• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Emkalo

Matteve, grattis till klänningvalet - alltid skönt att ha det avklarat!

• AoM

Idag var vi hemma hos min sambos syster, som även kommer att vara min tärna. Fick prova hennes brudklänning! Jag får använda den om jag vill men den är inte min stil. Däremot kommer jag att låna hennes korsett, den satt som gjuten på mig, och vilken midja jag fick!!!

Igår delade vi ut de tre första inbjudningarna, idag fick sambons syster och svåger sin inbjudan.
    Imorgon ska alla postas!!
    Har jobbat nätter i helgen (sovit 4 timmar på totalt 48 timmar) så egentligen borde jag verkligen sova när jag kommer hem imorgon bitti men jag smiter säkert upp till posten först med inbjudningarna :)

• AoM

Oj, var lite snabb att posta det där inlägget!!

Tänkte fråga en sak.

Sambons syster och svåger, som kommer vara tärna och toastmaster, skall ta emot OSA.
    Vi har gett dem en gästlista, med lite info om varje person. Typ brudens barndomsvän, kollega, kusin etc.
    Vidare så har de all info om övernattning, vägbeskrivning osv.

Är det något mer de behöver veta? (är så virrig nu pga sömnbrist)

• lollan82

kikar in meen är såå trött att jag måste ladda batterierna innan jag kan skriva vettiga saker haha

jobbat 2 v konstant
    blä..

haha natti på er

• 2008-08-09
    AoM skrev 2008-02-24 19:56:16 följande:
    Oj, var lite snabb att posta det där inlägget!! Tänkte fråga en sak.Sambons syster och svåger, som kommer vara tärna och toastmaster, skall ta emot OSA. Vi har gett dem en gästlista, med lite info om varje person. Typ brudens barndomsvän, kollega, kusin etc. Vidare så har de all info om övernattning, vägbeskrivning osv. Är det något mer de behöver veta? (är så virrig nu pga sömnbrist)
    Det kan ju vara bra om de är tydliga med att fråga om det förekommer allergier mot någon mat. Om någon är vegeterian kanske. Vi kommer även att be dem fråga om allergi för pollen, då vi kommer att pynta med björkar i lokalen.
  • Nufsan

Idag fick jag första svaret på inbjudan... Vi kommer gärna, men jag hoppas att barnen är hos oss då... Jag som INTE bjudit barnen, skrev att vi inte hade tänkt att barnen skulle med utan bara de närmastes.... usch nu känner jag mig som en dålig person.

Vi har bara helt enkelt inte råd att ta med kompisarnas barn, det blir lixom 20 till att mätta och vi har redan bjudit 75 st.

• cindell

Känner mig lite segtänkt idag. Menar du att dina kompisar ville att barnen skulle med?

• cindell

Hur har ni förresten skrivit när ni har barnfritt? Fungerar det att skriva:
    Vi gillar barn jättemycket men den här dagen har vi en vuxenfest. De är dock välkomna att medvara under cermonin.

• Nufsan

Jag har skrivit Karin & Anders på inbjudan... Alla jag har frågat har sagt att de tolkat det som att det är de vuxna jag har bjudit. Vi umgås lixom inte familjevis, har aldrig gjort, utan jag har träffat hennes barn kanske 2-3 ggr under våra 7 års vänskap. Vi är ett helt tjejgäng som bara träffas utan män och utan barn, men jag tycker ju givetvis att deras partner är välkomna.

Jobbigt blev det och jag har inte fått ngt svar ifrån henne sen jag förklarade hur vi hade tänkt det!

• Fröken Plommon

Hej igen!
    Man skulle kunna tro att jag gått i ide under vintern men riktigt så illa är det inte. Vi har ett par goda vänner som gifter sig innan oss och vi ska toasta så allt fokus ligger just nu på deras bröllop. Men nu börjar tioöringarna trilla ner med ett fasligt tempo, det är ju snart dags för oss också. Sååå mycket kvar att fixa... inbjudningskorten är inte klara, klänningen hänger i någon butik någonstans och prällen är ännu okänd. Men det ska väl lösa sig det med hoppas jag.

Har iallafall fått tag på kocken idag och äntligen fått meny förslag, det vattnas i munnen redan så det är iallafall en sak att bocka av på listan.

Hoppas att jag kan bli lite mer aktiv här i tråden nu.

Kram på er

Svar på tråden 080809 del 3