• muggles

Barnkarusellen

Ars amandi: otur med tantjäkeln! Vad betyder förresten "ars amandi"? Det låter som latin?

Cicci: jag njuter tidvis av att vara hemma men jag är nog ingen supermamma som BARA vill vara mamma. Det är ju jättelyxigt att gå här och skrota och fika med trevliga människor hela dagarna men jag tycker det blir lite enahanda till slut. Och så gillar jag verkligen mitt jobb!

• muggles

Nenne: antagligen blir det både asjobbigt och alldeles underbart, beroende på vilket ögonblick på dagen man väljer Alla (nåja nästan iaf) dagar med barn har åtminstone ett "guldögonblick" om man kommer ihåg att stanna upp och njuta av det. Då man får liksom kontakt och bara känner en jättestor kärlek. Det har jag lärt mig av att ha barn - man ska leva mer i ögonblicket.

Måste rusa...

• muggles

Pirr: STORT GRATTIS till tjejen!!! Ska bli jättekul att få se den lilla mörkögda skönheten (som hon säkert är)!

Telis: kram till dig! Jag vet hur det är att behöva oroa sig för sin mamma - skitjobbigt!

Lappis: kram till dig med! Ja nu är den jobbiga perioden i ivf:en här igen...

Ang Me&I så låter kassettband och traktorer på kläderna helt rätt för mig! Jag gillar lite tuffare kläder på barn, men jag kunde ju inte gå på partyt pga tredje magsjukan i år. Fattar inte, har aldrig varit magsjuk speciellt mkt förr... Nu är min magflora helt uppfuckad så jag kan knappt äta någonting utan att känna mig illamående, bli uppsvälld och behöva lägga mig. Lever på blåbärssoppa, sparrissoppa och hönökaka (det kanske inte ni 08:or vet vad det är haha). Gick ner 3 kg på 2 dygn...

Liten: det är jobbigt när det blir missförstånd och det är så lätt att det blir det när man sover sämre och ständigt har fokus på en liten. Hur gammal är Mindre nu? Tänkte på det här med sovandet...

• muggles

Lappis:

Telis: förstod nästan på din formulering att det inte var "vanlig" sjukdom. Min mamma har lidit av depression som hon nu medicinerar mot men det har varit jobbigt många ggr.

Piggelin: hur går det med Amanda - har hon fortfarande feber?

Liten: det låter lite som Moa - hon började också sova väldigt korta stunder a 30 min men 3-4 ggr per dag. Men iom vagnandet så har jag lyckats få det till en längre stund 1,5-2h + 2 korta. Det är ju skönt med en längre stund för då hinner man göra ngt, det är ju svårt på 30 min. Jag tycker det är jätteskönt med ett barn som sover på bestämda tider för det går att planera sitt liv då.

Nenne: men det var väl piss att denna ÄL passar perfa när ni inte får sexa! Snacka om Murphy. Men ni verkar iaf ha kul i sänghalmen Pga diverse sjukdomar och annat hade vi inget på ett litet tag så igår hettade det till ordentligt Det var väl ngn som sa att det kan tom bli bättre efter barn/förlossning och det stämmer.

Var det inte väldigt länge sedan Omsan var inne nu förresten?

• muggles

Piggelin: tjejmiddagen var trevlig förutom att middagen serverades kl 20.30, dvs 2h senare än vad invitationen sa men det är som vanligt Det innebar iaf att vi småbarnsmammor inte hann äta efterrätten men min mage hade knappast pallat det iaf, den fick spel efter en (1!) rostbiffskiva... Har mejlat dig om dejt...

Lappis: jävla skit om det är tanten och att du ska må dåligt dessutom

Telis: tack

Frejis: såå spännande att ni kör så snart! Ytterligare en att hålla tummarna för!!!

Moa hostar och snörvlar men är annars glad i hågen. Det tråkiga är att man nu måste hålla sig undan alla aktiviteter man bokat in Hade en jättetrevlig fika inbokad idag som jag väl måste skippa, skit också. Får väl gå en megapromenad istället.

Moas nya grej är helt klart att stå upp. Hon står faktiskt på egen hand om hon har ngt stadigt att hålla i, tex ett handtag på en kökslåda el spjälorna i spjälsängen. Och hon vill hela tiden resa sig upp mha av mig så vi får se om hon börjar resa sig själv snart. Jag gick ju tydligen när jag var 11 mån så vi får se om hon tar efter mig

• muggles

Lappis: mäh vaddå att det inte skulle vara mening att ni blev föräldrar?! Alla alkisar som blir föräldrar då - är det meningen det? Klart att ni ska bli föräldrar om ni vill det, funkar inget annat så kör på adoption. Det viktigaste är ju att få uppleva kärleken till ett barn och det blir ju samma sak vid en adoption, det är ju omvittnat. Skittrist att inte embryot verkar vilja stanna kvar men jag tror inte att man forskat fram alla "fel" som kan finnas, ännu. Om 10 år kanske man kan göra ett test som hittar ngt mikroskopiskt fel som förhindrar allt, och detta kanske man inte vet om idag, så det kanske är därför det inte funkar för vissa, trots "inga konstaterade fel". Inte för att jag vill antyda att det är fel på er, men...

Cicci: som Piggelin skrev, jätteskönt för er att Victor sover så bra nu, nu verkar det ju vara stabilt också (inte bara engångshändelse). Tänk vilken skillnad mot för några månader sedan när han bet sönder din tröja! Jag kör vanlig havregröt utan fruktsmak, det funkar bra. Vad skönt att Victor dricker välling nu förresten, trägen vinner!

Piggelin: jag undviker morot, banan och majs - de är stoppande. Blåbär ska tydligen vara riktigt illa så det har jag inte vågat pröva alls. Lösande är päron, persika, och effektivast - katrinplommonpuré.

gosnosen: håller tummarna för dig imorgon!

Nattson: hoppas det inte är ngt allvarligt...

• muggles

Nenne: den gamla fina visan kom till superbra användning!!!

• muggles

DIN SAAAATAAAANN......!
    DIN SAAAATAAAANN......!
    DIN SAAAATAAAANN......!
    *klarar bara 3-stämmigt - är det ok?*

• muggles

Ja den där satsen kunde man väl ha skippat helt. Speciellt innan man kom på att man skulle gå på toa efter sex, annars kommer den i brallan dagen därpå - mindre fräscht...

• muggles

Apropå varning för barn - jag och en kompis hittade en skiva med Bengt Sändh (osäker på stavning) hemma hos hennes pappa. Och ngt snuskigare får man leta efter! Vi lärde oss många av låtarna utantill och kan fortfarande dra dem... (hon lär ju få köra ngn på sin möhippa så småningom...)

Bla:

rullan går över Bomans vind Bomans vind Bomans vind
    kjolar upp och kuken in, rullan går rullan går
    kom får ni se vad knulls består!

Tja det var den som föll mig in nu men det fanns mkt roligare som jag inte kommer ihåg nu tyvärr

Svar på tråden Barnkarusellen