• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Hej Pirr! *kollar noggrannt att jag stavat rätt*
    Det later ju som en i stort positiv upplevelse.. Tack för att du delade med dig!

• start september

Lapinette,

jag hittade en artikel jag läste om en klinik som bedriver ett försök med denna metod. Detta var ju inte i Stockholm, men tydligen är det nya rön som får mer och mer uppmärsksamhet.
    Att tänka på är att Trombyl är ren acetylsalicylsyra, precis som albyl. Barnalbyl är receptfritt på apoteket, så det kan man testa på egen hand.

Tyvärr lyckas jag inte hitta någon länk till mer medicinsk information.

boras.expressen.se/nyheter/1.930136/ny-behandling-rena-miraklet

Ha en fantastisk semester!

• start september

Pirr,

tack för du delade med dig! Det låter som en bra upplevelse, trist dock med obehagen efter syjuntan. Det låter som du fick sy ett antal stygn, vet du varför det blev så? Du behöver inte svara om du inte vill såklart, för egen del är detta något man funderar på nu när det närmar sig med iallafall små stormsteg...

• Ars amandi

kan man få planerat kejsarsnitt pga.....SKRÄCK???????

jag längtar nåt så enormt efter bebis men kan inte för mitt liv tänka mig att klämma ut den....börjar nästan tjuta bara ja ser nån föda på tevin å vill springa ut genom dörren av att bara höra ljudet av en födande mor

många säger att så kommer ja absoluuut inte känna sen när jag väl är där men jag VET att jag inte kommer bli av med skräcken

börjar ju typ böla nästan nu när ja skriver om det....

• gosnosen

nu har de ringt från CvL och det blir ÄP på måndag morgon. lappis - vi ska vara där 8.30, hur har det varit med köer upp mot uppsala på morgnarna? passar också på att önska en trevlig och skön semester!

pirr - vad härligt med en så pass positiv förlossningsberättelse. tack!

nattson - vi har också gjort ungefär samma resa som Tinga till Borneo och vår upplevelse känns som att den påminner också. häftiga enskilda upplevelser, men inget jag tror vi kommer att återvända till.

Tinga - vi verkar ha ungefär samma "smak" när det gäller resor, kul!

• Telemarkgrrl

pirr, vad kul att få läsa din berättelse! Skönt att du fick en hyfsat positivt upplevelse. Grattis till lilltjejen igen!

• Telemarkgrrl

Oj, är det redan dags för ÄP, gosnosen. Jag hade glömt bort att ni på CvL "bara" gör ett UL (på Falun är det två). Ska hålla alla tummar och tår på måndag!

Själv är jag nu i klimakteriet och börjar med sprutor imorgon kväll. Hemma hos svärfar.

• Nattson

Pirr, tack för en bra berättelsen.
    Har börjat fundera på förlossningen mer och mer även fast det är ganska lång tid kvar. Vissa tycker jag inte är så "farliga" och andra är mer eller mindre skrämmande. Men man måste komma ihåg att allt är individuellt, så vad som händer den ena kanske inte händer den andra. Undrar samma som Septemder angående stygnen?

• gosnosen

tack telis! spännande med sprutor, då är det ju verkligen på G för dig också! men de hade inte justerat något trots resultatet förra gången?

• Telemarkgrrl

gosnosen, förra gången fick jag höja dosen efter ett par dagar, nu börjar jag på den högre dosen redan från början, inga andra skillnader.

Svar på tråden Barnkarusellen