Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Härligt!! ååååå, va jag längtar!!!
    har precis kommit hem nu, vi har varit o beställt våra ringar
    jag är såå glad!

Neri05 skrev 2008-05-06 08:49:02 följande:
    Exakt 4 mån kvar!!!!!!!!!!WOHOOOOO!!!!
  • matildaochniklas

Jag såg det jag också! Kanon ju! Men ikväll har sambon röstat för att vi ska se desperate houswives, så vi kommer att kolla på reprisen av plus istället

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-06 20:26:01 följande:

någon här som brukar titta på plus? ikväll är det iaf plus sommar och just idag handlar det om bröllop, så då kan man få veta mycket bra.
  • matildaochniklas

Jag ska ta min blivandes efternamn, men behålla mitt som mellannamn. Han ska också ta mitt som mellannamn, och om vi får några barn någon gång har vi tänkt att ta bort mellannamnet för att vi alla ska kunna heta likadant.

Krångligt - jag vet! Men det känns som den bästa lösningen för oss.

• matildaochniklas

Jag skrev ut papprena igår o ikväll ska vi fylla i dom
    SHIT! Det är verkligen på riktigt!

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-07 11:17:21 följande:

sådär.. nu var hindersprövningen och namnbytet utskrivet, nu skall det bara skrivas på, så kanske det ligger på brevlådan idag.. skrämmande va verkligt allt blev plötsligt
  • matildaochniklas

Jag pratatde med en tjej på skatteverket och man kan göra så om man vid vigseln behåller sitt efternamn och han tar mitt som mellannamn. Då kan jag senare ta hans namn. Hon sa att det var ett sätt att kringgå lagen.

Skonie skrev 2008-05-07 17:46:57 följande:
    matildaochniklas; får man verkligen göra så? Ta varandras efternamn som mellannamn? Är ganska säker på att det bara är ena parten som får det.
  • matildaochniklas

Igår fick vi besked om att vi får den präst som vi önskat =)

• matildaochniklas

Kul! Det är så skönt att veta att det är en präst som kommer att göra det BRA! Nu slipper jag vara nervös över att få nån virrpanna till vigselpräst

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-09 10:25:36 följande:

matildaochniklas:va roligt!! vi ska ha min komfirmationspräst
  • matildaochniklas

Härligt! Vad blev det för ring då?

Helena Johansson skrev 2008-05-12 12:35:11 följande:

I lördags hände det grejer.. Vigselringen beställd, tärnornas klänningar och sjalar inhandlade, besök i kyrkan och hindersprövningen på lådan
  • matildaochniklas

Låter jättefint!
    Jag hoppas att vi får hämta våra ringar på fredag
    Min m2b säger att han ska låsa in dom så att jag inte provar sönder den

• matildaochniklas

Idag har jag bokat in en middag med vårat toastmasterpar, dom kommer hit på torsdag och äter middag. Då ska det snackas bröllop

• matildaochniklas

Oh, va härligt!!
    Snart fru Wennerström skrev 2008-05-13 19:37:46 följande:

hihi va skoji helgen fick jag veta att m2b's föräldrar bokat svit åt oss till bröllopsnatten.. vi önskade oss det i genemsam fördelsedagspresent.. så vi fick fylla i på en lapp vad vi villa ha till frukost och vilken tid, så dom kunde lämna in den.. hihi^^
  • matildaochniklas

Skonie- det såg jättefint ut tycker jag! Smart det som kärlek08 påpekar, fast jag märkte det inte ens

Kärlek08 - va tråkigt!! Har du bara en tärna?

• matildaochniklas

Verkligen jättefin klänning!

fyffy skrev 2008-05-15 18:54:37 följande:
    Snart fru Wennerström: Det är en nixa 8521, den korta vida klänningen med en massa rosor på.. finns en bra bild på deras hemsida.. den är fantastisk!
  • matildaochniklas

Kärlek08: va skönt att du iaf tar hennes avhopp med lugn och ro. Det är klart att hennes hälsa är viktigast. Du kommer att få ett underbart bröllop iaf!

Igår var våra toastmasters här, det känns riktigt bra!!

• matildaochniklas

Ja,vi pratade igenom typ allt. Vi fördelade lite uppgifter, dom ville gärna göra festprogrammet och fylla det med saker som vi inte fick veta. Sen ville dom gärna komma och titta på lokalen så att de skulle få lite bättre koll. De ville också hjälpa till dagen innan och fixa iordning. Jag tror att dom kommer göra ett kanonjobb!

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-16 13:08:47 följande:

jaha, kom ni fram till ngt?
  • matildaochniklas

Ja, det känns skönt att dom ville göra lite av det praktiska innan också. Vi har ständigt kontakt med dom så vi pratar ju lite om det då och då, men det var iaf skönt att träffa dom tillsammans och gå igenom lite grann.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*