080809 del 3
Vi har fått omvända reaktioner, mest sånna iaf :) De flesta tycker att det är positivt att vi är så framåt med planeringen! Fast sen finns det ju alltid de som tycker tvärt om!
Vi har fått omvända reaktioner, mest sånna iaf :) De flesta tycker att det är positivt att vi är så framåt med planeringen! Fast sen finns det ju alltid de som tycker tvärt om!
FAN!
Fick just veta att min kusin inte har fått vår inbjudan. Inte ngn avi från posten heller (skickade i större paket, de gick inte ner i alla brevinkast).
Ååååh. Tänk om det är flera som inte har fått? Ska man behöva ringa runt till alla????
Ringer posten nu, är arg som ett bi!!
Ok, jag blev hysterisk!!
Efter 17 minuter i telefonkö till posten kom jag så äntligen fram!!
Blev bemött av en snorkig kärring som upplyste mig om att de bara kunde spåra paket med kollinummer, inte post. Nähej sa jag, det förstod jag ju, men vad gör ni åt det faktum att ni har slarvat bort posten vi har skickat med er?
Surkärringen: Inget. Vad trodde du vi skulle göra?
Jag: (med hysteri i rösten som inte går att dölja) men det är faktiskt våra bröllopsinbjudningar vi pratar om, det är inte bara vanlig post! Inbjudningarna till vårt bröllop!!!!
Surkärringen: Du kan väl hälsa mottagaren att de kan kontakta sitt serviceställe och be dem leta, men de tror jag nog inte att de är villiga att göra, de har faktiskt annat för sig.
Jag: Men herre gud, och det är tänkt att ni ska se till att all post kommer fram... ojojoj (jag lägger på)
Hm. Undrar om jag ska ringa upp posten igen och lika spydigt som jag blev bemött fråga dem om de betalar samtalstaxa för att vi ska ringa runt alla och fråga om posten skött sitt jobb och levererat inbjudningarna, och om så inte är fallet, om posten betalar för att vi gör nya och skickar ut?
Tror fan att jag ska ringa *skrattar argt*
Jag ringde posten igen, som hänvisade mig till deras serviceställe. Innan jag hann be om numret dit lade posten på i örat på mig.
Så jag fick ringa upp en tredje gång, fick rätt nummer och ringde så servicestället. De vägrade först att leta efter paketet men efter att jag lät dem höra min hysteriska brud-röst gick de snällt och letade efter paketet *skrattar*
Och gissa vad, de hittade det!!!!
Så nu är det bara för min kusin att knalla dit och hämta det!!
Så skönt!
Undrar dock om det är fler som råkat ut för detta, vår kusin visste ju ändå om bröllopet och saknade inbjudan.
Lustigt, men jag trodde fler skulle höra av sig när inbjudningarna hade gått ut. Från min sambos släkt (ca 35 pers) har en farbror hört av sig...
Det räknades som skrymmande då tjockleken var 4 cm och därför inte gick ner i brevinkast hos folk.
Fem månader är ju inget, nyss var det ju ett år kvar :D
Hm, det där lät kanske lite fel. Menade att tiden går så fort :) Nyss var det ett år kvar och nu bara fem månader, snart är vi där!
Usch, just idag har jag noll bröllopssug. Jag har inte bestämt mig för ringarna, vi har inte tittat på kläder till sambon, vi har inte löst musiken på festen. Det känns som om det finns såååå mycket att göra!
Lite mer bröllopssug idag, sitter och letar resor nu!