• Zozo

Barnkarusellen

Hejhej.. mycket jobb nu men liite hinner jag in i alla fall.

Var hos gyn igar och fick se en miniliten amöba pa tv! himla kul, även om den just inte ser sa mycket ut för världen än..

Här, som i Frankrike, pratas det mycket om en sjukdom man kan fa genom katter. Om man inte redan haft den och är immuniserad sa ska man tex vara jättenoga med att tvätta grönsaker o frukt och inte äta ogenomstekt kött. Är det nagot som finns hemmavid ocksa? Toxoplasmos heter det här..

Annars fick jag bara tid att ta blod/urinprover och nytt möte hos gyn 25/2.. Sa det är bara att vänta och se...

Ang. resor sa var det inga problem med att aka skidor i helgen, utom att man skulle ta det lite lugnt. Däremot var det rätt det där med sol - ingen fara för barnet men mamman kan fa fläckar som är jobbiga att fa bort. Fragan är da hur kul det är att aka till Guadeloupe, om man knappt far vara i solen..

• Zozo

Ja, det verkar vara jättevanligt i Frankrike; alla springer och är rädda för den, men hemifran har jag aldrig hört talas om ngt liknande?!

Jo, jag lyckades ocksa bränna mig lite när vi var pa Martinique - fast jag har ett solvänligt skinn, trots att jag är skandinav..

• Zozo

Hejsan flickor! I'm back.. efter en alldeles för händelserik vecka. Maken föll när vi var och akte skidor förra helgen och skulle in för en enkel operation vid nyckelbenet vilket resulterade i komplikationer, dagar på intensiven, respirator och annat kul... Mamma kom nerflygande i ilfart för att lugna lilla mig som gick i taket.. Naja, nu är jag tillbaka pa jobb och maken hemma igen, som konvalescent, men mycket bättre..

Amöban växer ännu, eller ja, det vet jag egentligen inte men den kräver iaf skorpor en gang i kvarten för att jag inte ska bli alldeles illamaende. Vecka 9 nu och jag ska till gyn 25/2 för ny undersökning.

Har jag missat nat kul plus eller sa den här veckan??

• Zozo

Nattson - tyvärr, jag har samma problem med SVENSKAR som jobbar och bor utomlands sa vete sjutton om det har med kultur/nationalitet att göra.. JISSES! Spolar de inte hemma eller????

• Zozo

*fniss* Paminner mig om mardrömmarna jag hade infôr bröllopet, i synnerhet en där maken satt utfläkt i en soffa i värsta hallick-leopardstassen och kommenderade mig fram och tillbaka eftersom vi nu var gifta..

• Zozo

Neh lilla kaninen - definivt ingen ônskedröm.. Det var en leopardstass typ glansig leopardlangrock, öppen över harig bringa med guldkedja - brrrrrr! (Till saken hör att min käre franske make är ytterst proper, man om sin klädsel i nagonslags enkel men elegant stil. Hans mening om vagade kläder är nagot annat än svart.. tex mörkblatt!)

Nattson - joh, förutom att jag är ständigt trött, ständigt halvt illamaende (skorpor i sângen och ättiksgurka i handvâskan - fnissss!), överkänslig mot lukter som tex kaffe och att jag inte tal kläder som sitter at minsta lilla och börjar bli allmânt rabiat sa mar jag finfint! Stackars maken...

• Zozo

Ah da är jag vâl inte helt onormal da! Känner mig bara som en ragata, en ovanligt ful sadan i säckiga kläder dessutom... fnisss! Jag känner mig inte gravid heller, bara läbbigt illamaende (dock inte som mamma, som spydde konstant i 9 manader). Mitt illamaende haller sig nagotsanär i schack om jag äter sma maltider med jämna mellanrum. Ättiksgurka funkar ganska bra och skorpor pa morgonen.

Vad är seabands? Jag bor ju liksom inte i Sverige längre sa det heter kanske nagot annat här? Om det finns i detta U-landet...

• Zozo

Omsispomsis! Jo, eftersom jag obetänksamt nog gatt upp i vikt INNAN jag blev gravid maste jag halla reda pa att inte ga upp fôr mycket, men det är ju verkligen jättesvart när man knaprar för att inte ma illa. Just nu knaprar jag mest ättiksgurka sa det är ju inte sa farligt, men ända..

• Zozo

Tack tack.. Jo det var var fotograf - grrrr! Sm tur var hade vi svärfar pa plats som varit reklamare och har relativt god hand med kameran. En snabblektion i makens braiga kamera och hupps! Nagonslags kort blev det iaf

• Zozo

Wah! Jättekul att se alla bilderna! Jag maste ju skaffa nagot nyare, förstass

Svar på tråden Barnkarusellen