• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Shit vad ni är galna!! ha ha skrattade så mycket att jag fick stänga ner tråden och lugna mig lite! Min kollega tittade surt på mig för jag jag inte kunde förklara vad jag skrattade åt.. Ja vad ska jag säga, jo trådisarna pratar om smaken på sperma, har du smakat?
    Kollegan: Nej bevare mig väl.

Jag: tänkte väl det, själv tycker jag att det smakar mest beskt och inte så gott alls.

Kollegan:Åh vad äckligt, kan man ens komma på tanken att smaka, vad är ni för människor osv... ha ha

Var hos bm idag, allt såg bra ut och hon tror att det rör sig om blodtrycksfall för min del. Men vi bokade in en tid hos läkaren nästa vecka så att han kan kolla lite extra.

BS: Hoppas att Iris sov inatt!

Lappis: Bättre än det Nenne redan sagt till tantjäveln har jag inte! Kram på dig!

• fru AM

Angående er gastronomiska diskussion om SMAKEN, så måste jag sälla mig till de få som gillar den ...

• Snartis

Heeeej Frullis gumman, så trist att ni är sjuka. Kick´n och jag saknar er

• Snartis

AM bäst att passa på och fråga ang barnvagn när du är inne. Upplever du att Funen är lite liten nu när Livia är större. Känns som vi behöver köpa en större vagn ibland för Kick´n är så lång hmmm

• Nu är jag fruLlan

hääääääj snartis
    Du kan inte ana vad vi saknar er!!!!!
    Så otroligt trist att vara isolerad så här. Fast just nu orkar hjag inte så mycket mer än bara slappa.'Ska ta och krypa ner hos mina båda sovande grabbar nu. Eller rättare sagtb alla fyra. Katterna sover de med

Men om jag smittar dick och vildingen så dröjer det ju ännu längre tills vi kan ses....

angående smaken...
    försäker låta bli att smaka kan man ju säga... Inte intresserade alls.

ha ha ha
    fick konstiga bilder i huvet av vad zozo skrev.
    vinprovning.
    hmmm
    fin bouqet på den här satsen
    fyllig
    aromrik
    lätt fatkaraktär
    och med en lätt ton an hasselnöt

passar bäst till en lätt rosa rostbiff

mmmmm
    mumma

• Nu är jag fruLlan

smittar dick
    smittar DIG skulle det vara
    hoppsan vad feeel det kan bli

som sagt hade vinprovningen i huvet

• Mrs  B

Tillbaka hemma igen!!!

Var på återbesök hos BM och allt såg fint ut, men när jag kom till bilen blev det inte lika roligt, BÖTER på 600 kr. Hade faktiskt ingen aning om att jag inte fick stå där jag stod parkerad.....
    Så nu är jag ARG!!!!!!!!!!!!!

Var och bytte bil med maken också efter besöket för min bil ska på återkontroll ( ) hos bilprovningen, och försökte få honom att ta min böter men det vägrade han. Mitt argument var att det är ju hans bil......

Frullan
    Japp, man får räkna med en hel del olyckor här hemma nu och skurhinken åker fram hela tiden, men det är ju en del i den hela processen. MEN det ska bli skönt när han är helt torr.

• Snartis

Näää då kommer det ta evigheter till vi kan ses
    Åhhh vad mysigt, kryp ner bland alla grabbar och krya på er.

Vildingen är i sitt esse just nu i gåstolen, på ALLT och bara skriker av glägje hahaha
    Inser hur det kommer bli när han kryper/går. Sa just ajabaja till honom och vad får man för svar?? Pruttljud och ett asgarv....

ojoj rätt intrssant att han var lika vild i magen och still going strong....

• Piggelin1

Hoppas nu att lilla tjejen sover en stund, det är så mkt jag vill kommnentera!

Helt UNDERBAR ikappläsning, jag måste lämnat precis när ni satte igång igår, era galningar
    Nenne, du är & förblir heeelt fenomenal!!!
    Fick direkt melodin på den där svordomsvisan i skallen när jag såg texten - och den verkar vilja stanna där, för den poppar upp mest hela tiden nu

...och vi vilket asgarv jag fick mig när du skrev om svärmor & hennes namn på Ballerina-kex. Amanda bara tittade förundrat på mig & undrade nog vad som stod på när hennes mor tjöt av skratt...

Lappis - fortsätter skicka kramar idag, i mängd, & håller med Muggles, AM med flera i allt! Denna Hongkongresan kunde verkligen inte komma lägligare. Underbart också att ni öppnade Pol Roger igår. Lite lustigt förresten, jag pratade just om er med mannen igår, att det verkade gått åt skogen med ivf:en & att du verkar ha en helt fantastisk make (berättade det där med förbudet häromkveckan att läsa om ivf, men planera resor istället) & att ni brukar dricka champagne/Pol Roger med jämna mellanrum - & så gjorde ni det just igår Ni är lika oss där, hittar alltid en anledning at sätta guldkant på tillvaron, oavsett om det gäller glädje eller sorg.

• Zozo

Huvudet pa piken FrulLan.. spiken, menar jag

Svar på tråden Barnkarusellen