• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Lapinette
    Pffft *skakar på huvudet* Hon verkade ju ha alla muffins i korgen...

• Zozo

Ja du Nenne.. eller sa är man för ung för att bli gravid, eller för gammal, eller sa borde man ha fleeer, och HUR ska man hinna med det om man redan nu är gammal... Äh! FAR o flyg sa langt peppar'n vâxer! säger jag bara.

• Lapinette

nenne - det passar omvärlden lite beroende på vilken människa det är:
    - min mamma jämnt för hon vill såååå gärna ha ett till barnbarn
    - mitt jobb aldrig då de inte (ho, ho..skrockar stolt) klarar sig utan mig!

• Zozo

Personligen fasar jag mest över att ha svärmor staende pa trappen med resvâskorna sa fort det börjar närma sig BF... Hon har tom avsagt sig frivilliga politiska uppdrag hemma i byn, för att hon ska vara TILLGÄNGLIG... Huva! Jag ska sätta upp staket, med taggtrad.. och hänglas..

• Lapinette

Angående ålder - detta borde jag definitivt ha tänkt på liiiiite tidigare. Även där får man ju en hel del kommentarer men mest från folk som inte vet vad man går igenom.

• nennesjuttioåtta

det är ju därför som vi väntat, eftersom vi träffades så tidigt och då fick det ju ABSOLUT inte hända någon "olycka". Det sitter ju kvar, för vi känner oss fortfarande unga.

Zozo, har du inte funderat på ett chip i nacken på henne kopplat till ett larmsystem som utlöses när hon är närmre än 5 mil?

• Zozo

Nenne: bra idé! Men hur kopplar man in det utan att hon märker det??? *funderar vilt*

• nennesjuttioåtta

för många, för få, bara flickor, bara pojkar, för tätt, för mycket sladd, för sent, julafton, för tidigt, med fel karl... Allt detta ska man försöka undvika med något som inte går att planera in i detalj när och hur det sker. Lätt liv. Och vems norm är det från början?!?!?!

• nennesjuttioåtta
    Zozo skrev 2008-03-03 15:02:41 följande:
    Nenne: bra idé! Men hur kopplar man in det utan att hon märker det??? *funderar vilt*
    Det finns flera metoder:
    1) Massera henne å hon faller i trans och bönar efter hårdare tag.
    2) Ge henne ett par fina örhängen som du önskar att hon använder i nedkomsttider (kolla efter Dr Q i telefonkatalogen)
    3) Skicka henne på akupunktur där du självklart redan etablerat kontakt.

Mooaahahhahaah!
Svar på tråden Barnkarusellen