Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Då hjälper jag dig ditte1. Välkommen!

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

• lanovia 08

Igår beställde jag min vigselring!!! Blir så fin!

Vi har nu kvar:
    bestämma exakt vad vi skall ha i våran buffé, göra festhäfte, göra en dans som vi skall framföra istället för valsen, etiketter till vinflaskorna, vigselprogram, sy in och upp min klänning.... och säkert massa till som jag inte kommer på nu

• lanovia 08

Då borde vi alltså få tillbaka hindersprövningen inom en vecka från nu. Fler o fler saker börjar verkligen falla på plats.

fyffy vad kul att ni fick igenom erat ny efternamn. Men vaddå skall bara din blivande byta nu? Alltså byter han namn nu direkt och du vid bröllopet eller hur fungerar det?

• lanovia 08

Idag fick vi tillbaka våran hindersprövning. La den på brevlådan i onsdags, så alltså mindre än en vecka tog det att få tillbaka den. Gick förvånandsvärt fort.

Snart fru wennerström. vad roligt att de har bokat sviten åt er. Har ni fått veta vilket hotell? Eller är det deras hemlighet fram tills det närmar sig?

fyffy, ok då vet jag. Bara nyfiken på hur det fungerar.

• lanovia 08

Det blev inget med ringarna. I affären så sa de att jag inte hade något att vinna på att använda ringarna. Skulle inte vinna något ekonomiskt på det utan att det var bättre att jag gjorde något annat av dem, typ en länk eller något.

Egentligen så var det ju inte för att tjäna ekonomiskt på dem som jag ville använda dem, men jag väntar ändå och gör något annat av dem någon dag.

Nu väntar jag bara på att ringen skall bli klar så jag kan få hämta hem den.

linil skrev 2008-05-13 22:05:57 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-05-12 09:08:38 följande:
    Tänkte nog skicka in våran i helgen. Hur har det gått med ringarna?
  • lanovia 08

Skall de åka på bröllopsresa någonstans? Kanske finns något som de behöver till den resan isåfall.

Annars är ju upplevelse en jättebra idé.

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-13 22:01:50 följande:

i juli gifter sig m2b's brorsa, men vi vet inte vad vi skall ge dom, dom har ju allt precis som dem flesta.. ngn som kan komma med ngn bra idé?.. gärna något ovanligt
  • lanovia 08

Skonie, ser bra ut. Såg inte heller det kärlek08 påpekade, men hon kan helt klart ha en poäng där.

Kärlek 08, vad tråkigt!! Hoppas bara hon hade en bra anledning.

Hehe Ugla du behöver nog inte oroa dig så mycket över din tärna låter det som.

Igår beställde vi hem gästboken, hoppas den är lika bra som den verkade på bild. Borde komma inom några dar...

• lanovia 08

Den heter bröllopsboken och vi beställde den på cdon.com för 159kr. Finns på fler ställen men dyrare då.

Det vi tycker är bra med den är att det är färdiga frågor att svara på. Jag får själv ångest när jag är på bröllop och få en gästbok med tomma sidor i. Skall man komma på något roligt och bra att skriva. Också vet man att ALLA som sitter efter en kommer läsa och värdera det man har skrivit.

• lanovia 08

Äckling lycka till idag!
    Ett hett tips från mig är att du tar med dig en person som du verkligen litar på och som har typ samma smak somd dig.
    (T.ex. skulle jag aldrig tagit med mig en utav mina närmsta kompisasr då hon har en tendens att få mig att köpa kläder som jag sedan lämnar tillbaka då de sitter alldeles för trångt. )

Och prova så mycket du själv känner att du behöver. Om det så innebär att du provar 20 klänningar i 10 olika butiker för att sedan ändå köpa den första du såg. Gör det! Då vet du att det är den du vill ha.

• lanovia 08

Vad skönt att hon verkar ha en vettig anledning ialla fall. Och inte bara ett "jag har ingen lust att vara med på ditt bröllop"-attityd.
    Sen är det ju precis så att ens nära och käras liv går ju vidare även fast vi i denna tråd skall gifta oss i september. De kan ju inte sluta och må dåligt, hålla ihop med sin partner eller låta bli att bli gravida etc bara för att vi skall gifta oss. Tyvärr...

Vad har du köpt för caketopper? Vi har hittat några absoluta favoriter, Favoriten såg vi på ebay, får hoppas det kommer upp en liknande igen.

• lanovia 08

matildaochniklas, låter kanon! Skönt med engagerade toastmastrar!

Vi fick hem vår gästbok idag! Var nog nästan bättre än vad jag vågat hoppas!

• lanovia 08

Jag har öppnat en ny tråd nu. Tyckte det kunde vara bra att ha en uppdatering i TS, då det hela tiden råder förvirring på vilken lista som var den senaste. Hoppas nu att alla står med där som skall stå med där.

Nya tråden hittar ni på www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2912864.html

• lanovia 08

Jag bestämde mig alltså för att inte leva upp till mina lata ord då jag sa att Snart fru Wennerström skulle starta en ny tråd bara för att hon gjorde det så bra sist.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*