• Piggelin1

Barnkarusellen

Hej alla, bara ett jättesnabbt inlägg från mig innan jag hoppar i säng - kom hem från en superlyckad familjehelg i Tyskland för några timmar sen. Gick kanon med Amanda!!

Har inte läst alls sen i torsdags em, men hörde via sms från Muggles att Tinga är på sjukhus - har sen haft lite sms-kontakt med Tinga & ville nu bara klippa in det hon skrev innan idag (om ngn annan fått samma sms så sorry för upprepningen, men vet ju inte alls vad som skrivits senaste dagarna, så jag ville bara förmedla för säkerhets skull).

"Hej! Har fått ett par dagars respit pga kortisonspruta, men nu börjar det se sämre ut igen (flödena blir tillfälligt bättre av kortison). Det är dag för dag som gäller nu, & from imorgon kan det bli snitt vilken dag som helst. Mitt tryck är lite högt, men allt annat ser bra ut. Hälsa tråden!"

Nu ska jag hoppa i säng & imorgon är mannen ledig & det ska bli 22C - så det blir nog först lite senare imorgon som jag kikar in

Telis - grattis på födelsedagen (det såg jag här ovanför!).

• Piggelin1

Hej nenne!
    Jag är här! Har nyss kommit hem från A's andra vaccination & om en knapp timme ska jga ut i solen igen

• Piggelin1

Ska göra en repris på förra veckans picknick i Slottskogen - mmmm! Hoppas vi inte blåser bort, för JÖSSES vad det friskar i idag

Nu har jag iaf läst ikapp & Telis, f-n vad allting går dig emot Orättvist är bara förnamnet.

Lappis, vad glad jag blev av att läsa att ni ska ställa er i kön för adoption! Även om det är lååååång kö, så är det ju en mer positiv väntan än all oro med ivf etc. Nu ska jag iofs inte döma ut din tredje ivf ännu, men ändå liksom, gott att höra att ni har en plan
    På tal om adoption, läste i tidningen igår att adopterade barn från Sydkorea är i genomsnitt smartare än andra adoptivbarn - tänkte direkt på Sweet

Nu är det ngn som är störtilsk, måste lämna. Försöker hinna in lite till innan jag drar ut i solen.

Inga nya sms från Tinga förresten.

• Piggelin1

Tiden sprang iväg & nu är jag strax på väg ut, men kikar förmodligen in igen ikväll! Kram på er allihopa
    Måste ju skriva lite egoinlägg om vår tysklandsresa!

Frejis förrresten, vi ska till Verona första veckan i augusti. Vart ska ni & när? Ska ni bila ner?

• Piggelin1

Hej hej,

hemma igen efter en BLÅSIG men mysig picknick Det är verkligen grymt att vara mammaledig nu på våren (som fö är min absoluta favoritårstid). Jag njuter verkligen av att kunna vara ute i solen så mkt!

Hur som helst, fick nytt sms av Tinga nu i eftermiddag, jag klipper & klistrar:

"Hej! Flödet är exakt detsamma idag som igår, så nu bockar vi av en dag till. Skönt! Var ute & åt en glass igår & sitter ute i solen nu; försöker njuta. Kram XX"

Skickade tillbaka ett sms & då kom det ett till:
    "Jag blir alldeles rörd när jag inser hur många som tänker på oss Handlade det bara om tankekraft skulle jag gå 40v! Känslorna går verkl upp & ner, & vi både skrattar & gråter. Maken bor oxå på sjukh & det är jätteskönt att få vara tillsammans hela tiden. Tack för att du hälsar tråden. Kram!"

• Piggelin1

Skrev i mitt sms att alla härinne tänker på henne & var jätteglada över men även rörda av hennes makes inlägg i fredags.

• Piggelin1

Tjing tjing!

Muggles - ahaaa!!! Ska Vänner med i eftermiddag?! Vilken bonus att få träffa henne nu innan allra sista flyttlasset går! Kul!

Vänner - om du är inne & läser - ska jag ta med kaffe & fika till dig med? Eller förresten, jag tar med för säkerhets skull!

Det blir en ganska lugn Valborg för vår del i år - lite picknick i em som sagt, lite cortege-koll ikväll & sen middag hemma. Har inte riktigt hunnit planera så mkt nu när Tysklandsresan var ganska nära inpå. Men det passar oss bra, har istället bokat in en del de andra lediga dagarna i långhelgen!

Frejis - vad kul med Toscana! Har varit där flera ggr & gillar det skarpt. Vissa delar är det förvisso väldigt packat med turister, men minns bla en himla trevlig biltur genom Chianti där vi provade både viner & olivoljor - mmm! Såg förresten ett reportage om Umbrien på TV häromsdagen, tror det var ett gammalt avsnitt av Packat & klart som gick i repris på Kunskapskanalen eller SVT24. Blev klart sugen!
    Planen är att vi ska bila ner & nu när det gick bra att bila hem den "långa vägen" från Tyskland, så fick vi blodad tand. Minst två övernattningar ner resp hem är planen. Hoppas bara att vi inte fastnar för mkt i "Stau" i södra Tyskland, men det är väl bäst att ställa in sig på att så kan bli fallet.

• Piggelin1

På tal om för lite snusk - i mitt fall är det inte så konstigt, det är typ total torka här - så jag har inte så mkt att komma med. Typ knappt sugen alls. Annat var det när jag var gravid, jädrar vilket bra 6 vi hade då! Jaja, inte så jättestressad egetligen, det får ta sin lilla tid, suget lär komma tillbaka mer så småningom... Så länge jag ammar är det så förbaskat OBEKVÄMT/gör det ONT (& de hjälpmedel som finns på marknaden känns bara meckigt & struligt... )

• Piggelin1

Men annars är allt bara såååå bra just nu! Amanda är en helt fantastisk solstråle & med jämna mellanrum blir man liksom alldeles varm inombords om dagarna
    Alldeles nyss hoppade jag omkring som en stolle här i köket när jag jazzade loss till en skiva med afrikansk musik, som vi köpte i SA häromåret. Amanda bara skrattade & log & hennes mor smälte ännu mer...

...och resan till Tyskland blev verkligen superlyckad! Det var min pappa som fyllde 70 år. Han & mamma har ett favorithotell ute på vischan utanför Hannover som de stannat till på ganska många ggr vid det här laget. Nu ville han dra ihop hela familjen (& då pratar vi om att vi är en STOR familj! Bara närmaste familjen, dvs mina föräldrar & vi syskon med familjer blir 21 (!) personer) - ganska bra läge med tanke på att syrran med fam bor i Frankfurt & lillebrorsan bor i Amsterdam m sin familj. Hur många år sen som helst som vi lyckades sammanstråla alla samtidigt, så det var verkligen en jätterolig helg! Plus att vi åt helt suverän SPARRIS på längden & tvären hela helgen, yummie! I lördags blev det en utflykt till en Vogelpark (som faktist var över förväntan fin & med lekplats som var ngt i häöstväg - syrran & jag gick loss vi med!) - fascinerande med bilkaravanen dit - fem bilar - fyra Volvos, en Ford Focus, en tysk-reggad, en holländsk-reggad & så tre svensk-reggade Sen att vi inte kolla fåglarna så himla ingående - man gick mer & tjötade med alla & hade det BRA tillsammans! Kändes verkligen speciellt att träffas så alla, på "främmande ort" dessutom! Dessutom gick det jättebra att resa med Amanda - nu är vi sugna på att resa MERA!!!

Nu måste jag packa för babysimmet kl tolv - Muggles, ses i eftermiddag!

Kram & glad valborg på er allihopa

Ps, nennelainen, kul med "herrgård" - kan man få se några bilder??!

• Piggelin1

Nenne, hmmm, ska fundera över det där med delfin Sanningen att säga så har det inte varit så mkt "hela vägen" sen A föddes, just för att det är så sabla obekvämt - vi har kört andra varianter istället & några ggr har det varit riktigt riktigt bra, men nu på sistone har det verkligen varit torka & jag har inte alls känt mig sugen Jaja, som mannen säger, vi har hela livet på oss Han är braaaaa
    Nu MÅSTE jag läman er!

• Piggelin1

God förmiddag

Meddelandecentralen har lite nya news från Tinga, som jag fick igår:

"... Ingen flödesmätning idag; allt var fortf stabilt igår. Skönt! Mitt blodtr håller sig oxå ok. 27+0 imorgon! Varje dag är en seger. Kram xx"

Hoppas alla haft en skön valborg & första maj! Vilket urtrist väder det var i Götet igår - ingen picknick Fast det har ju fakstist varit kanonväder i flera veckor nu, så jag klagar absolut inte Hade en skön fm med mannen som gjorde amerikanska blåbärspannkakor m lönnsirap till frukost, mmm! Senare en vända till Freeport i Kba resp. shoppingcentrat 421. Plus att vi hämtade spjälsäng hos brorsan - dags att byta ut korgen mot säng! Måste dock införskaffa en styck madrass eftersom detta saknas.

Vänner, vilken bonus det var att få träffa dig & prinsen en sista gång innan flytten, ism picknicken i onsdags! Kort men intensivt!

• Piggelin1

Muggles, lät som en tuff natt - synd att Moa tajmade det med makens bortavaro.

Nattson, låter som du åkt på karpaltunnelsyndrom - minns att bla Muggles hade det, så hon kan säkert berätta mera om det för dig.

• Piggelin1

Hej allihopa,

kom nyss hem efter en härlig dag ute på Tjörn hos kompisar i deras sommarstuga.

Strax efter att vi åkt hemifrån fick jag nytt mess från Tinga, dvs det som Muggles skrev om här ovanför - jag klipper in:

"Hej, flödet sämre idag och barnen kommer att tas ut i eftermiddag. Håll tummarna, så hör vi av oss senare. Kram xx"

Kunde inte släppa tankarna under eftermiddagen (jag blev så himla tårögd av sms:et) & nu ikväll kom nästa sms:

"Hej! Nu är vi stolta föräldrar till två små killar; 650 resp- 1025 g tunga. Snittet gick bra (13.30 idag) & både de små & vi föräldrar mår efter omst bra. Kram!"

• Piggelin1

Konstiga känslor som väller upp, a´ la "Vågar man säga grattis?" Den minste är ju så himla LITEN
    Går helt enkelt inte att uttrycka i ord nog hur mkt man hoppas att det ska gå bra för dem...

Kram på er!
    Sweet - jag hälsade från er allihopa innan i veckan & Tinga var otroligt rörd över all omtanke. Men jag kommer att hälsa igen!

Svar på tråden Barnkarusellen