• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

mysifer: precis! funderade på att ha en korg med tofflor i olika storlekar som gästerna kunde lån om de blev trötta i sina högklackade. MEN sen kom jag p0å att de kanske passar bättre på ett sommarbröllop. men sådan saker vill jag ha. så folk tänker "nej men guu vad samrt/roligt/häftigt"

• mysifer

det beror ju på vad du har för tofflor. om du kör mjuka sköna inneskor är det ju lämpligt på vintern. kan ju t o m vara bra för trötta och frusna fötter =)

• Fenixx

oj vad flitigt ni har skrivit idag.

ja jag är också jättenöjd med den sömmerskan som vi hittat då det är väldigt bra priser hon tar och hon verkar väldigt delaktig i ens önskemål och sen är hon främst inriktad att sy i den stil man vill ha.
    det som även var avgörande var att hon även kunde göra sambons dräkt.

nu har jag även gjort lite mer inköp. har beställt 2 jättefina glas som bara vi brudparet ska ha som matchar vårat tema och sen idag hittade jag ett stort fint matt guldfärgat paraply för 39kr. jag kände att ett vitt hade brytit sig för mycket för den stilen vi kommer ha.(lika bra att inhandla paraply så vädergudarna är nådiga mot en)

sen har det blivit ändringar i schemat då vi har fått byta datum för att få till det med tänkta bröllopsresan. så det blir ett sommarbröllop iallafall.
    31a juli. då blir det i samma månad som vi förlovade oss i och då har vi varit förlovade 5år också.

jo såg att ni skrev om vittnen/tärnor. våra är ju vittnen då vi ska ha borligt, men som "bestman" kommer vi fråga hans bror då dem står varandra väldigt nära och han var sin brors bestman. och sen kommer jag fråga min äldsta vän om tärna. sen kommer våra barn vara näbbar.

blev ett långt inlägg.

• Fenixx

ändrar.

* Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010
    * Starfish 24 år gävle.gifter oss sommaren 2010.
    * Sanber, 23 år Övik, hoppas på bröllops sommar 2010
    * Fenixx, 27år, bröllopsdatum 31.07.2010
    * lillamaa, 21 år, Kalix. X.02.2010
    * Tinzi, 26 år, Gbg. Bröllopsdatum: 8 Maj 2010

• kultis

Vad ni hunnit skriva mycket. Själv har jag haft svårt att komma in i bröllopstorget utan att loggas ut. Lyckades först nu.

Här går det långsamt fram. Eller varje dag har man masa tankar i huvudet men int mer än det. Sonen tar ju sin tid och plats. Men läser iaf de två tidningar jag har och nappar med olika smarta och kloka idéer.
    Just nu tänker man mest var man vill gifta sig. Vi ska ju gifta oss borgeligt men vet inte om jag vill göra det i Stadshuset, Rådhuset eller nån annanstans. Helst nån annanstans men VAR?????

• Fenixx

har ni inget fint ställe vid vatten, lusthus, skogsdunge eller något ställe som är speciellt för er båda?

• lillamaa

ja det är ju det där med var som är problemet här med kultis! så det lär bli i kyrkan, iaf tills sambon börjar engagera sig och hjälper till att änka ut nått ;)

• mysifer

det borde väl finnas någon fin plats/lokal där ni kan vara? även om lokalen i sig är enkel så kan man ju pynta den med ljus och liknande.

• lillamaa

för oss skulle det iaf bli att hyra två lokaler och det vill jag inte. men om vi har festen i haparanda så skulle vi kunna gifta oss hemma hos min mamma, ute på landet. men mest troligt kommer vi vara här i kalix

• mysifer

låter knepigt det där..men om ni inte har något emot att vara i kyrkan så är det ju en bra lösning, som du hade tänkt.

Svar på tråden fler 2010?