• Piggelin1

Barnkarusellen

Grattis BS till bra nattsömn!! Det går åt rätt håll!!!! Det kommer säkert bakslag, men detta låter helt klart lovande!!

Vickan, håller med Start Sept helt & hållet, det kunde varit jag för några år sen. Jag var skitnojig, inte minst för att jag var övertygad om att mina ev barn skulle bli totalt "fucked up" pga av att dess/deras mamma är som hon är, dvs KONSTIG...
    Men sen, några år till som jag tror gjorde att jag växte en del som person plus att MANNEN i mitt liv dök upp & pushade mig i rätt riktning lite till (dvs att bli mer harmonisk...),öttad så kände jag mig hyfsat trygg & tänkte att såååå illa kan det väl inte vara ändå. Inte minst Muggles & min gemensamma väninnan MissX peppade & stöttade mig mkt när det behövdes som mest för sisådär fem år sen (innan mannen dök upp alltså). Nu har du säkert inte en hundradel ens av de nojor jag hade, så för dig kommer det att gå finfint! Jag började ju också nytt jobb för drygt ett år sen & detta gjorde att vi sköt upp bebisverkstaden några månader. Ville komma in i det någorlunda (OM det skulle funka snabbt). Jaja, nog babblat, nu ska jag fortsätta med min frukost!
    Min förkylning verkar börja ge med sig nu, såååå skönt, de två senaste dagarna & nätterna har jag känt mig totalt risig & inte precis ngn supermamma för A...

• Piggelin1

Iadg blir hon fem månader förresten! Time flies!

...och i slutet av förra veckan SKRATTADE hon på RIKTIGT första gången! Innan har hon ju liksom "kiknat" jättemkt, ler STORT massor, men just ett sånt där riktigt skratt som LÅTER som när man skrattar, nu har hon gjort det flera ggr de senaste dagarna. Åhhh, vad lycklig jag blir när jag hör detta!

• Piggelin1

Start Sept - hur mår du annars nu? När är det som det är dags för dig?

• Piggelin1

hej allihopa!

Nenne - vad GÖTT att spolningen gick finfint! JAG tror att du kommer att stoltsera i NYC med mage Jag mådde i vilket fall finfint när vi var där & vi gick typ HUR långt som helst. Släktingarna uppe i Rhode Island hade nog fått dåndimpen om vi avslöjat för dem hur mkt vi traskade. Minns när de hämtade oss vid tåget i Providence & vi skulle promenera ett par hundra meter till en restaurant - mannen i familjen ville köra mig... Mannen & jag bara fnissade, typ de skulle bara veta hur många km vi avverkade i NYC...

Telis, men vad i h-e!! Är det ingen ände på eländet!! Skickar en hel hög med kramar

Vickan, spännande med huset!

Page, kul med gästspel från dig!!

Ang bilder - jag har också skickat en nytagen bild på Amanda till Muggles att stoppa in i galleriet

• Piggelin1

Start sept, jag tror inte det är ngn fara, den lill* mår säkert jättebra! Tänk att det är så nära nu för dig!!
    Jag lobbar också för H&M's omlottbodies i stl 50/56, de var jättebra! Hade några från Lindex med, de var också bra!
    Vi hade inga plagg alls i "ren stl 50", bara dubbelstorleken 50/56 & för oss funkade det jättebra. Amanda var ju 49 cm & 3,1 kg när hon föddes. Fick några plagg i stl 56, annars har vi fått i särklass mest 62, en hel del 68 & nu det senaste en del stl 74, vilket jag är jätteglad över, så är det inte toktomt i garderoben när hon kommer till den stl. Just nu använder Amanda både 62 6 68 i en salig blandning, tror hon är ca 63 (64?) cm & 7,1 kg.

• Piggelin1

Igår var jag iväg & fixade pass till Amanda förresten! Såg slutresultatet på en bildskärm, men blir skoj att se på riktigt när jag hämtar ut passet i nästa vecka! Känns för himla roligt med PASS till en sådan liten! Blir inte så mkt look-alike när hon är fyra-fem år

...och igår fick vi sålt min VW Lupo! Tre bilar i familjen de senaste månaderna har varit minst en för mkt... Det blev en tjej född -77 som köpte den - känns som en bra "arvtagare" till min allra första bil (jag är den enda som kört den)
    Så Telis - MiniCoopern blir kvar ett tag till & mannen är hur lycklig som helst! Vi får ta en tur om/när du är i Götet nästa gång
    Så det blev ett gott tillskott i kassan med bilen såld! Hmmm, finns massor av hål att stoppa pengarna i... Reskontot, framtida bröllop & så inte minst till flytten så småningom... Kommer nog att använda de pengarna flera ggr om

• Piggelin1

Muggles - jag ska spana! Är det kaos eller? Jag har hört flera denna veckan som inte tyckt att det varit så jättefarligt
    Jaja, just nu känns det såååå bra att vara mammaledig, så behöver jag inte bry mig - lagom tills jag börjar jobba så är de klara!

• Piggelin1

Japp, Tinga - lite väl lyxigt...! Lupon har stått hemma i brorsans trädgård den senaste tiden, eftersom vi inte haft parkering till alla tre... Så nu ska brorsan & hans fru inkassera en styck middag hos oss som tack för lån av p-platsen

Har förresten precis pratat med Hotell Gässlingen i Skanör - min pappa fyller 70 om 1½ vecka & vi syskon tänkte ge dem samma gourmetpaket i present som mannen & jag var på i höstas. De kommer att få det såååå bra!! *vill åka dit igen*

• Piggelin1

Jag förstår dig Telis - tänkte faktist tanken häromsistens, det är verkligen "payback-time" för vår del nu - barnbidrag, föräldraledighetspengar osv... Jag har det såååå bra & känner verkligen att jag är tacksam för detta! I Frankrike eller Belgien hade jag varit tillbaka på jobbet vid det här laget...

Men hmmm, kan du inte flexa & dra lite tidigare ngn dag, eller en långlunch kanske? Så får du njuta LITE iaf!

• Piggelin1

Muggles, precis den "stolen" från Designtorget som du beskrev fick jag av en leverantörkontakt som var här & uppvaktade före jul! Minns att jag var impad över att de hade tänkt till!! Har inte använt den ännu, men så småningom blir den kanon!
    I förra veckan när en fd kollega (till Muggles med!) var på middag här så fick vi en CD med Georg Riedel/Astrid Lindgren-sånger där diverse svenska artister sjunger visorna - Bo Kaspers, Plura, Lisa Nilsson osv. Kul! Den lär följa med i bilen när vi ska åka längre sträckor framöver...!

Svar på tråden Barnkarusellen