• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • stenbruden

Hej!

Tack för stödet om hans mamma.. Han ska prata med henne i veckan, jag tror att det är bra att han gör det i första hand... Annars kommer jag med stora kavalleriet

Jaaa hippan på lördags ska bli såååå kul!! Är det tänkt att vi ska gå ut på kvällen? Funderar lite på hur jag ska komma hem o så.. man bor ju inte stan längre Min m2b kasnke är på stan så man kan ju åka hem ihop i så fall..
    Nån annan i så fall som är sugen på utgång efter tacosen?

Jag blev jättenyfiken nu på B&S tråd.. Finns den kvar? Kan ngn länka den i så fall?

Astriden - Har ni varit på Holmens och kollat? Dom brukar ju vara toppen!

• valkyriana

hej nu har jag hittat till den nya tråden.
    Skulle jättegärna kommit på tacos och utgång på lördag, men min gubbe har för längesedan bokat den dagen- hans gammla kompis fyller 30....

Jag håller på att boka bröllopsresan nu. Kolla den här länken www.gayana-eco-resort.com Det hotellet ska vi bo på halva tiden är det tänkt. Andra halvan ska vi bo i närheten av alla korallreven och dyka. Det ska bli så underbart!
    Vi ska till Borneo by the way

• Astriden

Aybee, skall lägga upp en bild i mitt galleri så får du se
    dock ser den inte lika nätt ut på bilden som den är verkligheten & du får tänka in ett brett rosa band i midjan med en stor rosett.

Känningar, nje förutom att jag mår illa, är sjukligt trött & lite bubblig haha - Ne inget

Stenis, jo har kikat där men de har inga Frockcoats.
    Synd, m älskar att handla där annars blev vi nästan ruinerade på hans skor därifrån.

• Grund

Hej hopp tjejer!

oj vad ni har skrivit, det var ju en halv bok att läsa

Det ska bli så himla kul med hippa på lördag och alla verkar ju vara med väl? Superkul!

Jag är också lite nyfiken på B&S tråd. Vad heter den?

I fredags fick vi bekräftelsen från PRV att vår ansökan hade inkommit till dem, det ska bli så spännande å se om namnet går igenom. Annars vet vi inte vad det ska bli...

Stenis: Hoppas verkligen det löser sig med svärmor och att hon kommer till ert bröllop. Självklart vill man ju ha sina föräldrar där. Förstår att du blev irriterad på ett sånt påhitt!

Stressa lugnt Långserud!

Nu ska jag gå och äta lunch och sen blir det en hembakt bulle till eftermiddagen. Min söta fina kitchen Aid "Black Pearl" som jag döpt den till, lyckades blanda ihop degen till väldigt smarriga bullar igår kväll. *mums*

• mrsD

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

en katastrof har inträffat...! fick brev från kyrkan idag.. o d som absolut inte fick hända har hänt... ÅH VA JAG E ARG!!!!!!

B&S tråd e STÄNGD förresten.. för er som missade d=)

• malinlars

mrsD: Vad har hänt?? Kyrkan upptagen el renovering?

• mrsD

ska självklart skriva va d va oxå.. hehe..

Malinlars hade en bra gissning...
    Fick som sagt brev från kyrkan idag.. o där hade de punktat upp några grejer som var "bra att veta".
    Sista punkten var : "sommaren 2008 kommer kyrktornet att vara täckt av ställningar och väv"

De ska täcka HELA kyrktornet med byggnadsställningar o blå väv!!!! Vet att det var så förra året, men trodde i min dumma lilla hjärna att det inte skulle va så detta året, o de sa ingenting när vi bokade.. eller när jag pratat med dem efteråt heller för den delen..
    e så himla lessen!!!!
    d första man ser när man åker in i lysekil e ju den vackra kyrkan o gästerna kommer missa det!
    d e ju liiiiiite sent o boka om nu liksom... åhhh.. vet inte va jag ska göra..

• malinlars

Vad tråkigt mrsD. Du kan ju alltid kolla upp om det finns tid i ngn annan kyrka, om det nu är så att ni kan tänka er en annan kyrka. Jag hade nog funderat på att göra så, då byggnadställningar inte är det vackraste att ha med på bilderna utanför kyrkan. Att informera gästerna är det minsta bekymmret. Mail, sms el brev. Allt går att lösa!! Kram på dej!!

• Långserud

Mrs D! Byt tycker jag om det inte är en speciell kyrka av ngn anlednign. Annars tror jag att du dels fram till bröllopet kommer koncentrera dig så mkt på detta å den dan störa dig på det. Eller så tänker du jaja ni kommer stå utanför kyrkan (då syns det väl inte, de ska ju fota er inte uppåt) i 10 min sen kommer ni dra vidare till eran underbara middag/fest.

Kram!

• mrsD

men vill inte byta *snyft*
    har ju hela tiden sagt att om jag ska gifta mig så ska d bli i den kyrkan... ne d går inte o byta...

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3