• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Lappis - ja, inbillningssymptom på både det ena och det andra är ju ett välbekant fenomen i den här tråden! Hoppas att blödningen dyker upp snarast möjligt då, så att du inte ska behöva lida av den när du nu ska på bröllopsfest. Har ju sett vilket ställe ni ska till, och det vore ju hemskt förargligt om du blev sängliggande där.

• Tinga

Lappis - det är skönt att veta att man inte är ensam träningsnarkoman, för maken tycker att jag är helt knäpp och borde vara glad och tacksam för att jag genom att inte kunna motionera får mer tid till att ligga i soffan och läsa en bra bok. Jag uppskattar det också, så det är inget problem på det viset, men helst vill jag ju ha en kombination av lugna och "actionfyllda" fysiska aktiviteter. (Nä, Nenne; jag menar inte nödvändigtvis sex! )

• Tinga

Apropå mitt sista inlägg - Nenne, det är så härligt att du är tillbaka!

• Mrs  B

Koko
    Grattis i efterskott på den stora dagen!!!!
    Hade min i slutet av januari och det kändes bra det med. Ingen åldersnoja här inte, bara skönt att bli äldre.

Lappis o Piggelin
    Jo, det är skönt att dopet nu är över så man kan pusta ut lite. Nästa fest blir vår gemensamma 30 årsfest, som vi ännu inte riktigt vet när vi ska ha. Får börja fundera på det nu om man vill att folk ska kunna komma under sommaren.
    Mums för goda rester.........

Nenne
    Har faktiskt kunnat pusta ut lite och sitta här vid datorn för Malte var så snäll och sov några timmar nu på förmiddagen och Max satt vid tv:n eller lekte på sitt rum.
    Fast man är tvåbarnsmor kan man pusta ut ibland också, men det är inte så ofta som med ett barn. Stor skillnad!
    Jo, sässongen för maken börjar lida mot sitt slut så jag hoppas avlastningen snart kommer för det behöver jag verkligen. Har varit tufft en period nu....
    Max är ju ett decemberbarn, 25/12 till råga på allt, men så blir det ibland. Man kan ju som sagt inte bestämma när man blir gravid som vi alla vet.
    Jag köper presenter hela året om till honom som jag sen sparar tills jul och till hans födelsedag, annars hade det inte gått ihop sig ekonomiskt. Sen när han blir äldre får vi nog lägga undan pengar istället och köpa när det blir dags i december.

Nu äntligen ska jag äta våra rester............
    Finns ju andra här hemma som vill ha mat först.

• Zozo

Hmmm men det är ju egentligen inte bara i december som det stâller till problem. i min familj är det bara jag som fyller i mitten pa december sen kommer da julen.. Sedan, i februari-mars, fyller ALLA i vara bada familjer ar! Snacka om att man inte hinner pusta ut efter julen!!

• Lapinette

Jag har hela min familj från den 30/12 - 12/1. Superbra planerat...NOT! Och lyckas vi med IVF'n blir det ett tidigt decemberbarn (tror jag...?). Jäkla dumt planerat nu när man faktiskt kan planera det själv genom IVF'n men vad i fn... det passade att göra IVF'n denna månad och inte nästa så skit i samma! Vi kommer att bli överlyckliga vilket BF det än blir!

• Lapinette

Attans vad många som verkar fylla 30 här inne på tråden. Ja, det var tider det ...säger tant kanin.

• nennesjuttioåtta

nä, det är ju en sak som man har lärt sig; att det inte går att bestämma när det ska bli barn. Jag kan slänga hela agendan åt helvete Vi är nu båda rörande överens om att ett decemberbarn skulle även det vara oerhört välkommet. Även om jag funderar på hur vi gör med julfirandet då vi har rätt långt till bådas föräldrar och det var MIN familj på tur och dit är det 27 mil (heheheh men det innebär att jag har 2 upp på att fira där, moaahahahha !!!) Nåja, nu är det inte något i magen så det bekymret behöver inte ens uppstå.

Pratade med en gammal kollega vars fru är gravid i v 30 och har legat på sjukhus sen 5 veckor tillbaka. Deras första barn föddes väldigt tidigt och det har varit samma med denna graviditeten, men nu är hon ju på rätt plats åtminstone, om det skulle komma nu. Han får "leka" ensamstående 2-barnspappa. Stackars henne som inte kan göra annat än att ligga på rygg i flera veckor....

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-03 12:59:08 följande:
    Telis - hur känns det att vara drogfri?
    Och så min lägesrapport - inväntar den där hemska blödningen som ska komma när man nedregleras. Har för mig att jag fick den på dag 11 förra gången dvs idag...men än så länge nada. Samtidigt som den är fruktansvärd så är den ett tecken på att nedregleringen funkar som den ska så vad fn är den??!! På torsdag ska jag ta blodprov och OM jag är nedreglerad börjar jag ta sprutor på kvällen...just nu är jag som ni redan förstått, orolig att sprayen inte verkar på mig längre?!
    Det känns för j*vligt. Har så ont i ryggen (pga endon) att jag har svårt att sova på nätterna.

Det kanske inte kommer någon blödning av en annan anledning? Hände en tjej på FL i förra veckan.
  • nennesjuttioåtta

GAAAAAH snart är även jag 30! HJÄÄÄÄLP!!!!!

Det kan man inte tro...

Svar på tråden Barnkarusellen