• Zozo

Barnkarusellen

Heja Telis! Jag pompomar lite för dig i verklig andratraden-anda! (Med rosa tights, skrivbordsben, sprit och hela baletten)

Hmmm.. vagar knappt säga det men det känns som om bade illamaende och trötthet bôrjar bli lite bättre... *En liten ljusstrale skymtar i vintermörkret*

• Zozo

Telis - nya fräscha tag.. inte mycket annat att säga! En gang är ingen gång, tyckte jag var bra sagt av doktorn! *kram*

Ah, hade gärna varit med pa er träff, men jag sitter ju lite avsides..

Vem det nu var som fragade; japp det är jag i röda klänningen i galleriet. Ska försöka skaka fram en vanlig bild vid tillfälle..

Jag ska till gyn för ny undersökning imorgon eftermiddag.. Ska bli kul att se om det ser ut som ngt annat än en amöba den här gangen.

• Zozo

*Vinkar till Frullan och fnyser över att HON inte skulle vara vâlkommen*

• Zozo

Hej sweet! Jag ska just pa litet UL Syns ju inte sa mycket pa min tv, men det kanske är nat annat ân en amöba den här gangen? Hur funkar det i Sverige? Far maken vara med varje gang eller när far han vara med?

• Zozo

Jaha sa var jag tillbaka pa kontoret. De är helt FKING otroliga i det här landet!! Fast man har tid sa far man sitta och vänta mellan 1 och 2 timmar varje gang!!
    Naja, maken som var sjukskriven följde iaf med och vi fick se var 11 veckor gamla.. hmm.. akersork? Hjärtat slog som sjutton och den har sma armar och ben! Ojoj! Hâftigt som tusan. Alla värden och matt är normala. Det enda âr att jag da inte är immun mot toxoplasmos sa att jag maste se upp med det och testa mig en gang i manaden.
    Nu funderar jag som bâst om när det är lämpligt att säga nat pa jobb. Jag lär bli halshuggen i vilket fall som helst och samtidigt vill jag ju lämna sa mycket tid som möjligt för dem att hitta en lôsning under min franvaro. Plus att det blir sa mycket enklare att förklara varför jag inte dricker alkohol, springer till läkare etc. Samtidigt vill jag inte säga nat FÖR tidigt.. jag tror jag vântar tva veckor till..

• Zozo

Fy! *Kram pa sweet* Nu känns det ju som om man skulle oroa sig för nästa som ska ske 18/3 med en massa avancerade tester.. Är det det ni kallar stora UL?

• Zozo

BrudSommar.. UL är vâl Ultraljud? Dvs nâr man ser fostret pa skärmen, eller är jag helt fel ute?

Här gör man det varje undersökningstillfâlle, dvs ca en gang i manaden. De tva första gangerna gör de det inifran (via en sond de för in) och andra gangen kunde vi även se nagot, men inte sa detaljerat, med den mojângen de kör pa magen med en massa smörja. Eller är inte det samma sak som era UL? Kânner mig allmânt som en novis..

• Zozo

Nattson; här mäter de en massa mm varje gang; fostrets storlek och hjärtat och... nacken kanske?
    Jag har fatt lämna bade blodprov och urinprov redan och kommer att fa lämna blodprov en gang i manaden eftersom jag inte är immuniserad mot toxoplasmos.
    Nu nâsta gang ska de göra ngt trestegstest som jag inte lâst pa vad det är, sa det är kanske ung samma som ni gör hemma v 18?

• Zozo

Tinga.. Vad Är KUB? Har undrat det ett tag..

Svar på tråden Barnkarusellen