• muggles

Barnkarusellen

Halloj Cicci! Cool ny bild!

MrsB: tror jag glömt skriva det men klart vi ska ha tråddejt när ni är här i maj!

Piggelin: tror att Vänner syftade på att många såhär små barn sover 11-12h nätter och det är väl det hon betecknar som "hel" natt. Det är nog ganska ovanligt att barn lägger sig så sent som 22.30 el vad du skrev men det är bara att gratulera! Moa sov ju 10h i sträck ganska tidigt men det blir ju knappast en hel vuxennatt när hon la sig kl 19.

Lappis: snart borde vi ha en ÄP- och ET-lista också. Nu är ni ju ett gäng ivf:are. Stort grattis till toppenembryona!

• muggles

pirr: jag tror också det är på G - stort lycka till (sänder dig tanken om du inte kommer in ngn mer gång på ett tag)!

• muggles

Halloj Nennelainen! Du som är kreativ - har du (el ni andra) ngn bra idé för en fejkmejladress som jag ska skicka "hotmejl" till blivande bruden ifrån? Dvs hot inför en annalkande möhippa... Tänkte skapa en typ "mohippa2008@yahoo.se" så ni förstår idéen men just det exemplet är ju erbarmligt tråkigt. Måste vara ngt roligare... Lite teman på möhippan är schlager och cowgirl - vet inte om man kan komma på ngt bra med anspelning på det? För mig står det fullkomligt still!

• muggles

Förresten, nu när vi inte har några BIM-listor längre, borde vi inte ha en lista på ÄP och ET (återinförande?) mm - det är roligare att kunna följa er och slippa fråga hela tiden. Men det kanske inte är ngn som orkar sammanställa...

• muggles

Telis: okidoki! Jag tyckte det kändes som ni var fler (Vilma oxå el skulle hon bara spola?).

• muggles

Japp, jag slapp undan helt. Mannen är bara förkyld nu men Moa är fortfarande lös i magen - i söndags hade hon feber också.

• muggles

Piggelin: fast Moa har bara varit sjuk 3 ggr på 7 mån så det är rätt ok tycker jag. Hört ngt om att de brukar vara sjuka minst 7 ggr första året. Själv har väl åkt på 2 magsjukor men så blir det nog när man träffar en massa olika folk hela tiden. Å andra sidan var jag inte sjuk en enda gång på 1,5 år så jag har väl lite att ta igen

Japp, Pirr verkar ha försvunnit... Hoppas att allt gick finemang (det tror jag)!

• muggles

Liten: tyvärr inte!

Vet ni att det är statistiskt mkt större chans (risk) att hamna i fel kö än i rätt (den som går snabbast). Därför att det finns bara _en_ kö som är snabbast och alla andra är långsammare.

Japp att Moa är 7 mån är lite svårt att fatta för mig med, tiden går så jäkla fort. Snart (om 2 mån) börjar jag jobba igen! Vilket jag faktiskt ser fram emot... börjar bli sugen på att använda hjärnan igen.

Svar på tråden Barnkarusellen