Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Det blev ingen tur till Falun idag precis som jag misstänkte. Det lilla skitägget hade inte delat sig.

Två ÄP och inte ett enda ET, jag får svårare och svårare för det där som en del säger att man måste tänka positivt osv.

Maken hälsar förresten till alla och tackar för allt stöd vi har fått!!

• Telemarkgrrl

Tusen tack alla!!

koko, angående det där med lång nedreglering - jag veeeet! Men nu har jag snackat med kliniken i Falun och dom är helt inne på mitt spår som tur är, så nu blir det nedreglering hela sommaren och sen ny IVF i höst. Skönt, det var precis vad jag ville, dels för att det kan vara bra för IVF och dels för att jag förhoppningsvis slipper på fler cystor över sommaren.

Så i höst blir det ett Menopurförsök och funkar inte det så är det inget mer vi kan göra.

• Telemarkgrrl

Trots allt så har vi haft en sagolik dag! Vi hade ju hyrbil (för att ev kunna åka till Falun) så vi har varit på Sturehovs slott och suttit och fikat och läst i solen i flera timmar. Så härligt att sitta under äppelträden som blommar (blommar äppelträd så här års?!) och lyssna på bina som surrar runt. Sen har vi också hunnit med en massa nyttigt som badrumsaffärer (inför vår stundande renovering - tjoho!), Ikea och storhandlat på mataffären. Och så känns det som söndag för mig med så det är ju en jättebonus att det faktiskt bara är lördag.

• Telemarkgrrl

Ikväll blir det räkor och rosévin (allt vitt verkar vara uppdrucket?! ) på balkongen och så ska jag surfa runt och planera semestern. Så det går ingen nöd på mig precis.

• Telemarkgrrl

koko, förlåt om jag lät snäsig. Jag menade bara att jag också är så frustrerad över att läkaren här i Sthlm inte höll med mig om det skulle vara en fördel att vara nedreglerad under sommaren. Men nu höll ju som tur var kliniken med mig.

Undrar bara hur det är att spreja i tre-fyra månader, om biverkningarna är värst dom första veckorna och sen försvinner? Kanske bättre med sprutor som du fick?

• Telemarkgrrl

Tack Nattson, Vickan och Lappis!

Vickan, arbeta inte ihjäl dig med hus, jobb och pendling! Kram!

• Telemarkgrrl

Lycka till med flytten, Vänner!! Hoppas att du snart är tillbaka här i tråden.

• Telemarkgrrl

Snart ska jag sluta tjata om mig själv... Men först måste jag bara beklaga mig lite. Om vi skulle gå vidare med ÄD så säger Landstinget i Stockholm att kvinnan måste vara UNDER 38 år när ÄD-utredningen startar. Jag fyller 38 idag, är inte det ironiskt?

• Telemarkgrrl

Frullis, du kanske tyckte att ditt inlägg var platt men jag blev tårögd, jag tyckte att det var fint! Hoppas att du får härliga dagar på landet!

• Telemarkgrrl

Jag tror att maken och jag har tröstshoppat lite idag. Hux flux har vi köpt en ny soffa. Och nu måste vi skaffa en ny matta och en ny tv för att matcha den.

Svar på tråden Barnkarusellen