• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • stenbruden

Astriden - hur sjutton ska du förklara dig om dina kompisar drar ut dig på hippa och du tackar nej till vinet? Då fattar dom ju.. Eller ni kanske har berättat för de närmsta?
    Bara kom på att det kasnke blir en egen hippa för dig snart.. Bara de inte har planerat någon till denna lördagen!!!

• Astriden

haha, jag har talat om för min närmaste tärna som planerar min hippa... hon ska ge mej såna mörka ciderflaskor & ska hon ge mej drinkar hela kvällen.. hihi

Fyfan, kräkts hela morgonen idag! fyför att ha en parasit i magen

• Grund

Men lilla gumman, stackars dig! Att en så liten sak kan göra så mot dig...

Bra att tärnan är med på noterna. Skulle du bli "illamående" så är det ju bara att skylla på spriten

• AyBee

Åhhh Aatriden. Har spyorna början nu oxå.....
    Det enda jag kan tipsa dig om som hjälpte mig väldigt mycket var att innan jag la mig varje kväll så la jag en banan på nattduksbordet. Så fort jag vaknade mig så åt jag upp den och så låg jag kvar i sängen i 10 minuter innan jag ens gick upp.
    Många tipsar om mariekex eller knäckebröd men det fungerade inte för mig alls.
    Sen så tog jag faktiskt 1 åksjuktablett varje dag och det höll illamåendet i schack så att jag kunde klara av dagen. Nu spydde jag bara ca 5 ggr på hela graviditeten men illamående fanns där ända fram till vecka 13. Styrkekramar!!!!!!!!!!!

• stenbruden

Nämen fy va jobbigt, är inte avundsjuk Men vi ska väl alla den vägen vandra på mornarna Kämpa på!!!!! Tycker synd om dig!!

Ja det är ju bra att hon är med på noterna, du får helt enkelt spela bra och se till att de andra dricker desto mer så de inte märker nåt!!

• AyBee

Stjärnis..ja visst är ringarna ursnygga. Hoppas hoppas hoppas att de inte är svindyra. Håll tummarna

• CRISTAL

Hallå lr alla brudar,

Vilken fint väder det är idag. Tänkte gå en sväng i Slottskogen sen ska det packas. Vi flyttar den 21 mars (långfredag) och än så länge har vi bara packat 3 lådor, haha, vi är optimisktiska.

Ser verkligen fram emot Lördag, möter er som sagt vid chokladprovning här på Vegagatan och sen vidare till Amor

MrsD: Jag vet precis vad du menar med den blå duken på Lysekils kyrka men tro mig...Du och din blivande man kommer att dra till er ALLA blickar så ingen kommer komma ihåg att kyrktornet var täckt

Bröllopsplanerna fortsätter och värdparet är tillfrågade och blev JÄTTEGLADA för att vi ska gifta oss och för att de får vara med och jobba under dagen. Vi fikade i helgen på N. Älvstranden med dem och gick igenom saker vi vill att de ska göra under dagen. Listan blev följande:

-Ta emot samtal för de som vill anmäla tal & spex
    -Ta emot gäster i kyrkan, dela ut vigselprogram & ris
    -Filma vår vigsel & festen
    -Hälla upp champagne till alla när vi anländer till lokalen
    -Se till att de som vill tala & spexa får tid till detta
    -Utlysa (vår) brudparets dans
    -Se till att gästerna inte glömmer att skriva in sig i gästboken
    -Skriva ner vem vi fått presenter ifrån

Sådär, hehe det är en lång lista, ändå tyckte de att det var väldigt lite att göra.

Andra poster vi behöver hjälp med är Media (någon som ser till att biostudan för barnen fungerar och musiken i lokalen) sedan Mat (hämta tårta och mat om det behövs och sedan se till att det funkar på plats).

• Stjärnis

Astriden: Usch då!! Låter inget vidare men jag antar att det är värt det? Hade blviit lite uppenbart om inte tärnan hade hjälpt till....

• Astriden

haha, jodå verkligen tur att hon tog det så bra

Gud vilket underbart väder idag!
    Vårkänslorna flödar & jag ska möta m på stan efter jobbet idag.
    Med lite tur så hinner det bli liite varmare till April

• Astriden

Va hände????!!!!
    det snöar utanför mitt fönster!!!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3