• Piggelin1

Barnkarusellen

Det blev inte mkt skrivit här nu, ska precis stoppa ner A i vagnen & traska till stan för att träffa Pirr & Muggles - kul!!

Frullan, hoppas att du grejar helgen med släktingarna, även om det känns tungt. Med risk för att låta klämkäck - om tre/fyra dgr är det över & då behöver ni inte ses på lääääääääääänge igen...

Skulle säkert kommenterat ngt mera, men det är bortblåst just nu!
    Kan iaf meddela att nu på fm när A tog sin förmiddagslur, så passade jag på att hoppa ner till garaget & rota fram barnstolen som vi fått låna av min kusin. Tänkte vi skulle inviga den i helgen! Stora tjejen

• Piggelin1

Hej hopp,
    hoppas att ni haft en bra påsk.

Först några
    - Frejis & Nenne för tanten
    - Junilejon för olyckan med bilen
    - Koko för mjölkstockningen
    - Sweet för bråcket
    - MrsB för knasiga dagisfröknar

Telis - välkommen hem igen! Lät som en härlig semester med MKT & GOD mat!!

Lappis - stoooooooort lycka till med plocket denna veckan.

Muggles, läste artikeln precis. Håller med jag med! Kan inte låta bli att citera: "Att klara av att gå igenom en förlossning med begränsad hjälp av modern teknik ska öka hennes kvinnliga självförtroende." Sicken bullshit! Typ slag rätt i ansiktet, så känner iaf jag efter mina upplevelser. Kan inte låta bli att fundera på hur det sett ut om det hade varit män som fött barn...

BS - vad roligt att Iris kryper!

• Piggelin1

Hoppas jag inte glömde ngn med mina

• Piggelin1

Har haft en riktigt bra påsk, hälsade på mina föräldrar i fredags. Syrran med familj, som bor i Tyskland, var i Sverige en sväng, kul att ses!
    I lördags var MissX här & vi lagade lammstek för första gången i världshistorien, blev riktigt lyckat!! Finns dessutom massor kvar som jag kan äta till lunch idag...

I söndags åkte vi ner till Skåne över dagen. Lite konstrunda, lite Hovs Hallar (testade terrängkörning med Bugaboon! Eller snarare Maxi Cosi babyskyddet med Bugaboo-chassit - gick bra!), lite fika i Mölle & lunch hos kompisar i Båstad. Supermysig dag & det gick jättebra att ha Amanda i bilen alla timmarna! Bådar gott för framtiden

I torsdags var jag förresten på Ikea & köpte barnstol, som vi invigde på påskafton. A såg helt förundrad ut när vi satte henne däri första gången.
    ...och igår fick hon testa mat för första gången - också en rolig stund! Stora tjejen!!

...och de två senaste nätterna har hon sovit nonstop 23-06! Wow!! Inte ens behövt gå upp & stoppa i nappen/bädda om! Natten till påskafton var det nämligen några steg tillbaka - hon vaknade vid två-tre & var superpigg & helt omöjlig att få att somna om förän strax före sex... Så dessa två senaste nätterna inger hopp, helt klart!!

• Piggelin1

På tal om vännerna i Båstad förresten, beundrar verkligen dem. De har precis sagt upp sig från sina kvalificerade jobb här i Gbg, sålt huset & flyttat ner med barnen till Skåne & tagit över ett linneväveri! Sånt är coolt, tycker jag! Att VÅGA ta steget & göra det där man/jag/många mest bara drömmer om!

Halkade förresten in på ett annorlunda program på Kunskapskanalen på TV häromkvällen. Handlade om ngt som kallas "embryoadoption". Surrogatmammor har man ju hört talas om, men detta var liksom lite tvärtom. Par som donerar/säljer embryon till barnlösa par. Embryot/na placeras in i den barnlösa mammans kropp & nio månader senare föder hon ett barn som har biologiska syskon i en helt annan familj... Kändes väldigt skumt, iaf var min första reaktion sådan.

• Piggelin1

Åh, Pirr - vad härligt det lät!! Det är verkligen kanonutsikt från vissa ställen i Änggårdsbergen! Hmmm, ska nog följa ditt exempel med varm choklad ute, om vintern hänger i!
    Själv traskade jag neråt Avenyn & konstaterade att uteserveringsbyggena var i full gång! De brukar väl öppna den första april har jag för mig, men idag känns det låååångt borta att sitta på en uteservering

Cicci, klart att du ska komma till Götet igen, vore verkligen jättekul! Jag är i Jämtland 23-28 maj & sen ev i Sthlm helgen därefter (alt. helgen därpå), men annars är det lugnt när som helst för min del!

• Piggelin1

Tinga, trist med huvudvärken! Håller tummarna att det går bra hos läkaren. Känner igen det där att inledningsvis vara helskeptisk till sjukskrivning - jag är precis likadan Men sen när man tänker efter lite, så finns det ju faktist en ANLEDNING till att man blir sjukskriven... Det är ju inget som läkarna precis gör i onödan.

Vad trist att dina fogar redan börjat bråka med dig

...och javisst är det Vävaren i Båstad som kompisarna köpt! Ska bli spännande att se hur de utvecklar verksamheten, de har massor av idéer för att förbättra lönsamheten!

• Piggelin1

Junilejon, vi var vid Hovs Hallar vid 14-tiden tror jag! Det var högst spontant - vi passerade förbi & mannen hade aldrig varit där förut, så vi stannade till en snabbis. Visste inte att ni bor så nära!

Lappis - nio ägg, det var väl jättebra!! Grattis till bubblet också (om man nu kan gratulera i ivf-sammanhang... )

Sweet, min syster (som är jättesmal) har aldrig gått upp mer än sex kg för ngt av sina tre barn, de har mått prima - så du kan vara lugn! Cicci gick väl heller inte upp så mkt alls? Själv gick jag upp tutti 9-10 kg under hela graviditeten (fast jag kanske hade lite mer att ta av i början...) Som ngn skrev här ovanför, barnet tar det som det behöver, i andra hand får du det som du behöver!

• Piggelin1

Ja, Pirr - jag tänkte faktist på just det när jag gick på Avenyn, att flera år så har det varit kanonvarmt i slutet av mars & jag har tyckt att det varit jättesynd att uteserveringarna inte haft öppet då! Som sagt, svårt att tänka sig det idag...

• Piggelin1

Pirr - det tar sig/närmar sig!! Spännande! Tack för i torsdags förresten, jättekul att ses!

Håller med Pirr - vilken bra chef du verkar få, Vänner!!

Svar på tråden Barnkarusellen