• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

he he ang svärmor så låser vi faktiskt dörren, vi bor ganska nära och en morgon kliver hon in genom dörren och ropar God morgon. Det var lördag, jag hade morgonrock på mig och satt i soffan med te muggen i högsta hugg. Maken kommer ut från sovrummet utan kläder. Som tur är så är sovrummet en trappa upp så hon såg inget och när hon inte fick något svar gick hon igen.
    Efter det är dörren låst, hon kommenterade det en gång och jag sa att jag inte ville att folk skulle kliva rätt in bara. Åh jaha sa hon och har inte gjort om det...

• Tinga

Vad är det för svärmödrar ni "bestraffats" med här i tråden? Den ena verkar ju värre än den andra!

• nennesjuttioåtta

min svärmor är snäll men nyfiken som en gris. Och så har någon sorts feader-hang up. men det kan man ju leva med...

• Mrs  B

Svärmor ja......... vad ska man säga?????

Min mamma och hennes vänninna jobbade som attan i köket igår och vad tror ni svärmor gjorde??????
    Satt på en stol för det mesta i lugn och ro annars bar hon på Malte och lät ingen annan hålla i honom. Trist för dem som inte ser Malte så ofta.

• Telemarkgrrl

Åh, jag har världens sötaste svärmor. Vi är inte så lika varandra men hon är jättegullig.

Hon (och Nenne ) skickade jättesöta små lycka-till-sms när vi var i Falun och är precis lagom intresserad av våra liv.

• nennesjuttioåtta

men min farmor tog priset - gissa vem som följde med mina föräldrar på deras bröllopsresa? Och eftersom mamma var gravid redan före bröllopet (superhemligt) så kunde hon inte bada på hela vecka eftersom magen syntes lite.

• Liten med Mindre

Hallå hallå!

Idag tror jag Mindre blivit sömntuta, för det är andra långa sovpasset, och jag har varit duktig och vilat en halvtimme själv med tror jag (i alla fall gick klockan väldigt fort plötsligt. ).

Grattis alla födelsedagsbarn! (Minns att det var Koko i alla fall, men sen var det så många grattis att jag säkert missade någon.) Och skönt att dopet gick bra MrsB. Vi har vårt kvar, och jag ska försöka att inte stressa upp mig. Just nu är vi elaka nog att bli glada för alla som tyvärr inte kan komma. Snart är vi nere i så många som lokalen kan rymma - och det är i alla fall för många.

FruLlan - du kanske ska pröva att stressa lite igen för att minska mjölkproduktionen? De säger ju att stress minskar mängden, och med tanke på hur stressad du var innan Borren kom, så måste din kroppa fortfarande tycka att mammalivet är lugna gatan i jämförelse och därmed producera extrema mängder mjölk? Själv ska jag försöka tagga ner lite till - inte för att jag har lite mjölk - men det känns som att det inte är så mycket som ibörjan.

Tinga - satsa på simhallen du. Kanske har de vattenjympa hos er precis som i götet? Jag har själv börjat gå lite mer intensivt nu, och det har nog verkat positivt på humöret som varit neggigt länge efter förlossningen. Jag är ju van att träna mycket med. Men lite rädd är jag att det kanske påverkar mjölken om jag går ut för hårt. Imorgon blir det hursom helst mamma-barnjympa om allt blir som tänkt. Säkert urjobbigt som det känns nu!

Svärmödrar - ja vad säger man...de finns verkligen av alla sorter. Tror min är av det mer försiktiga slaget - vill vara alla till lags så att hon nästan sliter ut sig på kuppen. Jättesnäll o go i alla fall tack och lov.

Det var mer som skulle kommenteras, men det försvann i huvudet. Längesen det var så mycket att läsa ikapp efter en helg!

• Tinga

Liten - tyvärr finns det ingen gravidvattenjympa här i Lund, så det får vara med det för min del. Men jag tränade simning när jag var barn, så jag har hyfsad teknik och kan därför få en ganska rejäl genomkörare även genom ett simpass.

• nennesjuttioåtta

hallå alla igen angående det här med träning. Ska man lugna sig lite alldeles efter ÄL fram till mens som ni IVF:are ska göra eller ska man "leva som vanligt"? Hur mycket har ni tränat sen??? Och vad? Just nu tränar jag väldigt mycket för att vara jag och har gjort så sen P började jobba borta. Spinning, core och ki-box. Vet att Tinga tog det lugnt efter påsättningen där och funderade om det var det som gjorde susen i musen. Vad säger ni andra?

• Zozo

Problemet med min svärmor är att hon är sa extremt snäll och ska vara MED hela tiden (helst halvvägs upp i knät pa en). Nu är det da första barnbarnet och maken har ju hunnit bli i överkanten av 30.. JISSES vad hon har väntat. Hon blir bara sa MYCKET jämt att jag far spatt. Min egen mamma vet att ge mig rum sa att jag kan andas annars löper jag amok..

Svar på tråden Barnkarusellen