Inlägg från: Filifjonkan2 |Visa alla inlägg
  • Filifjonkan2

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

malin vi var tre malin i min klass

• Filifjonkan2

Filifjonkan är en fiktiv karaktär i Tove Janssons berättelser om Mumindalen. Filifjonkan är en osäker men rakryggad figur i stort behov av bekräftelse. Tidigare eventuella traumatiska upplevelser tycks ha präglat hennes personlighet och därför är hon ganska skrämd och ångestfylld. Hon bor ensam i sitt perfekt städade och pyntade hus men längtar efter gemenskap och oordning. Kanske är det därför hon älskar att vara ute när det är storm. Att Filifjonkan är ärlig och sökande gör att hennes ångest inför livets osäkerhet blir allmängiltig och lätt att identifiera sig med. Hon slåss mot de demoner som rister i allas våra själar.

• Filifjonkan2

haaha en personbeskrivning av lilla mig ;) *asg*

• Filifjonkan2

mitt andra alias är malin och håll i er anita hua så hemskt ;=)

• Filifjonkan2

när jag tog våra andra namn fick jag en jussi och jennika

• Filifjonkan2

vår son heter per bror CASPER per är ett släkt namn på min sambos sida och bror är efter min älskade morfar som gick bort 3 dagar efter att casper fötts

• Filifjonkan2

jo det är ju det men man var lite kluven när man låg där på bb och man vill sitta vid hans sida tur var att han låg 3 våningar upp så jag åkte dit dagen efter lämnade c på bb och satt hos honom en stund..... med tanke på alla hormoner som var ur spel så var man väldigt instabil samtidigt är jag glad att jag hade casper att finna glädje hos i all denna sorg men för alla runt om (släkten) så kommer hans födelse alltid att vara förknippad med min morfars död tilloch med prästen pratde om vår son på begravningen det var tungt

• Filifjonkan2

ja det blev lite konstig mening men han heter Casper för vi fastnade för det....;)

• Filifjonkan2

nä nu kanske man ska få tummen ur..;) och göra nått produktivt innan sambon kommer hem....

• Filifjonkan2

god morgon tjejer

nu har flunsan äntligen börjat ge med sig.... lite less på att vara sjuk ska en sväng på jobbet idag de har NP(i engelska)

....men sen blir det att åka hem och bädda ner mig igen.... har fortfarande ingen röst

tittade på ringar igår och jag hittade en som jag fastnade för (finns i galleriet)vill ha en lite bredare med nån sten eller helt slät. Vi kommer att byta ringar förlovningsringarna blir lagda på hyllan ;)

• Filifjonkan2

oj vad konstigt mitt inlägg blev ???? när jag loggade in hade ingen skrivit och nu har det kommit flera sidor. jag tyckte det var konstigt att ingen hade skrivit idag men men..... får väl säga att det är febern som börjar stiga ;)

• Filifjonkan2

ja visst är det hemskt, man blir så arg hur kan nån slå ihjäl barn och inte minst med en hammare???

• Filifjonkan2

ååå vilken överraskning jag fick tiaran idag....trodde inte att det skulle gå så fort, stod att de inte hade den på lager

• Filifjonkan2

har varit och tittat på lokalen.... jag blev jätte positiv en jättefin lokal, stor och rymlig, en stor scen,kök i anslutning, bardisk osv det kommer att bli så himla bra det fanns tom dukar, vaser, ljusstakar ja det mesta..... så det är bara finlir som saknas ;)

• Filifjonkan2

hej ja här är det full vinter igen har snöat i två dagar.... morr jag vill ha vår och sommar nu.....

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.