• Piggelin1

Barnkarusellen

Nu började precis Gordon Ramsey's "Hells Kitchen" eller vad det heter på tv - tänkte titta på det. Tjingeling!

• Piggelin1

Jamen, jädra SKIT, hade precis skrivit ett skitlångt inlägg, som bara försvann!!! Grrrrrrrrrrr Brukar kopiera för det mesta, men missade det nu

Jag börjar om igen... I kortare version

Lappis - vad fasen är detta???? Hur skumt som helst, till & med läkaren pratade ju om att han trodde att du kunde vara gravid!
    Alla vi här inne genomgår ju värsta berg- & dalbanan, hur är det då inte för din man & dig??! Skickar massor av KRAMAR!!!
    Drömde förresten om dig & din man inatt. Ni hade lagt in en länk till en filmsnutt här på BT, där man kunde se er prata & konstatera att ni testat negativt igen. ...och sen ringde jag dig & tjötade en stund, men minns inte exakt vad som sades. Men eftersom jag INTE är ngn sanndrömmare, så var jag nästan helt övertygad om att jag skulle hitta ett PLUS när jag loggade in här på morgonen. J-a SKIT!

BS, förstår att du får lust att skänka bort Iris, det låter verkligen extremt jobbigt. Själv frågade jag mannen i onsdags morse som jag kunde abdikera från mammarollen & då hade vi inte alls haft lika många jobbiga nätter på raken som ni... När jag blir sliten så sprutar dessutom mina tårar för typ ingenting - skitjobbigt... Inatt hade A ett pigghetsryck igen, vaknade vid halv fyra, ammade & vägrade sen sova. Mannen var uppe & försökte få henne att somna i typ en timme, sen gav han upp & gjorde frukost till sig själv & till slut somnade A igen.
    Här ska helt klart köpas ersättning idag, orkar inte med detta småsnuttande stup i kvarten på nätterna. Wish me luck!

• Piggelin1

AM, hon blir fyra månader den 16:e! Har haft en period då hon sovit längre pass, men nu har det gått bakåt igen

• Piggelin1

Pirr, kul att se dig! Vi saknade dig på fikat förra fredagen! Du har nog typ tio mail om dejten i din pirr-mail

• Piggelin1

hej allihopa,
    hoppas att ni haft en bra helg!

Lappis - låter som om det blev en riktigt härlig party-helg!!!
    Verkligen välförtjänt efter förra veckans berg- & dalbana! ...och vad gott att blödningen äntligen kommit nu!

Själva har vi inte haft i närheten av ngn glamorös helg, inledde nämligen Operation Sömn & Mat i fredags kväll & jag måste säga att det gått bra! Min mamma förberedde mig på att det kunde ta några dgr innan A tog flaskan med ersättning, men hon tog den direkt i fredags kväll! Känsla a´ la: Yessssssss, första hindret avklarat! Hon somnade vid kvart i tio & vaknade till vid halv ett (tror jag), fick henne att somna om utan mat eller att ta upp henne & sen sov hon till halv sex!!!! Jiiihaaa! Förmodligen var hon utschasad efter besöket på mannens jobb i fredags em då alla kollegorna ville hälsa på henne. Natten till söndag resp. idag har hon vaknat till en gång & fått lite mat, & visst, inatt tog det en timme att få henne att somna om, men jädrar vad mannen & jag bestämt oss nu. Tar inte upp henne om hon inte illtjuter (vilket hon inte gjort), dock stoppat om henne x antal ggr i ärlighetens namn. Men känns ändå lättare nu när vi liksom bestämt oss.

Har inte ambitionen att ta bort nattmålet helt ännu, men nöjer hon sig med ETT mål, då är ju jättemkt vunnit!! Förra veckans kl 22, 00, 02, 04 etc fick oss att bestämma oss att ta tag i det Blir det kl 22, vid 3-4 & sen på morronen, då har jag inga bekymmer att greja dagen & hålla humöret uppe

Japp - det där var dagens egoinlägg om mat & sömn - sorry Lappis med flera, hoppas ni scrollat snabbt, så att ni inte dött av leda

AM, jag tänkte tanken lite snabbt där att Livia & Amanda nog har samma födelsedag, men så kände jag att jag nog skulle låta som en besserwisser om jag påpekade det, så jag var mesig & lät bli

• Piggelin1

Lappis - sparade den länken förra gången du hade med den - vet ju aldrig när den kan komma till nytta

• Piggelin1

Oj, morot - det visste jag inte att man kunde vara allergisk mot! Själv är jag allergisk mot jordgubbar & får även utslag om jag äter för mkt kiwi & citrusfrukter. Äpplen funkar om jag skalar dem.

Läkaren vi träffade i onsdags ang A's eksem sa just det där att vi skulle vara försiktiga med "röda" saker nu när A ska börja äta så småningom, typ tomater, röd paprika etc. Men hon menade att morot var lugnt?! Jaja, den som lever, får se!

• Piggelin1

Zozo, ska genast googla på ditt chateau-tips & lägga till favoriterna för ev framtida behov

• Piggelin1

MrsB,
    Amanda blir fyra månader kommande söndag.
    Så hon är allt lite större än Malte (även viktmässigt skulle jag tro, fick höra det senast igår) Vilken lyx att inte ge mat alls mellan 20 & 03! Vem vet, jag kanske kan jobba bort nattmålet hyfsat snart, men efter förra veckan (drygt), som var ganska tröttsam, så tänkte jag ta det gradvis. Bara ETT mål på natten känns just nu riktigt lyxigt
    Får väl se det som att jag har ju haft mjölk & kunnat helamma i gott & väl 3½ månad & hon har ökat massor i vikt, vilket varit kanon (min mamma tex kunde inte detta med ngt av sina fem barn & min syster bara med tredje barnet). Nu är ju Amanda större & då verkar det inte riktigt räcka längre & det gör mig inget. Bra om mannen kan ge henne mat med. Han har ju gjort det några ggr då jag pumpat ur, men nu kan han ju göra det ännu mera, när vi kör ersättning på kvällarna.

Svar på tråden Barnkarusellen