• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Långserud

Å idag var vi äntligen och tittade på vigselringen! Är lite nykär just nu båda två (åkte å hämtade mat, har haft mysmiddag med levande ljus...en måndag! Underbart! Men nu ska han jobba snark..) !

Min förlovningsring är en vitguldring, ca 5mm bred med två princessor 0,07 ct stycke som ligger i rad på diagonalen om man säger.

De vigselringar som jag fastnade för idag var 3mm breda också vitt guld med 8 stenar på rad.

I den ena var kanten på resp sida (ramen eller vad man ska säga) ganska smal å syntes knappt. I denna var det briljanter .

I den andra var kanten ngt bredare och syntes mer och i denna var det princessor.

Tyckte den med briljanter var finare för ramen/kanten var diskretare och stenarna i denna ringen kom närmare mina nuvarande två. Dock var det briljanter i denna och jag vill ha samma typ av stenar för jag tyckte att man såg att det var olika stenar. Tyvärr går det inte att få prinsessor i denna ringen med denna mer diskreta ram/kant för prinsessor kräver mer kant sa damen på Jarl Sandin (sprang och kollade med juveleraren).

Hm... skulle haft bilder men tyvärr inte.. inte lätt för er att förstå vad jag menar! Får rita bild på dem på lördag!

Sambon tyvärr inte mer hjälp än att "öh öh är dte OLIKA stenmodell i de två ringarna?!?!"... ja de är välla för söta! Hans inlägg var det samt att "Men ska du inte ha stenar hela vägen runt ringen?" "Sure babe!" sa jag!

Ska surfa lite bilder på ringar nu å tänka och känna!!!

• Långserud

OK Mrs D men då får du fundera på hur du ska dels släppa det lite och dels störa dej så lite så mkt på det den dagen.

Jag tycker vår lokal är pisseful och trist varpå jag har stått på hur vi ska lägga upp det så att folk anländer till festen och går in i den så snabbt som möjligt. Låter sjukt dumt men ni vet inte ha skumpan där utan vid annan plats, det bjuds på välkomstdrink precis vid ingången etc etc. .... å en jäkla massa björkris!

Bara ett litet inlägg om att allt kan inte vara perfekt denna dag, eller när som förresten. Det är det inte utan det är så livet är, ibland är saker klockrena och ibland inte men de kanske ändå funkar. Är det ngt som inte är precis precis som man helst vill ha det, får man tänka om finns ngt som man kan göra, finns det inte det så är det som det är å så får man fokusera på det man kan förändra.

Oj vet inte om var ngr bra ord på vägen men just den meningen om att fokusera på det du kan förändra, släpp det andra har hjälpt mig många ggr!

Stor kram på dig!

• mrsD

Långserud - tack.. behöver kanske komma ner på jorden.. e ju faktiskt inte ngt världsproblem direkt..

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!

Haft en sån där dag som man inte vill tala om, tufft på jobbet hem handla mat och laga mat, små bråka med min mamma om min bror som vanligt... Nu har jag skuldkänslor.... usch!!!

Tur man har er som man kan skriva av sig, har hunnit läsa lite...

Börjar med BARBA förlåt har inte sagt till dig än att klänningarna är ur tjusiga :) Så himmla fina och bra kvalitet!!! Jag hoppas du tycker om dina så mycket jag tyckte om mina!!! :)

Långserud kul att titta på ringar :) Man känner sig så lyxig!

Mrsd, oj gumman gud vad tråkigt men tänk dig att du gifter sig inne i kyrkan och du kanske står där ute en halv timme utav hela dagen!!! Hoppas du hittar en lösning för dig :) Kram på dig.

Valkyriana: Gud vilken mysig resort där kommer ni ju ha supermysigt ihop!!

Stenbruden: Jo jag hoppas det löser sig med din blivande svärmor(roligt att du sa kavalleriet)

Astriden: Mår du redan illa och så gumman?? Det går ju så fort allt, din tid är redan snart 5 april!!! Hoppas din blivande hittar något snart, johans högtidsklädder på linné skall vara duktiga.

• BarbaBruden

Amor!!!
    Vad glad jag blir!!! Då kan jag vara lugn
    Tack!

• Astriden

God morgon brudar!

Långserud, kul med ringar Jag lääängtar till vi ska hämta hem min! Vill prova igen!!

mrsD, jättetråkigt förstår att det känns lite putt men som du själv säjer så blir det säkert bra ändå.
    Ni skall ju inte vistas utanför kyrkan så väldigt mycket och det är ju Er känsla som betyder nått.

• AyBee

Godmorgon!!

MrsD - jag förstår hur du känner, men jag håller med föregående skrivare...ni kommer vara utanför kyrkan i max 30 min. Jag har varit i den kyrkan men jag kommer inte riktigt ihåg...har inte kyrkan en till ingång på långsidan? Isådana fall så kanske ni kan gå ut den vägen istället? En ide bara

Långserud - mysigt att kolla på ringar ihop. Jag ska försöka få min m2b att åka till Borås för att titta ut vilka vi ska ha. Vill så gärna ha "HAND" ringar men vi få se vad kostnaden blir.

Valkyriana - Vilket mysigt ställe!!!!! Ni kommer att ha det helt underbart!

• Grund

MrsD: Förstår att du tycker det är jättetråkigt för kyrkan är verkligen hela stadens blickfång både när man kommer med båt och med bil. Men försök att tänka postivt. Kyrkan är enorm och de kort som kommer tas på utsidan kommer vara på er mot granitväggen och tornet kommer säker inte ställa till några problem.

Precis som Aybee säger så finns där ju sidoingångar. När ni går ut ur kyrkan så kan ni ju gå ut precis som vanligt medan gästerna går ut på sidan. Sen går ni bara tillbaka in i kyrkan och ut till era gäster på sidan.

Men precis som ni fick vi papper från kyrkan igår och på Skaftö har vi möjlighet att komma till kyrkan vid tre tillfällen så jag antar att det är samma för er. Då har ni ju möjlighet att fråga hur mkt den blå väven kommer att täcka.

Jag vet att er bröllopsdag kommer bli fantastisk trots den blå väven. Det löser sig gumman!

• Stjärnis

Hejsan tjejer!

Har bytt nick, många här kallar mig ju stjärnis, så jag bytte till det. Det är ju lite kortare

Jag är hemma från jobbet idag, har ont i huvudet och hela kroppen.. Det känns som om jag ska bli praktförkyld men dtevägrar jag bli. Jag ska ju på hippa på lördag! Ska bli så roligt!

Valkyriana: Det såg helt underbart ut..

Astriden: Hoppas att ditt illamående snart går över!

MrsD: Ännu en gång, fy vad trist ned kyrkan men som flera kloka tjejer har sagt tidigare. Ni vistas ju inte utanför kyrkan så mycket och det viktigaste är ju att ni får varandra!

stenis: Hoppas det löser sig med hans mamma!

Grund: Jag ska hålla tummarna för att ert namnförslag går igenom.

Långserud: Låter som en helt underbar måndagskväll

Aybee: HANDS ringarna är SÅ snygga!

• stenbruden

Hej Tjejer!

Aj då MrsD men som de andra redan har skrivit... håller med! Förstår att det känns trist men det är ju inte det värsta som kunde hända.. Det kommer att bli super fint ändå!!!!! Styrke kram!

Tack alla för "svärmorsstödet".. Vi får väl se hur det blir. Han tycker inte att det känns så kul att hon ens kommer nu. Hon skulle komma om han bad henne men vill man det om man vet att hon själv inte vill komma?

Kul med ringarna Långserud!!

Stjärnis va bättre och lättare

Amor - jobbigt att bråka med dom! Jag hade en liten dispyt med min mamma också häromdagen.. Inge kul! Men det löste sig.. Ring upp och kolla läget med dom?! Då känns det nog bättre!!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3