• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Är den för mycket hjärtformad leder det till missfall kan vara problem när man sätter in spiral...för man kan fortfarande bli gravid i den andra "hjärthalvan".

• Sweetstreet63

Men jag förstår er frustration.
    Att inte ha ett konkret fel kan vara jättesrtressande. Mer nästanän att veta vad felet är.

Allra helst vill man såklart få veta att det är ett fel som går att åtgärda.
    Men även om det visar sig vara ngt man inte kan åtgärda så skulle vetskapen om ett konkret fel ändå göra att man aksnke skulle gå vidare i sina funderingar över detta med barn.

Så tänkte iallafall jag.
    Att om jag visste med säkerhet att det inte skulle gå att få biologiska barn skulle jag gåt vidare och funderat på adoption istället.
    Men så länge man svävar i ovisshet så är det svårt att bara "ge upp" också.

Usch, jag tycker verkligen det är FAN Lappis!!!
    Ni som kämpar så jårt skulle verkligen belönas med en liten knodd nu!!!!!!!

• Sweetstreet63

Men hur pass mycket hjärtformad var din då??
    Eftersom läkaren tydligen tyckte att den såg ok ut för en graviditet??

• Sweetstreet63

Kan man operera något sådant som hjärtformad livmoder????

• Lapinette

Exakt så känner jag! Känns nästan som det skulle vara bättre om någon sa, sorry ni kan inte få barn. Då kan jag få gråta ut, sörja och så gå vidare. Nu håller man på och försöker, försöker och försöker tills man blir "nuts" istället.

Rent krasst känner jag - det här kommer aldrig funka men så sitter den där lilla hoppet någonstans där inne och säger försök igen! Skitjobbigt! Vet att jag inte kan stänga av.

• Frejis

He he, tänkte bara på en liknande upplevelse som vissa får när de badar bastu mitt i vintern och springer ut och rullar sig i snön... Jag och de stackars penséerna som jag har satt (två gånger nu!) framkallar ju snön i Stockholm. Men jag lovar att sluta nu!

Lappis, det är kanske bra att du tror att ni inte kommer att bli gravida för att just då blir man gravid det stämde ju i alla fall på mig en gång. Sedan gäller det ju att få upp alkoholkomsumtionen, men jag tror inte att du har problem med detta

"Barnmorskorna", usch... min lust att föda barn känns minimal efter det programmet. Sedan tänkte jag på Izzie när de berättade om barnet som fastnade med axlarna

Dags för bokning av biobiljetter och kudden! Nattinatt!

• Lapinette

Man mäter den väl i typ mm och min tillhörde inte riskzonen. Tror annars att den var en operation som gällde.

• Lapinette

Natti Frejis ska också gå och lägga mig. Sitter och väntar på att maken ska ringa och säga att han kommit fram till sitt hotellrum i Grenoble.

Förträngning och alkoholkonsumtion. Låter som något jag absolut ska pröva.

• Tinga

Piggelin - jag mår alldeles utmärkt nu, tack! Att jobba halvtid har verkligen blivit en höjdare för mig, för på förmiddagen får jag den stimulans det innebär att jobba, sen äter jag lunch på jobbet, så blir det lite "socialt" också och så slipper jag tänka på mat när jag kommer hem. Sen brukar jag försöka sova typ en havltimme på eftermiddagen, och så brukar det bli en stunds läsning också. Då har jag fortfarande en eller ett par timmar över till att fixa med lite av varje. Att ha fått mer tid hemma innebär också att jag inte behöver stressa med det som ska fixas, utan jag kan ta det i min egen takt. Skulle lätt ställa upp på halvtid resten av mitt yrkesverksamma liv!

Det rent fysiska utslaget av halvtidssjukskrivningen blir det väl lite av en "dom" för i eftermiddag, för då ska jag till BM och kolla blodtrycket igen. Jag känner inte av något konstigt i kroppen, så jag hoppas verkligen att det hållit sig på mattan.

Vad skönt att det funkar bra med Amandas hud och babysimmet! Det kanske kan vara mödan värt att smörja henne ett par gånger om dan, om det innebär att ni kan gå och simma? Det verkar ju som att de flesta barn verkligen älskar det här med babysim.

Jag ser också fram emot träffen i Göteborg! Vi får väl se hur många som kan hänga på; Mrs B är ju också i stan då, men Vänner har väl flyttat då, om jag fattat saken rätt? Sen hoppas jag ju på Muggles och Pirr också, och det kanske är någon mer som vill vara med? För min del hade det passat bra om vi kunde ses sen förmiddag eller senast typ mitt på dagen, för jag har en hel drös familjemedlemmar som ska springa Varvet, och dem vill jag förstås heja på. Hela familjen kommer att vara i Göteborg under helgen, så det lär ju bli någon aktivitet tillsammans med dem också.

Usch; det lär suga i min "löpartarm" när jag ska se Varvet! Har promenerat lite i det fina vädret de senaste dagarna, och jag är sååå avundsjuk på dem som nu plockat fram joggingskorna. Jag hoppas verkligen att mina foglossningsbesvär försvinner hyfsat fort efter förlossningen, så att jag kan komma igång att springa igen. Längtar så!

• Tinga

Gosnosen - men fyra äggblåsor är väl jättebra, och väldigt många fler än inga alls! Bara detta måste ju vara en knäpp på näsan åt den där knasläkaren; helt omöjliga att stimulera verkar ju inte dina äggstockar vara. Skönt! När är det dags för äggplock?

Svar på tråden Barnkarusellen