Barnkarusellen
Nâe, men man kan ju inte ta hânsyn till alla dialekter.. Det blir ju URSVART da!
Zeb.. hihi.. far mig att tänka pa Familjen MacCahan (Hur f'n det nu stavas) Jag var kär i Zeb när jag var 4a pastar min familj.
Nâe, men man kan ju inte ta hânsyn till alla dialekter.. Det blir ju URSVART da!
Zeb.. hihi.. far mig att tänka pa Familjen MacCahan (Hur f'n det nu stavas) Jag var kär i Zeb när jag var 4a pastar min familj.
Tinga *fnisss*
Lappis; ja det är ju olika det med. fast dagens poppisnamn âr faktiskt ganska manga lika (utom de typiskt svenska/franska namnen da)
Lustigt vad olika det där är; Här maste man ga senast 2 manader innan BF!
Därför att föräldraledigheten är indelad i "2 manader FÖR-mammaledighet", "4 manaders EFTER-mammaledighet" och sedan "5 manaders föräldraledighet"
nej pappan har "egen" 5 eller 6 manaders pappaledighet (om jag nu fatt kläm pa det hela)
Tinga; det här gäller alltsa i Luxemburg (för att inte förvirra er ytterligare)
Tinga; japp klart bättre än i Sverige. Vad ersättningen gâller sa vet jag inte riktigt; Antingen är det ett fast belopp eller sa är det ett minimibelopp pa ca 1500 euro i manaden. jag maste höra mig för där.
Lappis - men det kan ju knappast BLI bättre ägg än pa de datumen
Hej hopp! Nu hr jag varit pa UL igen (en gang i manaden var det här ja); här ser allt bra ut sa här i 15e veckan förutom ett nagot förhöjt blodtryck och att jag lyckats ga upp tre kilo pa lika manga veckor utan att märka det. Brrrrr...
Muggles: Nej, jag haller mer och tycker det är vettigt att alla bidrag är inkomstprövade. Allvarligt, det är väl inte staten som ska sta för barnets ev framtida körkort??
fru Am; nämen det gar väl inte! Det skulle ju heller inte vara rättvist. Visst det är kanske dyrare för vissa saker i Stockholm men andra saker är svarare att fa tag pa/ta sig till etc tex pa vischan i Lappland. Man har i regel högre lön i Stockholm än pa vischan i Lappland med för den delen. Boendet är ju ett val i sig. Eller?