Stockholmsbrudar
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
Vår gamla tråd är avstängd för svar..
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
Vår gamla tråd är avstängd för svar..
Hej tjejor!
Är tillbaka nu! Hur går allt med planeringen? Vi har iaf fått vår önskade fotograf - min kusin! Känns otroligt bra. Dessutom är tårta bestämd - hallon/mango och choklad mousse tårta... sagolik!!!
En rolig grej om bröllopet i Washington D.C. - alla hade typ svart/vit/beige på sig - jag kom i en knallblå kreation. Såg nästan ut som en påfågel. Iofs så hade brudgummens mor klätt sig i lysande helrött! Hahaha.. Men det var sååå kul!
En fin tradition de hade under själva vigseln, var att två män klädda som övriga marsalkar, var mötesvärdar. De stod vid ingången och eskorterade alla tjejer/kvinnor som inte hade en partner. Låter kanske knasigt, men det såg jättefint ut!
Måste dessutom få berätta att vi har hittat vår drömlägenhet!!! 3-rummare med öppen spis, 2 badrum, stora fönster & högt till tak. Sååå underbar! Tar 20 min att gå till monumenten/Vita huset (kul för våra gäster) å Matt har bara 15 minuter till jobbet! Bovärden lät optimistisk, så vi hoppas att lägenheten finns tillgänglig för oss efter bröllopet... *hoppas hoppas*
matteve
Låter fantastiskt!
Vi har hyrt kläder till brudgum(tog 20 min) killar!!!!! haft möte med slottet och cateringfirman. Cateringkillen är sååå gullig. Gunnar en fd brandman som nu håller på med catering efter ha gått i förtidspension.Blommor beställda. Skulle gå på 2000:- så det var överkomligt.
har kvar: gästbok, skor, väska och dryck.
Åh, ni är ju snart klara!! Vad skönt det låter...
Hahaha, 20 minuter!! Jag la nog ner 20 dagar på mitt klänning letande!
Mateteve: Det låter helt underbart, både bröllopet och lägenheten! Vad glad jag är för er skull!
Igår var vi i Uppsala å tittade i kyrkan, i festlokalen och åkte ut till tjejen som har häst och vagn å klappade på hästen å provsatt vagnen! Det som slår mig är att alla är såååå himla glada för vår skull. Jaja, tjejen med hästen får förstås betalt men ändå, de berättade historier om deras bröllop å var så glada för vår skull! Å vaktmästaren i kyrkan var hur trevlig som helst å visade runt i alla vrår i kyrkan å insisterade på att vi skulle prov-knäböja på bönpallen vid altaret. haha, allt det där ska vi ju göra med prästen sen, men det kan man inte öva på för mycket tyckte han.
Vet dock inte hur jag ska klara vigseln, började gråta bara jag klev innanför kyrkportarna. Det här är så stort!
Om jag inte är här o skriver mycket nu tjejjer så är det för jag har ju börjat mitt nya jobb och det är såååå kul!I LOVE IT!!Så ni vet att jag lever allafall.
Räcker det med fazer mint som snacks på festen?Ska man ha salta pinnar?Jordnötter ä inge bra va?Förslag tack!!!
Hej på er! längesen vi skrev ngt nu.
Matteve: Va härligt det låter att det börjar ordna sig med bostad och allt (tror att du var jättefin i din blåa blåsa på bröllopet och välkommen hem också!
Godisråttan: Va skönt att det löste sig med kläder till killen och att jobbet är lika bra som du trodde! Vad gäller snax har vi inte tänkt ha något alls tror jag (det är ju så mycket mat, tårta och annat så jag hoppas att folk kommer att vara tokmätta . Nötter kan ju vara lite känsligt i vilket fall eftersom många är allergiska. Fazer mint är ju sååå gott så det tror jag kommer bli super
Liten liten kanin: låter som ett fantastiskt besök i Uppsala.. Själv ska vi på vigselinformation i kyrkan på lördag! Ska bli jättekul att träffa andra stirriga blivande brudpar..
Idag har jag stämt av med salongen där jag och mina tärnor ska göra oss i ordning, bli sminkade och fixa håret och det känns toppen. Passade på att boka in en provsminkning på en fredag några veckor innan också så att jan kan utnyttja att jag är lite extra snygg efteråt, hi hi..
Stor kram till er alla!
Idag beställde vi vigselringen, betalade handpenning,. köpte skor till mej, köpte mannens kläder, och designade tiaran hos en smyckesdesigner. :)
Helena, vad smart att boka en fredag! Jag har en tisdag inbokad tror jag, ska genast kolla om det går att ändra! Inget kul att bara åka hem å tvätta bort allt för att gå upp till jobbet nästa dag.
Jag är sambofri hela helgen å ledig i tre dagar! Ahhh! faktiskt lite skönt att vara ensam hemma när det händer så sällan. Idag ska jag åka till IKEA å kika på de lakan de har för 15kr styck å se om de går att sy om till dukar. Hellre det än 55 kr styck för dukar från cateringen. Vi tänkte lägga nåt annat mjukt tyg under så att det dämpar. Fånigt kanske, men jag tycker det gör en otrolig skillnad för känslan att ha ett "mjukt" bord istället för en supertunn duk så allt "slår" i bordet när man ställer ner det.
Fantastiskt vilka bekymmer man har, haha!
Hoppas det är bra med er alla! Å jag håller med, vi har blivit lite sämre på att skriva!
Godisråttan: Inte ens en månad kvar!!!!!!!
Fy vad tiden går fort nu!
Jag sitter hemma hos min mor och slavar framför symaskinen. Klänningen börjar bli färdig, snart är det dags att börja sy alla brudtärneklänningarna. Hittat ett fantastiskt tyg med fåglar på som dom ska ha.
Marcus Aulay, årets kock 2004 ska komponera vår bröllopsmat... fattar inte hur det gick till, men lite tur ska man väl ha.
Väntar fortfarande med spänning på besked från guldsmeden som håller på med min ring. Jag vill ha den!
Min morbror har bestämt sig för att släpa med sin köransemble till kyrkan och sjunga opera under bröllopet... mycket pampigt, för de som vill ha sig en gratiskonsert med Haydens skapelsen kan ta sig till Högalidskyrkan 31/5 14.30.
Allt är bra... hoppas bara att det fortsätter vara det, det finns inte så mycket tid över för saker och ting att gå fel nu.
När ska det fikas igen?