• muggles

Barnkarusellen

Telis: stort lycka till inför imorgon och hoppas att äggisarna är igång trots att du inte känner ngt!!! Har du funderat ngt på äggdonation? (Nu går jag händelserna i förväg men jag menar bara, rent teoretiskt vad du tänker.)

Undrar som sagt hur det gick för gosnosen??

Vad lugnt här är idag när inte Lappis är i farten...

• muggles

Läste ikapp framför datorn igår och sedan var det läggdags så nu har jga glömt allt jag ville kommentera. Har för mig att det var ngn fråga till mig också. Ah, nu kom jag på det:

BS: ja vi köpte en Crescent Logic (www.crescentbaby.se/oldweb/logicred.html). Vi var i affären och tittade på EasyWalker (väldigt lik Urban Jungle) men den kändes ranglig. Och så fanns ett sista ex av Logic kvar som de sålde ut för 1995 kr. Så vi slog till! Jag är jättenöjd. Lättstyrd men tillräckligt stora och stabila hjul för att inte vara svårkörd i lite ojämnare terräng, stor varukorg (många 3-hjulingar har liten varukorg), lätt att fälla ihop och slänga in i bilen, hyfsad sufflett med vindskydd (tex UJ och EasyWalker har små suffletter som knappast ger mkt vindskydd och det behövs i Götet). Jag var lite sugen på Ciccis vagn också men hittade ingen åf här i Göteborg.

Telis: fy faan vilken otur!!! Rådgör med läkaren om att du tycker att ni ev slänger bort ett försök och vad han tycker att ni ska göra. Fy vad surt. Men vad skönt ändå att det inte var en farlig cysta iaf.

Nennelainen: vad härligt att spolningen gick finfint och inga hinder ivägen! Men du, om du är på tjocken i v24 så är det den tiden man mår som bäst i graviditeten (andra trisemestern). Det börjar synas men man är ofta ganska rörlig fortfarande med minimalt med krämpor. Sedan runt v35 kan det börja bli lite kämpigare... Så det går nog jättebra i NY!

gosnosen: trista nyheter men vad skönt att läkaren ändå var lite positiv, han verkar bra!

Cicci: vad trist att ni har haft det lite stökigt hemma. Men hade du fått mensen innan detta el är detta i så fall den första blödningen? Min blödning jag hade innan plusset var mer brun än ljusröd om det kan sprida ngt ljus över saken... (hade inte du en likadan brun innan du plussade när du pappersmuffade?).

Hmmmm... har jag glömt ngn...?

• muggles

BS: förresten, jag vet inte alls om Moa kommer att gå tidigt bara för att hon står och går med stöd nu. Tydligen gick jag vid 11 mån men att gå vid 8 mån - oj! DET måste vara tidigt. Jag stressar iaf inte över det här med gåendet/krypandet; det är skönt att veta att det är genetiskt styrt när de börjar så man kan inte påverka ändå, även om man skulle vilja. Men jag erbjuder stöd när hon vill ha

Och visst är det härligt att höra dem skratta - jag älskar Moas skratt! Och försöker såklart framkalla det ofta...

Var ute hos en kompis igår som har en 50-60 kvm stor altan (herregud, det är som en normalstor 2:a!) och satt i solen. Det var 20 gr enl termometern! Såå härligt.

Mina planterade penséer framkallade en hagelskur igår men de klarade sig som tur var. Kom hem och förväntade mig att se dem slagna till marken men det hade gått bra.

• muggles

Jo, hann aldrig skriva det igår men Nattson är med i galleriet (som ni förstod) och ny bild på Max och Malte också!

• muggles

Nenne: haha ja din man gör iaf allt han kan! Och vid närmare eftertanke så är det nog inte så smart att åka till NY... Jag menar, man vet ju aldrig, du kan ju få foglossning from hell och kanske är en sådan som mår illa konstant i 9 mån och behöver ständigt dropp för att övervleva... Men du hade bokat med avbeställningsskydd el hur var det?!

• muggles

Galleriet är nere just nu... de verkar köra lite updates emellanåt.

Page: KUL att höra ifrån dig!!!

• muggles

Piggelin: du får spana efter en insändare i GP ang kökaoset över bron. Jag har skrivit en med en lysande idé (i mitt tycke då ) - få se om den kommer in...

• muggles

piggelin: miss x är väl inte så glad och Vänners man satt i kö härom dagen. Jag är också glad över att jag kan ta båten över älven bara, aldrig köer där

Förresten är det väl inte tillrådligt för Nenne att åka till NY i v24 bara för att du mådde bra. Jag menar hon är ju värsta skogsmullen (till skillnad från dig) och kommer antagligen att få värsta chocken i NYC, och det kan ju aldrig vara bra för barnet... Vad SYND att du inte bokade med avbest.skydd Nenne!

Telis: visst är det orättvist. Hoppas du kan sitta på en solig altan typ nästa vår...!

Förresten tycker jag att folk är så fantasilösa när de ger bort saker till spädisar. Bara kläder. Det finns ju massor av andra saker man behöver så småningom; hoppgunga, extrastol (vi har en superbra som vi köpte på Designtorget som går att vika ihop till en liten påse när den ska tas med och sedan arra på en vanlig stol så blir det en barnstol - supersmidigt), mobil, leksaker, mm.

Nä nu måste jag fixa lunch...

• muggles

Hej på er! Har haft besök av Piggelin och Amanda idag, jättetrevligt. Ny färsk bild på Amanda finns i galleriet nu. En riktig sötnos!

Telis: låter vettigt att besluta på måndag. Jag håller också alla mina tummar att det ska vara flera blåsor på G på måndag.

Liten: krya på dig!

• muggles

Tinga: jag har hört att det kan vara bra att andas profylax tex efter kejsarsnittet, när du tex ska resa dig ur sängen el så. Ärret kan väl göra lite ont i början. Vet inte om det stämmer men... Själv använde jag det några ggr i början när det gjorde satans ont att amma (Moa hade inte rätt tag i början) Och så är det ju mer än bara andning man lär sig av profylaxen, hela förlossningsförloppet gås igenom och framförallt mannen lär sig jättemycket (de läser ju sällan på lika mkt som vi).

Svar på tråden Barnkarusellen