080809 del 3
Vi funderar också på en sista minuten. Huvudsaken är att man kommer till värmen resonerar vi. Ofta kan man ju, om man ringer och bokar en sista minuten, prata sig till lite bättre standard.
Vi funderar också på en sista minuten. Huvudsaken är att man kommer till värmen resonerar vi. Ofta kan man ju, om man ringer och bokar en sista minuten, prata sig till lite bättre standard.
Menyn är klar, vi ska bara dit och smaka på den innan vi bestämmer oss.
Kommer inte ihåg vad alla fina rätter kallades så det blir en förenklad version här :)
Skaldjur och lax till förrätt
Ngt kött, var det kanske hjort, till varmrätt, med potatisbakelse, lite grönt och en rödvinssås
Till efterrätt har vi bestämt helt själva, det blir vaniljglass och hjortronsylt (jag är GALEN i det)
Tårtan kommer att bestå av choklad, choklad och kanske ngn smaksatt mousse.
Idag har jag inhandlat ALLT till våra inbjudningskort, väntar två levereanser med posten också. Trist att sitta på jobbet ikväll, vill ju vara hemma och pyssla!!!
åååh, ädelostpaj... nu blev jag genast hungrig! :)
Min sambo är kaffetunna, själv dricker jag inget kaffe alls. Så vi kommer absolut att ha kaffe till både dessert och tårta. För de gäster som vill kommer avec att finnas i baren. Kommer att ha betalbar.
lollan82
Tycker absolut inte att ni MÅSTE ta med er lillen/lillan på bröllopsresan! Det ska ni göra som ni själva vill, strunta i negativa kommentarer!
Alla som har småbarn vet väl att man ibland kan behöva ett andrum och bara vara!
Igår satt vi uppe långt in på sena natten och pysslade med våra inbjudningskort. Långt från färdiga :)
Tänkte lägga upp några kort ifall ngn vill se?
Matteve
Nu har jag lagt upp tre bilder. Texten 'Vi gifter oss' finns gömd under det bruna pappret.
Vi satt alldeles för länge inatt och pysslade, och det blir nog lika länge inatt också :)
Först vika 50 papper, sen beskära alla så att det blir rätt mått, sen stämpla 'vi gifter oss', efter det beskära och vika det bruna pappret. För att inte tala om hur lång tid det tog att göra de små lapparna med 'inbjudan'.... Det är tur att man har tålamod :)
Tyresöbrud
Tack så mycket! Fått inspiration från en annan på BT så jag kan inte ta åt mig all ära själv :)
Tycker ni att det blir dystert med det bruna på inbjudningskorten?
Virvel
Jag testade med underkjol, finns ju olika storlekar. Alltså på hur mycket de får kjolen att "stå ut". Den jag provade var i största laget, men ngn mellanmodell borde nog kunna vara fint.
Ingen aning om vad det är för kostnad på att hyra, tänkte inte på att fråga det.
Kommer du att köpa eller hyra din klänning?
I butiken där jag hittade min kostar den 3780 kr, men har just pratat med en som är återförsäljare i staden jag härstammar från, hon tar 3200.
Som jag förstod i bröllopsbutiken fanns det olika modeller på underkjolarna, vissa puffar ut mer än andra.