• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl
    Zozo skrev 2008-03-03 13:29:42 följande:
    Hmmm men det är ju egentligen inte bara i december som det stâller till problem. i min familj är det bara jag som fyller i mitten pa december sen kommer da julen.. Sedan, i februari-mars, fyller ALLA i vara bada familjer ar! Snacka om att man inte hinner pusta ut efter julen!!
    Där ser man vådan av att vara för avslappnad på semestern.
  • nennesjuttioåtta

*värmer vetekudden till Telis*

• Telemarkgrrl
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-03 13:41:39 följande:
    *värmer vetekudden till Telis*
  • Mrs  B

Barn är efterlängtade när de än kommer, men tyvärr ska det alltid påpekas det här med planering när andra får reda på när Max är född.

• Tinga

Telis - usch, stackars dig! Först en misslyckad ivf och sen ont i ryggen av endo - världen är inte rättvis. Skickar en kram!

• nennesjuttioåtta

Mrs B skrev 2008-03-03 13:46:36 följande:

Barn är efterlängtade när de än kommer, men tyvärr ska det alltid påpekas det här med planering när andra får reda på när Max är född.
    jäkla otyg (även om jag möjligtvis kunde ha sagt något om det hade varit för några år sedan - okunnig och dum). Jag kan höra min svärfar kommentera just detta om det skulle bli ett decemberbarn... Fan, nu blir jag ju arg!

hhahahaha! Jag ska göra en lista med fräna svar tillbaka redan nu (neeejjj, det kanske fungerar som preventivmetod att vara så förberedd)
  • Zozo

äh med lite tur prickar vi in pappas (den ende utom jag och maken i familjen som har vett att fylla ar nagon annan gang än i feb-mars) födelsedag istället: 31/8... om det blir för tidigt, eller makens 3/10 om det blir för sent!

• Mrs  B

Nenne
    Nej, det är faktiskt inte så roligt att få höra det jämt och ständigt. Ofta kommer dessutom kommentarerna från medelålders och äldre personer och det är trist för de borde ju veta bättre.

• Telemarkgrrl

Näe, världen är sannerligen inte rättvis. Just nu känns det som om jag skulle vilja bli gravid bara så att man kan stänga av hela det där skitsystemet efteråt istället för att behöva ha så ont hela tiden. Jag vet inte ens om jag egentligen vill ha barn, jag vill bara att värken ska försvinna.

• Zozo

Nja att äldre skulle veta bättre vete sjutton... Min käre farfar fick sa pappas kollegas nyfödde rödharige son och käckte ur sig " Och RÖHARAD e han. Ja, ja... det gör väl inget..."

Svar på tråden Barnkarusellen