• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • TyresöBrud

Stackare, det blir så ibland! Ni får spara skagenmyset till helgen, vi är ju snart där!

• matteve

Åh, vilken mysig tanke... synd på löken, men rostat bröd å mjölk är ju också gott! Huvudsaken är ju sällskapet

Förresten, skagenröra har blivit min blivandes favorit mums i Sverige (finns inte i USA) - å jag skulle vilja ha receptet! Har du något bra?

• AoM

Den jag gör är enkel men suveränt god!

En stor burk creme fraiche (inte lätt varianten, den går inte att vispa)
    1 msk majonnäs (går att utesluta)
    Räkor eller kräftstjärtar (hackade eller hela)(när jag inte orkar skala räkor brukar jag köpa kräftstjärtar på burk)
    1 finhackad röd lök (som inte är rutten)
    Dill
    1 skvätt citronsaft
    1 skvätt tabasco
    salt o peppar

Börja med att vispa creme fraichen hård. Först blir det rinnig men sen stelnar den efter en stunds vispandde.
    Ha i alla ingredienserna, blanda och smaka av med salt o peppar!
    Tar max 10 minuter att göra!

• AoM

Förresten, tabascon går ju att utesluta, men det blir gott med lite... sting i liksom!

• lollan82

oj oj vad det skriv shär haha

hur mkt pengar lägger ni på kläder , tårta, och fotograf?

• matteve

Åh, tack!!! Här ska det göras skagen i dagarna tre!

• cindell

Fotograf - gratis
    Kläder - ca 7 000
    Tårta - vet inte, det ingår i kuvertpriset

• Nufsan

Klänningen blir 3000 kr för mig.. Tårtan, den har vi inte bestämt än... En riktig bröllopstårta kostar ca 3000 kr här och om vi tar vanliga princesstårtor och har på vit marsipan ist och får dem dekorerade med våra initialer och datum så kostar det 1300 kr.. Skaplig skillnad tycker jag!

Fotograf har jag ringt runt och det ligger runt 3000 kr och då får man en liten förstoring. Sjukt dyrt enligt mig så jag håller på och letar efter en frilansfotograf eller liknande som kan fota oss!

Ni då?

lollan82 skrev 2008-02-21 08:38:58 följande:
    oj oj vad det skriv shär hahahur mkt pengar lägger ni på kläder , tårta, och fotograf?
  • cindell

Har ni som köper axelbandslösa klänningar några tips på bra bh:ar? Jag är nyfiken på de där unique bra och wonder bra eller vad de heter. Men litar inte riktigt på att de håller behaget på plats. Vad tror ni?

• AoM

Cindell
    Jag kommer ha axelbandslös klänning. Jag är sååå skeptisk mot unique bra, men det beror nog på vilka bröst man har. Tror inte alls att de skulle fungera på mina bröst. Har man större eller tyngre bröst känns det som om man behöver ett "rejälare" stöd :)

Jag kommer att satsa på en korsett som trycker upp och in och allt vad de nu gör :)

Svar på tråden 080809 del 3