• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

mysifer: jo det tror jag också.

sen har jag ett till "jätte stort" problem. vill nämligen inte att sambon ska se mig före själva vigseln. är bla därför jag ska sova hos mamma natten mot bröllopet. men man brukar ju ha fotograferingen innan vigseln. annars blir det ju så tråkigt för gästena att vänta mellan vigseln och festen. fotograferingen tar ju en timma eller nå. eller vad tror ni?

• mysifer

det problemet har jag också och jag kommer inte fram till nåt bra hur jag än vrider och vänder på det..jag tror att det är smidigast att fotograferas före när man precis har fått fixat hår och smink och tindrar av förväntning..men; jag vill inte heller att min sambo ska se mig förrän ceremonin börjar.
    har man fotografering efteråt kanske man är rödgråten och rörd och inte så fin längre..plus att man måste underhålla gästerna på nåt sätt medan fotograferingen pågår..usch, det är jättesvårt.

• lillamaa

ja visst är det! tur att det inte bara är jag som känner ;) hihi. måste fråga sambon uti hur han känner för det där. men kommer säkert inte få nått vettigt svar . haha

• mysifer

nej jag har försökt men det hjälpte inte att fråga honom, blev inte ett dugg klokare. antar att det handlar lite om tider också..om ceremonin börjar 15 och varar ½-1 timme, då är det kanske för tidigt att åka till festen direkt och börja äta?
    vet en som skulle ha gycklare som underhöll gästerna när de smet iväg och fotograferades och det tyckte jag lät roligt.

• lillamaa

jo det lät lite kul. men då är de ju ännu en utgift där :(

• mysifer

ja det förstås..tipspromenad eller nåt sånt kostar ju inte mycket..eller så får man be toastmaster hålla i lekar eller nåt. själva upplägget på dagen känns väldigt rörigt just nu så jag tror jag väntar lite med att fundera på det..å andra sidan behöver man ju vara ute i god tid med att boka fotograf så tills dess får man nog ha bestämt sig

• lillamaa

pratar lite med syrran (via msn) om det här med när mans ka fotograferas. skönt att ha någon som orkar lyssna på ens tjat och ältande! hihi. hon ska vara tärna och än ås länge tycke rhon de är kul :)

• mysifer

ja det är kanon att ha nån att bolla med
    man tar ju inte direkt upp alla sina funderingar med vem som helst..har märkt att folk tröttnar ganska fort av någon anledning..särskilt när de får höra hur lång tid det är kvar.

• lillamaa

mysifer: precis. och så vill jag inte att gästerna ska veta vad vi täntke oss eller hur det ska se ut. vill att de ska bli en överaskning!

• mysifer

nej precis. det är ju inte kul om de vet precis allt innan, man vill ju att de ska dra efter andan när de får se en och sen att de blir impade när de ser dukning och pynt och sånt.

Svar på tråden fler 2010?