hur har ni det idag? Ingen som hade krångel att ta sig till jobbet igår? Tänkte på dig, Ab, du sitter väl ganska nära där?

Idag ska jag börja lite senare, skönt!
    Tänkte bara passa på att säga hej! BT krånglar så himla mycket på kvällarna

• Carma07

Frujj: Hej. Är du hemma idag?

Nibla: Vilken rolig reaktion av din vän. Det är alltid kul att berätta då.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...