Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen

hola!
    tack för alla uppmuntrande rop. Idag känns det bättre men fy faaaan vad tråkigt det är. Men nu får jag ju ett långt sommarlov. Jag jobbar ju på en reklambyrå och det finns inte så många här runtomkring (definitivt inte lika bra som den jag är på idag). Vet inte om jag vill fortsätta med det, har ju varit i branschen (mest tryckeri) i 8 år, så det kanske är dags att hitta något nytt. Jag vill bli konditor! Mest för att få göra goda tryfflar och snygga tårtor.
    Vet inte, skriva vet jag inte om jag kan, men tack för era snälla tankar om mig.

Välkommen hem Lappis! Sitter med spänning och väntar på reseberättelsen!

MSW missade din födelsedag! Grattis i efterskott!!!

Låter som att ni mammalediga har det skönt i vårsolen, så jag kanske ska njuta av ledigheten när den kommer. Men det är svårt att vara ledig när man inte vet hur lång tid man är det.

• nennesjuttioåtta

hola!
    tack för alla uppmuntrande rop. Idag känns det bättre men fy faaaan vad tråkigt det är. Men nu får jag ju ett långt sommarlov. Jag jobbar ju på en reklambyrå och det finns inte så många här runtomkring (definitivt inte lika bra som den jag är på idag). Vet inte om jag vill fortsätta med det, har ju varit i branschen (mest tryckeri) i 8 år, så det kanske är dags att hitta något nytt. Jag vill bli konditor! Mest för att få göra goda tryfflar och snygga tårtor.
    Vet inte, skriva vet jag inte om jag kan, men tack för era snälla tankar om mig.

Välkommen hem Lappis! Sitter med spänning och väntar på reseberättelsen!

MSW missade din födelsedag! Grattis i efterskott!!!

Låter som att ni mammalediga har det skönt i vårsolen, så jag kanske ska njuta av ledigheten när den kommer. Men det är svårt att vara ledig när man inte vet hur lång tid man är det.

• nennesjuttioåtta

fy fan vad jag måste klicka snabbt när jag hinner skriva samma inlägg två gånger.

• nennesjuttioåtta

ååååh om jag ända blev på tjocken så att jag hade fullt upp med att planera och snickra skötbord jag med! Jag och Ernst är SÅ lika! Eller man kanske skulle skaffa de där kattungarna vi vill ha nu när jag har tid att vara hemma med dem. Fast vi vill ju ha ett HUUUUUUUS och det blir ju knepigt nu. BAJS!

• nennesjuttioåtta

Telis
    Lycka, lycka, lycka till på ÄP! Det har ju som sagt ingen betydelse om det är bra eller dåliga förutsättningar för att det ska lyckas! Och NÅGON måste ju börja med plusvågen!

Frejis
    3 veckor till? chop, chop! Det kommer att bara ruuusa iväg tills det är dags, särskilt eftersom våren äntligen är här, tack vare att du håller fingrarna i styr och låter bli de där hiskeliga penséerna. Fortsätt så!

Izzie
    härligt att få läsa ett mastodontinlägg från dig! 3,5 månad?!?! My god, var tar tiden vägen?!?! Jag har aldrig lyckats komma på något intressant att plugga, det är det som är problemet. Det som jag kanske skulle vilja läsa har jag inte behörighet till, och har ingen motivation att läsa in så mycket på komvux innan. Jag är ju van att jobba och tjäna pengar... Det brukar lösa sig, jag har alltid haft sån tur och flyt så nåt ska jag väl hitta på. Bara turen inte har vänt...

• nennesjuttioåtta

Telis
    fula ägg och fula spermier kanske resulterar i oemotståndligt söta barn istället?!?!

• nennesjuttioåtta

det är det jag hoppas på, iaf.

• nennesjuttioåtta

hej alla igen!
    Sweetie, självklart kommer vi fortfarande till NYC, jag har ju inget avbokningsskydd
    Och självfallet kommer jag att vara på tjocken då, eftersom jag precis blev av med jobbet så det passar ju ypperligt inte alls och då borde det ju ta nu! Jag ska börja med pergo på torsdag å jag är TOKLADDAD!

jobb brukar alltid ordna sig till slut, som sagt, jag har lagt ut lite krokar och ska fila på min CV i veckan. Maken har tröttnat ur också och vill hem, men med tanke på att han drar in en del stålar på att bo borta så får han stanna där ett tag till, men han mumlade om att hans gamla jobb hade en hel del utlandsuppdrag och jag HOPPAS ju att han får tummen ur ändtarmen någon gång och kollar upp det. Det kanske blir Dubai??!! Då vet jag ju vem av er jag kommer att inboxa... För om vi ska göra något sånt så passar det ju nu när vi inte har köpt hus än, och jag är utan jobb. Perfa!!! Det kommer att bli bra till slut!

Piggelin
    hahah så du har ost ut genom öronen nu, låter det som!

zozo & sweetie, herregud vad ni jobbar hårt! Att ni orkar!!! Jag börjar gäspa när jag läser om era långa dagar (iofs därför som jag är arbetslös nu eftersom det var så lugnt på jobbet...)

BS
    Verkar som ni fått kontroll ver busiga Iris sömn nu, eller? Hoppas det, det är ni värda!! sover du bättre nu trots hennes gnyande?

Apropå öronpluggar, jag bodde med en kille när jag säsongade och han sov med både öronproppar OCH arméns hörselkåpor, vet inte om det var jag och maken som var högljudda eller vad det var för idioti. Iriiterande iaf när han hade låst mig ute och inte hörde hur jag nästan bankade sönder hans fönsterruta.

• nennesjuttioåtta

ojojoj vad det händer grejer här!

Blev otroligt rörd och imponerad att Tingas make kunde redogöra så tydligt så att vi får koll på vad som händer! Vad gulliga ni är! Hoppas, hoppas att allt går bra och att de stannar en liten stund till i magen! Kram!

Kramar också till Lappis och nu även till Telis!! Hoppades så när du fått 5 ägg och hoppas fortfarande att det delar sig som det ska! Vill att du ska få en mas (eller kulla) NUUUUUUUUU!!
    Berg-och dalbana är rätta ordet.

När är det dags för ÄP, Frejis?!?

Har idag varit och kikat på ett fint litet huuuuus! Vill ha! Vill ha! Vill ha! Förhoppningsvis blir det relativt billigt också (typ 1,7 mille om det går upp en halv som det brukar), det där ska vi fan ha!

Idag har jag även skickat iväg min första jobbansökan, håll tummarna! Det blir lite pendling om jag får det men förhoppningsvis dröjer det inte så lång tid tills jag får stanna hemma... Andra dagen med Pergo och känner nada. Men nu är maken hemma så vi har börjat värma upp ordentligt med ärtrör tills det är dags nästa vecka att bombardera skruttan med bazookan!

Är det nu lyckan vänder uppåt igen?

Izzie ? G R A T T I S *blåser i krulltrumpet*

Hej Pirr! 4 veckor !??!

Svar på tråden Barnkarusellen