• Piggelin1

Barnkarusellen

hej hej,
    Tinga - fasen vad snabb du är i tanken! Jag var synnerligen trög & kopplade inte ihop Telis Dalarna-planer med besök i Falun, när jag läste hennes inlägg!
    Heja, heja, Telis!

Gosnosen, håller verkligen tummarna för dig nu att det går vägen!!

Tinga, gott att höra dig skriva om din positiva inställning & detta att du inte ska ta ut problemen i förskott! Gott!!

BS - vilken gullig man du har som skickade blommor idag, speciellt nu när du är ensam hemma med Iris! Mannen min brukar köpa blommor med jämna mellanrum, men nu var det ett tag sedan! Hmmm, min födelsedag för en månad sen, så då är det ju faktist inte alls länge sen!

Sweet - låter bra att prata ihop sig med mannen innan bebisen kommer. Mannen & jag gjorde det en hel del också & det känns skönt nu!

Tinga - ja, det är allt lite trist med ögonstenen/MiniCooper'n - sa till mannen igår att sen får vi ta en rejäl "sista-tur" innan han lämnar den till den som köper den Skitfånigt säkert i mångas ögon, men lite känslan av att ta farväl av Dinkie-livet Men sen kan vi göra en massa annat roligt för de pengarna! Vi älskar ju att resa, ska så småningom flytta till nytt hus & om inte annat så kan pengarna behövas för framtida bröllopsplaner Hmmm, känns som om vi kommer att använda överskottet flera ggr om

BS igen - jag skrev vårgäck igår - VINTERGÄCK heter det ju! Alzheimer light! ...och ja, de är gula! Såg förresten de första blommande krokusarna idag!! Otroligt!

• Piggelin1

Clubman är cool!!! Många har skojat med oss att vi skulle byta ut Minin till just en Clubman, nu när vi väntade barn & för att alla vet hur förtjusta vi är i Minin. Synd att den är så dyr bara, hade varit himla kul att ha!

Jsja, vi har iaf ganska mkt lull-lull i nya V50'n, väger upp lite även om den bilen inte är lika kul

• Piggelin1

Haha Cicci - ser ut som om whiskyn gjort att du slinter på tangenterna Hoppas att alla magbaciller stendött nu efter den dunderkuren! Det är verkligen vidrigt att vara magsjuk & samtidigt behöva amma etc. Jag åkte ju på en släng i januari, rann åt båda håll & så skulle man försöka amma mitt uppe i det - urrrrk! Men fyyyy vad jobbigt det låter med Victors sömnvanor eller kanske snarare vakna-jämt-vanor. Hoppas verkligen att dagens shopping av säng etc ger resultat snart, såhär kan du/ni ju inte ha det.
    Amanda har faktist senaste veckan nu slagit sömnrekord, ammade henne halv elva på kvällen tror jag (eller om hon somnade då) & sen vaknade hon inte förrän vid fem (!!) på morronen. Otrolig lyx! Iofs så har jag de senaste veckorna medvetet ammat henne väldigt mkt på kvällarna (typ varannan timme), då klarar hon sig uppenbarligen längre sen på natten.

Ang att ha henne i sängen, så hade vi bara det den första månaden, sen dess har hon sovit i korgen, så numera är hon van vid att sova själv. Skönt!

Vilma - f-n för tanten, så jädra trist!

Lappis - Barcelona låter kanon!!!

Muggles, angående ersättning så försökte faktist mannen med det i torsdags kväll, när jag var iväg & fikade med MissX. Trodde att jag hade taktik-mmat henne tillräckligt innan jag gick hemifrån, men hon gallskrek & mannen försökte ge henne lite ersättning, men hon tog knappt ngt alls. Visst, tids nog hade hon väl tagit det, men sen kom jag hem mitt i alltihopa (mannen ville inte ringa & störa mig under min "egentid") & då fick hon "äkta vara"... Brås hon månne på sina finsmakare till föräldrar Det ska börjas i tid...!

På tal om "äkta vara", så delade mannen och jag på en halvflaska Louis Roederer i torsdags sen när jag kommit hem & Amanda lugnat ner sig. Köpte en hel del champagne när vi var i Epernay med omgivningar för 2½ år sen & nu gick den sista halvflaskan åt! Hade köpt några havdskräftor & lite taleggio & en getost också, yummie!

• Piggelin1

Koko. vad jobbigt med torsk! Jag trodde ett tag att vi kanske åkt på det & fick en massa husmorskurer via Amningsmottagningen, men sen visade det sig att det inte var det, tack & lov.

Izzie, fyyy, vad jobbigt med två omgångar mjölkstockning!! Jag har varit superrädd för det & så fort jag gått utanför dörren hemma, så har jag använt värmeinlägg i bh'n etc. Om inte annat så tror jag att inläggen gjort mig mindre stressad för att ev råka ut för det - alltid ngt

Annars så har vi varit på brorsans 40-årskalas idag - inget vilt sådant utan bara med familjen/"närmast sörjande". Amanda charmade alla, hon är verkligen med mkt mera nu! Idag blir hon förresten tre månader!
    ...och imorgon är det dags för dop & även då kör vi "närmast sörjande", dvs inget jättestort dopkalas eller så. Örgryte Gamla Kyrka & sen kalas/lunch här hemma. Mannen var ledig i fredags, så då fick vi en massa gjort & även idag en del fixande. Min rara mamma fixar en del mat på sitt håll med, & tar med imorgon - guld värt!!

• Piggelin1

Hej hej,

vilken osis med magsjuka som härjar runt - Cicci & Vänner, hoppas att ni båda snart är fit for fight igen. Skrattade gott, Cicci, när du skrev om musslorna som ni köpte & käkade i lördags

Tinga, Sweet, med flera - nu när era magar börjar synas, kan ni inte maila bilder till Muggles, så att vi får se dem i galleriet?!

Lappis, vilket samansträffande att ni satt bredvid en "ivf-pappa" på flyget hem! ...och att ni kom att prata om det!

Liten, förstår dig definitivt ang bacillerna. Jag/Vi har varit & är fortfarande ganska försiktig vad gäller baciller & Amanda. Ikea & Nordstan är helt bannlyst för A's del fortfarande. Den första månaden (drygt?) så tog vi mest emot besök hemma & sågs inte så mkt på stan på fik. Minns att jag fikade med Vänner & Muggles fredagen före jul & då var Amanda drygt en månad gammal.
    Dessutom har vi kört handdesinfektionsmedel redan från hon föddes. Förutom de servetterna som Muggles skrev om så finns det ju både små & stora flaskor på apoteket. Använder det mkt ism blöjbyten eftersom jag fick så mkt eksem igen av att ständigt tvätta händerna med vatten & tvål. Förutom att medlet desificerar (hur sjutton stavas det?), så är det återfettande. Fick faktiskt tipset av min tandläkare när jag var där runt årsskiftet & mina händer har blivit MKT bättre sen dess.

Oj, dags att amma, jag återkommer...

• Piggelin1

Telis - håller också tummarna så de blir illblå!!

Vickan, vad gulligt huset såg ut utifrån! En del fix inomhus, men utvändigt gillade jag det helt klart!

Tinga - vad kul med Madrid nu! Du får rapportera från den resan med i resetråden! Perfekt att ni passar på nu så länge du får flyga!

Amanda sov förresten lääänge även inatt! Helt otroligt - är ju så van vid 2-3 timmar mellan amningarna på natten, som nu de senaste veckorna gradvis ökat till 4-4½ timme & bara de senaste dagarna alltså ännu längre! Igår somnade hon runt 23.30 & sen vaknade jag inte förrän 05.45 i morse!! Vilken superlyx!! Hoppas att detta fortsätter hålla i sig! Om inte varje natt, så iaf då & då! Vi somnade om sen vid sju-halv åtta & vaknade igen först när klockan ringde halv tio! Tala om utsövd

• Piggelin1

Nu börjar nya dramaserien Kungamordet på TV - har läst boken & tyckte den var jättebra, så nu ska jag bänka mig framför tv'n!

• Piggelin1

gomorron!

Oms, ojoj, vad liten Matilda är jämfört med Amanda Amanda blev ju tre månader i lördags & väger drygt sex kg! Så där finns lite att ta av om hon skulle bli sjuk

Pirr, kul att se dig härinne! Hur har du det hemma om dagarna nu? Ska vi försöka få till en dejt efter att Vänner & Muggles varit i Sthlm?

Nu ska jag strax packa ihop Amanda & mig, åker ner en sväng till mina föräldrar över dagen. Det är såååå gott att ha bilen nu!

• Piggelin1

Oj, Cicci, vilket drama ni fick inatt! Jösses, håller verkligen tummarna för att det ska gå bättre för varje natt nu!
    Stackars liten Victor, fattar ingenting vad det är som händer, men snart lär han ju göra det, gäller väl bara för er att hålla ut tills ni är där!

Vickan, jag fattade aldrig att ni verkligen hade köpt huset (läste slarvigt?), trodde att det var ett objekt i raden som ni skulle kika på! Grattis, hur som helst!!

BS förresten, Vänner hann före, jag tänkte också tipsa om "suppar"! Jag stod på apoteket häromveckan & valde just mellan flytande & suppar, tills jag tyckte att flytande vet man ju inte riktigt alltid om hon behåller eller spyr upp, en supp stoppar man ju sonika in & sen verkar det supersnabbt.

MrsB - skickar kramar till dig idag!

Pirr, jag fick shoppingtips av Vänner inför min tur till GeKås, ska försöka komma ihåg dem: tvättlappar (gul förpackning med en röd stuga utanpå), amningsinlägg, special-tops för bebisar, badbalja, nappflaskor, barnskedar, pyamasar för typ 40 kr styck (bra kvalitet!!), små enfärgade mjuka sockar (som sitter kvar på minifötterna!). Minns även att Vänner köpte spjälsängsskydd & lakan, men att de inte alls var bra. Sen köpte jag ju en vinterjacka för 200 spänn också, som magen rymdes i

• Piggelin1

Telis - det är verkligen såååå spännande nu!!!

Kan meddela att det blir en november-bebis för dig Telis! Nu i dagarna är det nämligen precis ett år sen mannens kvicka simmare hittade rätt Vet faktist precis vilken kväll det var, eftersom jag däckade i magsjuka ett drygt dygn senare & sen avlöste mannen mig några dgr efter det. Så 23 februari är ett datum som är lite speciellt för oss Sen kan ju simmaren iofs varit en seglivad rackare som hittade rätt först ngt dygn senare, men vi skojade iaf till det just den 23:e, i duschen

Svar på tråden Barnkarusellen