Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Piggelin igen, tror att du har rätt där angående kläderna. Det är ju mycket roligare att köpa en sån där liten mikroskopisk body med små krokodiler på än en stol. Hur praktisk stolen än är. Jag är så egoistisk att jag köper sånt som jag tycker är kul att köpa (och som jag tror att dom ändå har nytta av), såna där tråksaker får föräldrarna köpa själva.

• Telemarkgrrl

Vad bra att du får gå på arbetstid, Nattson. Kan tänka mig att det blir lite jobbigt om man är gravid och måste jobba igen den tiden, det är ju tillräckligt jobbigt som ogravid.

• Telemarkgrrl

Asch, nu ska jag sluta gnälla. Solen har hittat till Stockholm och vi har faktiskt en terass på jobbet. Jag får sitta där och fika.

• Telemarkgrrl

Jag kommer också till svampen imorgon kl 13. Kuuuul!!

Cicci, då kanske vi ses på lunchen idag med. Jag gillar också McD och idag råkar alla mina kollegor vara borta (dom vägrar att gå på McD), så då tänkte jag passa på och gå dit.

• Telemarkgrrl

Vilken trevlig tradition, Tinga!

Maken och jag har som tradition att träffas på fredagarna efter jobbet och så promenerar vi hem och äter någonstans på vägen. Fast idag är han upptagen med annat tyvärr. Men det är skoj med såna där små traditioner.

• Telemarkgrrl

Tinga, tusen tack! Nej, jag sprutar på tills på måndag så får vi se hur det ser ut då. Det kan ju ha skett mirakel så att fler äggblåsor än fyra är jämnstora då. Om inte så vill jag nog inte göra något ÄP. Det här är ju typ det näst sista försöket jag har på mig att få barn någonsin i livet så då känns det lite fel att slösa bort det försöket om det till och med ser sämre ut än förra gången. Jag kan ju uppenbarligen få fler än sex äggblåsor (tror att det är runt tio den här gången).

• Telemarkgrrl

Tinga, jo det vore kanske smart att avbryta. Men det vore såååååååå tråkigt. Jaja, vi får helt enkelt vänta och se till på måndag.

Liten, hoppas du håller dig frisk tills imorgon!

• Telemarkgrrl

Tinga, jo, det är sant. Fast jag är nog lite mer för ett rationellt beslut på måndag. Rent känslomässigt blir det jobbigt att avbryta men det är ju också känslomässigt jobbigt att göra ett ÄP som i förväg verkar sämre än förra gången som slutade så dåligt som ett ÄP kan sluta.

Maken som är matematiker får räkna på det statistiskt bästa.

Igår när jag berättade för en kollega om hur j*kla surt det känns med den där cystan och hur himla svårt det kan vara att bli gravid trots att vi liksom är skapade för det så kom hon med den där vanliga kommentaren om att "ja, det är ju så typiskt det där med att man vill för mycket och spänner sig." Jag var sååååååå nära att säga "Jaha, så ni ville egentligen bara lite lagom när ni skaffade era två på kort följd?".

Skulle jag tro någonting annat än att det finns fysiska förutsättningar som gör det svårt/omöjligt för mig att få barn skulle jag nog snarare tro att min kropp känner att jag inte vill tillräckligt mycket snarare än att jag vill för mycket.

• Telemarkgrrl

gosnosen, vad gulligt av dig, tack så jättemycket!!

Och trevlig helg tillbaks!

• Telemarkgrrl

God morgon!

Ingen vidare dag idag, har sovit dåligt pga att jag har ont i ryggen. Och eftersom jag har sovit dåligt har jag nu ont i huvudet. Som lök på laxen ska jag också gå en tråkig internkurs hela dagen.

Izzie, jag bryr mig också om att HV vann men inte på samma sätt som du. Som Linköpingsbo i själ och hjärta har jag nu bestämt att jag aldrig mer ska åka till Jönköping.

Tinga, deklarationen ja, jag brukar göra den så fort den kommer i brevlådan men i år är det nåt nytt tjafs om reavinstskatten vid bostadsförsäljningar som jag måste sätta mig in i först och det har jag inte orkat. Om du vet något om det så får du gärna berätta.

MSW, grattis i efterskott!!

Lappis, välkommen hem idag!! Hoppas att ni haft det underbart!

Svar på tråden Barnkarusellen