Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
Min klänning har ett litet släp
Ja för min del är det ett ganska långt släp och jag börjar oroa mig lite, skulle ju inte ha något släp från början just p.g.a. att det är väldigt opraktiskt för en som älskar att dansa, men det ska ju gå att fästa upp, fast jag är ändå rädd att det ska bli väldigt otympligt... hmm...
Be sömmerskan vid inprovningen (St Remi?) göra en snygg "upphägning" bak - snyggt & praktiskt !
Inga problem - du kommer kunna dansa hela natten !
Mickes tös skrev 2008-02-27 18:03:36 följande:
Jag har oxå rätt långt släp och ska ju dansa en del, men jag frågade når jag köpte klänningen på stremi och hon lovade att de kunde fixa en smidig upphängning så det skulle inte vaar nått problem.
Jag skulle inte kunna tänka mig en klänning utan släp, kändes inte som en bröllopsklänning för mig då (iaf inte på mig när jag provade)
Näää, det är säkert olika... Beror på material, färg osv också...
Men släp är inte lika med brudklänning för mig, finns ju sååå många brudklänningar som är tokfina & utan släp just nu !
Det kanske är jag som inte lyckades prova någon fin utan släp Jag provade ett par stycken men tyckte att det kändes som att det fattades något. Däremot var jag helt öppen för att inte ha släp innan jag började prova
Hej på er alla vänner, skaraborgare o andra ;)
Jag måste bara skriva av mig till nån. Jag e så ledsen på det här nu, men klänning som jag köpt, låtit ändra och som bara hänger här o väntar har fått problem. Det är en fläck på den!! Jag fattar inte hur den kan ha kommit dit, har ju knappt rört den, funderar på om den var där från början hm.. ett rött litet streck på ena sidan i fram stötte jag på när jag skulle klippa loss en lös tråd. Vad skall jag göra? Kan jag försiktigt försöka få bort den? Jag e så störd på den här klänningen den har bara varit problem från första stund. Ångrar att jag köpte den jag vill inte ha den längre, men jag har inte råd att köpa en ny, och jag vill inte tala om det för min blivande eftersom han började klaga förra veckan på att "det är ju alltid problem med dina kläder o skor". Hjälp!!
fru fa: jo då hon ska fixa en upphängning så det blir säkert kanon men man kan ju på nått sätt inte låta bli att oroa sig...
Birella: Jag skulle nog inte ge mig på det själv då risken är att det blir ännu värre... Usch det måste vara jättejobbigt, har ju som tur är inte varit med om något liknande... det är synd att det är så dyrt med kemtvätt, men kan du inte gå till en kemtvätt och bara kolla om de vet vad det kan vara för något, för om du får reda på det kan du ju förhoppningsvis få reda på vart det kommer ifrån...
Jag har äntligen bokat tid för att prova brudklänning (det har känts så jobbigt att börja ta tag i det, men nu var det tvunget), så nu ska jag till StRemi på måndag i alla fall.
Blir upphängningarna av släp snygga? För jag skulle gärna ha ett släp på klänningen i kyrkan, men precis som ni andra vill jag kunna dansa hela natten i klänningen... Så då får inget släp vara i vägen. Men det gör mig inget om det blir utan släp heller...
Birella: Fråga där du fick den ändrad, om de kan ha åstadkommit det... De vet kanske i så fall vad det röda kan vara. Annars är det nog kemtvätt som gäller... Jag skulle i alla fall inte våga mig på att ta bort ett rött streck - risken är ju att det blir en större rosa fläck istället... Och brudklänningar kan vara i ganska knepigt tyg.
Jag tror upphängningen beror på släpet och hur klänningen är mönstrad. jag menar det ser kanske inte så bra ut om man har ett mönster som hänger ihop ner över släpet som sedan liksom blir avbrutet när man hänger upp det, hmm svårt att förklara men jag hoppas du fattar. sedan är det ju beroende av släpets längd, hur mycket man måste hänga upp och så, men görs det rätt så tror jag att det kan bli bra...