• Piggelin1

Barnkarusellen

Lappis - suverän inledning! Detta är ju en anledning så god som ngn, för att just Du ska starta tråden

Koko - TACK för din berättelse! Alltid lika roligt att läsa om allas upplevelser! Vad GOTT att det gick så snabbt!! Mina värkar drog ju igång ett-halv två på natten, men Amanda behagade sen inte komma ut förrän 20.32 på kvällen! Gillade att stanna kvar därinne

Lillfoten - visst var det du som blivit rädd, nu strax innan BF? Ta absouta kontakt med närmasta Aurora-mottagning, det kan ju bara göra gott! För egen del gjorde jag inte det, men OM det skulle bli en bebis till så är det inte alls omöjligt att jag söker upp Aurora då, eftersom jag förmodligen drabbats av lite förlossningsrädsla efter min förlossning.

Storasyrran - jobbig dygnsrytm Jag som tycker det känns tufft på natten om det tar mer än en halvtimme att få A att somna om efter amning...

• Piggelin1

Sicket skitväder det varit idag - när jag var ute & gick en timme på em, så snurrade den gamla devisen "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder..." i mitt huvud Fick typ byta det mesta i klädväg när jag kom hem, utom tröjan. Belönade mig själv med att köpa med en vaniljbulle hem från Saluhallen - yummie!

• Piggelin1

Lillfoten - vad BRA att du har samtal på Aurora inbokat! Precis som du skrev - vore kanon om du delade med dig här sen, hur det var!

Sweet - för några veckor sen när BT var kasst råkade jag ut för precis samma sak som du. Kunde inte komma åt BT via min laptop, men på mannens stationära gick det! Helskumt, för sen har det ju funkat som vanligt på laptopen igen senare!

Koko, vad tråkigt att höra om din farmor. Hoppas verkligen att ni kommer iväg! Själv har jag tänkt hälsa på min gamla 95-åriga mormor om en vecka - Amanda är hennes 15:e (!) barnbarnsbarn, men mormor har ändå engagerat sig mkt i min graviditet. Vi har en himla mysig relation hon & jag & nu har hon precis lämnat sin lgh för äldreboende & tacklat av en del - så det känns lite som att jag vill passa på, man vet aldrig hur länge till hon är i livet...

• Piggelin1

Muggles, hmmmm, funderar på vem din pluggkompis är som du skrev om - kommer på F respektive L, är det ngn av dem?

Vi får prata ihop oss om datum för Sthlm, kanske enklare att ta vid sidan av tråden? Typ kolla lite tågbiljtter & så också.
    Mannen min håller just nu på att planera sin Kina-resa, kanske ska passa på då, om det passar med er då?

Storm ute idag med, har faktist inte varit utanför dörren idag... Men snart kommer mannen från jobbet & då tänkte jag dra iväg & få ett par Amanda-fria timmar Känner att det behövs just nu!
    Hade iaf kompis som kikade förbi på sin lunch - kul!!

Okidoki, nu är det dags för MIN lunch, ngt sen...

Hej hopp!

• Piggelin1

Ahaaaaaaaaa, Muggles, nu fattar jag vem du menar! Hade faktist helt glömt bort henne - måste varit åtskilliga år sen jag träffade henne. Flyttade inte hon till Onsala för några år sen?

F&L, de var båda med på den där festen på lastbåten, nära operan, för några år sen. Fast ni kanske inte pluggade ihop, utan jobbade? ...och om jag inte missminner mig nu, så kanske F redan har barn?

• Piggelin1

Pelika,
    håller med om att det är skumt! Vi var nere i Varberg på studiebesök innan A kom & där var det inga problem att komma in, likaså besök på BB. I Gbg däremot, iaf på Östra, där får man inte heller se förlossningen & på Mölndal där jag födde får man bara ta emot besök på BB ute vid hissarna, dvs inte inne på avdelningen. Vilket jag iofs tyckte var rätt skönt - lugnet & den bubblan man levde i de dagarna var kanon! Besök hinner man med hemma tids nog ändå, tycker jag.

• Piggelin1

Wow!!! Jag kom in!! BT är bara så otroligt HOPPLÖST för jämnan numera. Har tappat både räkningen & sugen för att försöka logga in Så nu passar jag på & hoppas få iväg ett inlägg!

Telis - spännande med intervjuer på G, berätta mera! Håller även tummarna att sprayandet etc fortsätter funka.

Lappis - vad gott att du fick ordning på ivf-planerna igen! ...och vilket SLOTT ni ska på bröllop på!!! Kollade rumspriserna & det var ju faktist inte så extrendyrt, 95 euro för ett normalrum/natt. Har sparat länken!

BS - fin ny bild på Iris!

Omsan, låter tufft med reflux! Amanda är ju ngn vecka äldre än din Mathilda, när vi vägde henne på BVC i förra veckan, hade hon precis passerat 6kg (6030g) & 60cm. Nästan dubblat sin vikt på 2½ månad!

Muggles - syrran hade en fårfäll från Ikea till deras minsting, men vad jag vet så har den aldrig luktat illa eller så.

• Piggelin1

Passar även på att berätta att vi ÄNTLIGEN fått vår bil!! Närmare bestämt i måndags! Så nu kan vi få plats med såväl oss själva som VAGNEN när vi åker bil Himla tur att vi bor så centralt, så att jag kunnat gå överallt med vagnen de senaste månaderna! Hade nog varitAbetydligt mer frustrerad vid det här laget annars...

Så nu ska här åkas, på måndag ska Amanda & jag ner till Halmstad över dagen för att bla hälsa på min gamla 95-åriga mormor. Ska bli såååå kul att visa upp Amanda! Även om detta är hennes femtonde (!) barnbarnsbarn, så är hon väldigt engagerad i just Amanda! Kul

• Piggelin1

När jag ändå är farten så kan jag ju berätta att jag hälsade på jobbet för första gången i måndags. Kul att träffa allihopa, visa upp Amanda & tjöta ikapp lite. Samtidigt så känns det rätt gott med en paus från jobbet! Ju längre tiden går, desto mer fjärran känns jobbet!

Igår kom det förresten en hantverkare & hackade upp taket på vår toalett (tack Muggles för att jag fick våldgästa dig på en andrafrukost!) för att börja fixandet av fuktskadan som grannen orsakat. Så nu luktar det mest gammal fuktig jordkällare därinne & man är väldigt snabb med besöken därinne. Tur att duschen är separat, i en annan del av lgh!

• Piggelin1

Start sept - vi kör med en Skip Hop-väska (höll på att skriva Hip Hop ) till Bugaboon, funkar kanon. Fast jag hade nog ALDRIG köpt den här i Sverige, kostar ju en förmögenhet, typ 800 spänn eller ännu mer! Vi betalade 350 kr i New York (braaaa med billig dollar!) för exakt samma väska & det kändes som lite mer OK prisklass... Träffade en kompis häromveckan, hon hade köpt sin väska på Stadium till en helt OK penning, funkade tydligen jättebra.
    Förresten, visst planerade ni att köpa just Bugaboo? Vet du om att det finns babyskydd (Maxi Cosi's)som passar till Bugaboon om man köper till speciella adapters? När jag besökte jobbet i veckan tog jag ut Amanda ur bilen i babyskyddet & snäppte bara på den på Bugaboo-chassit. Hur smidigt som helst om man bara ska ta henne en kort sträcka för att fixa ett ärende eller dylikt!

Svar på tråden Barnkarusellen