• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • 31 maj 2008

Hej tjejer! Hemma efter en riktigt bra påskhelg. Har hunnit med att träffa föräldrar, syster med familj, och en massa kompisar. Och gått på Kentkonsert, det bästa! Har planerat bröllop, festat och slappat. Igår grillade vi korv, väldigt mysigt!

Låter som om ni andra också har haft en bra påsk. Är gärna med på fika någon kväll.

Långserud: jag åkte aldrig till Twinhomes, blev inte av. Synd, för det låter som om du gjorde en massa fynd!

• Majsis2008

åh vet inte hur jag ska lösa två två problem...

1, Hur ska man hålla en stor del av öl och annan dryck kylt om man inte kan få tag i is, menar vill ju int eha vatten över hal golvet om man skulle ha en balja med kallt vatten ståendes nånstans...

2. vad ska man ha på sig under? jag vill hitta en gördel eller en bra korsett som inte är så hög baktill och inga axelband...krångligt när man inte vill lägga en förmögenhet på d

• BarbaBruden

Astriden
    Jag e oxå nyfiken på ditt vigsel och festprogram....Vill du maila?

Fika en annan dag låter toppen!

• CRISTAL

Grattis Aybee till klänningen Roligt att du hittat den.

Själv har bröllop inte varit med på min att-tänka-på-lista. Flytten i fredags gick väldigt smidigt och vi var 18 personer som flyttade våra grejer. Nu njuter vi verkligen av alla ytor och imorgon ska jag prata med kvartersvärden och se hur mycket renoveringshjälp vi får (behövs en hel del).

Grannen är snäll och lånar ut lite av sitt nätverk till mig tills att vårt internet startar igen nästa vecka onsdag så under tiden kanske det inte blir så mycket BT.

Må gott tjejer och Happy våffeldag som är imorgon om jag inte har fel

• 31 maj 2008

Astriden - jag tar gärna del av ditt vigsel- och festprogram också! Vore toppen! Tack för låtlistorna - har inte hunnit kolla igenom dem än, men vi hittar nog mycket användbart där!

• Astriden

God morgon brudar
    Snällasnälla allihopa, be till vädergudarna att detta smälter bort på knappt två veckor!!

Jag kan maila ut vigselprogrammet till Er med festhäftet är på tok för stort för att maila.
    Enklast är om ni lägger ett mail till mej om vad ni vill ha så svarar jag gladeligen på det med bifogade häften/listor

Idag är det fötterna som ska få sig en omgång & bli bröllopsfina skönt!

• Långserud

God morgon flickor!

Vilket väder! Tänkte vara gatusmart och åka till jobbet före köerna, men så verkade alla andra oxå tänka... men men en timme före alla andra kommer vilket innebär arbetsro! Bra när man varit borta 1v och har 37 olästa mail..gaaa! inte mkt BT för mig idag...

Astriden: Det ordnar sig! Veckan ut kanske är slask men detta skulle inte hålla i sig och under allt detta blask är det massa blommor och knopp som bara längtar efter att blomstra ut!

Ngt du vill ha hjälp med? Jag är bortrest på din stora dag men säg till om du vill ha hjälp med ngt i nästa vecka (vika servetter, klistra, klippa, U name it!) så hjälper jag gärna till! PS; Hur passar klänningen numera?

Kram på er brudar!

PS; Vart och när ska alla åka på bröllopsresa? Vi spånar på Malaysia, Hainan, Afrika..

• AyBee

Måste börja dagen med att säga - GRATTIS på födelsedagen, Grund......för det är väl idag

Astriden - Detta kommer att försvinna. I helgen väntas det bli mycket varmare och det sak avra soligt imorgon så mycket kommer att smälta bort. Det kan hinna hända massor på 2 veckor!!
    Som Långserud skrev - behöver du hjälp? Hojta till!!!!

Cristal - Vad skönt att flytten gick bra för Er. Njut av att bo större för snart har ni fyllt det stället också

Långserud - Vi kikar lite på Key West just nu, nu när dollarn är så låg. Det ska vara helt underbart där säger en kollega som varit där. Som i caribien men USA ändå....Funderar på att ta flygbiljetter över till Florida och sen fixa resten själva då vi utnyttja raset på dollarn mer än om vi tar allt via en resebyrå. De drar ju inte ner sina priser under året bara för att dollarn går ner.
    Vi vill ju inte bara borta från sonen alldeles för länge. Jag blev lite inspirerad av Astriden som bokat ett par dagar på ett spa efter bröllopet för att sen ta en längre resa. Funderar lite på att göra samma, fortfarade lämna sonen hemma men kanske ta en långresa när resten av familjen har semester så att de inte behöver ta långledigt i okt för vår skull. Tål att tänkas på....Hmmm

• Amor Eterno

God morogn tjejer!

Låter som om ni har haft en bra helg!! :)

Astriden, ja vlket väder det är tror dock att det smälter bort och blir mycket bättre snart

Grund Grattis på födelsedagen :)

Aybee - När skall du hämta din klänning?? Jag skall e-maila om min nu är sååå ivrig att få hämta min den är ju underbar.
    Blev alldeles tårögd när jag fick på mig den första gången det var så jag visste att det var The One!

Cristal vad roligt med den nya lägenheten, skönt med utrymme!

Jag har lite hemsidor med smycken hemma som jag e-mailar till dig Långserud :)

• 31 maj 2008

Åh, fyller du år idag, Grund?! Grattis!!!

Astriden - du kanske vill ha hjälp med att vi åker ut till Stora Holm med våra hårblåsar och smälter bort all snö?! Det kommer alldeles säkert att smälta bort till 5 april!

Vi tänker också ta en weekend efter bröllopet - funderar på Falsterbo eller Torekov. Sedan åker vi två veckor till Maldiverna i oktober. Ön Filitheyo, verkar helt magisk. Resan blev också 10.000 kr billigare än det preliminära priset, tack vare dollarn! Helt otroligt, de pengarna kan vi verkligen göra något roligare för där nere, dyka och så. Funderade lite på att ta New York direkt efter bröllopet, men vi tror att vi har lagt den tanken på is.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3