Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

I september har vi ju ännu inte ställt om tiden till vintertid och sommaren har ju knappt passerat. Att det skulle vara mörkt kl 16 behvöer ni def inte oroa er för. Jag skulle gissa på att det i början av månaden börjar mörkna runt 9-9.30 någon gång och slutet av månaden något tidigare.

Höstbrud 2008 vad är det du pluggar? Låter som typ apotekare eller bio.vetläkemedel? Hoppas tentan går bra. Farmakologikursen var nog det roligaste jag läste på hela min utbildning.

Nu har vi flyttat till huset! Så underbart det känns! Men man är lite sliten efter en helgs flyttande och plockande...

• lanovia 08

Vad kul att bil sjuksköterska! Jag läste molekylärbiologi, så nu kämpar jag för fullt med att försöka hitta mediciner.

Ja vi trivs, även om det fortfarande är mycket flyttkartonger och allmänt rörig. Men det är så underbart att ha sitt egna nu. Och att dela det tillsammans med älsklingen!!!!

Synthetic du är självklart välkommen här även om ni skjuter upp bröllopet. Fast du kanske inte kommer stå ut med oss om ett tag, när vi blivit ännu nojjigare och stressade. :--D

• lanovia 08

oj nu gäller det att se upp, nu har vi en höstbrud 2008 och en höstbrud2008.

Alla ni nya som kommer hit, välkomna, som sagt september är en populär månad att gifta sig i. kan ni inte lägga till er på våran listan, så vi har lite koll på alla.

Oh fröken förväntan vad härligt det låter att fått känna av sommaren lite.
    Vi håller på och kollar lite runt vår bröllopsresa nu. Har reserverat plater. Men vi har lite bestlutsångest. Ett dyrt hotell med allinclusive, eller ett hälften så dyrt hotell men fortfarande med ok standard och halvpension. Vi har nog bestämt oss för det sista, vill hellre har pengar till att kunna se saker på plats. Men vad svårt det är!
    Längtar dock så efter resan nu! Nästan mer än bröllopet! (ok kanske inte helt sant)

• lanovia 08

Då gör jag ett försök att få in Troll1, varför ramlar du bort hela tiden?

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)

• lanovia 08

Jag vet faktiskt inte hur jag skall göra med morgongåva. Funderade på en klocka ett tag. Men vet inte riktigt om det är något som han skulle vilja ha. Ok klart han skulle bli glad men om den sedan skulle användas eller bara bli liggandes i en låda är ju en helt annan sak. Är ju tråkigt om den inte används något.

Sedan funderade jag också på att köpa en fylla-i-bok som heter något som "mitt första år som förälder". Eftersom vi hade tänkt att kasta mina piller i samband med bröllopet kan det ju vara en rolig grej. Det jobbiga är ju i såfall när alla kommer fråga honom vad han fick...

• lanovia 08

Skonie har ni pratat med eran fotograf när han/hon vill fota?
    Vi har vigseln vid 15, så våran ville att vi skulle börja runt 12. Detta för att vi skulle kunna ta det lugnt och inte behöva stressa. Så kan man sätta sig och fika/äta något efter fotograferingen.

för mig blir schemat typ så här.
    9.00 hår och smink
    12.00 foto
    13.30?? något i magen

• lanovia 08

Foxyloxy vad underbart att ha fixat klänningen.

Jag tror jag skall ta hem min från svärföräldrarna snart så jag kan prova den lite oftare.

Min tiara höll på att försvinna i flytten. Någon hade lyckats lägga kartongen med tiaran i återvinningspåsen. När sedan mamma skulle gå och återvinnan fick hon se det innan hon hann slänga den. Tack gode gud för det! jag håller på att förvandlas till en tokig bridezilla bara av tanken.
    Ser framför mig hur jag springer runt hemma och letar som en tokig efter tiaran som är kastad och aldrig mer kommer hittas... *mardrömmar*

• lanovia 08

Jo förmodligen. Jag får ont i magen och rysningar bara jag tänker på hur nära det var!

FoxyLoxy skrev 2008-03-06 11:13:26 följande:
    Lanovia 08:Ha ha är inte det den största mardrömmen som finns... Kan riktigt se hur man springer runt och uttalar ett lätt hysteriskt mantra "Men den SKA vara här någonstans".
    Höstbrud2008 om det är för sent att skicka ut inbjudningarna då beror på olika faktorer. Vet era gäster redan om att ni skall gifta er och vilket datum? Om de inte vet det, är de sådana som inte bokar upp sina liv långt i förväg? Vi skulle definitivt kunna ha vissa helger i september uppbokade redan i juni, särskilt som vi gillar att resa iväg då.
    Vi har även gäster som redan bokat in resor och har planer för vad de skall göra i september, så vi har redan skickat ut våra inbjudningar.
  • lanovia 08

Vad gäller skor funderar jag på att använda några som jag haft på 2 kompisars bröllop. De är vita och endast använda vid bröllopen. Känns fånigt att köpa nya bara för att när man har några ståendes hemma. Putsar man upp dem borde väl ingen kunna se det ens.
    Eller är det för tråkigt att ta redan använda skor?

• lanovia 08

Ja det får nog bli dem. Känns som det är bra för varje sak man kan dra ner utgifterna på. Dyrt blir det ändå. Särskilt som vår bröllopsresa verkar bli dubbelt så dyr mot vad vi hade räknat med.

Skonie, visst funderade ni på bröllop i trädgårdsföreningen här i Gbg? Såg i GP idag att de håller på med en ny avdelning där de planerar ta emot för bröllop i sommar.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*