• JohanoCissi

tjohoo majbrudar -08

det finns många forum här för brudar som ska gifta sig speciella dagar! Jag startar en här för som som ska gifta oss i maj -08. Hur långt har ni kommit med planeringen, tjejer??
    Kramiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 19:46
    Ps. Och är det så att du kommer in ny så kan du ju skriva upp listan på oss som vi har här på forumet med namn, datum o plats och lägga ert namn sist.

• Svar på tråden tjohoo majbrudar -08
  • hjartan

Grattis till er som gift er! Ingen som blivit hippad?

Just nu kämpar vi med den sista finslipningen av festhäftet. Vilket skulle varit klart för länge sedan hade jag tänkt, men det är ingen panik än.

Har inhandlat lite och fixat några små detaljer i helgen.

• Brud-08

Blev hippad igår.. var en underbar dag...

• pandis2405

Jag blev också hippad igår. Och jag som var orolig för att inte få någon, det hade jag inte behövt vara! Det var fantastiskt väder, vi hade picknick i en park med skumpa, var hos en silversmed och fick göra ett eget armband (alla fick göra varsin berlock och sen fick jag hela armbandet), och var på ett spa center och badade bubbelpool och drack bubbel och jag fick lermask och pedikyr. Sen var vi hemma hos en kompis och åt middag och hade frågesport om mig och musikquiz på 80-talshits, sen var vi ut på nattklubb och dansade och drack drinkar. Kl 3 satte de mig i en taxi med lite kontanter i handen. Är ganska trött idag men glad! Det var en fantastiskt bra hippa.

• RDF

Tjingeling!
    Jahapp så är man fru nu då! Hinner inte berätta mer än i stora drag nu, men fullständig rapport och bilder kommer.

Hela dagen var perfekt på alla sätt! Ingen stress och kanonväder. Frisyren blev bra

Blommorna underbara

Herrgården var över förväntan så vackert både ute och inomhus
    Vigselförättaren jättetrevlig och gjorde vigseln speciell och romantisk, läste bla en dikt av Nils Ferlin.

När vi kom i land efter båtturen med ekan från stenen stod en tjej från Herrgården med brudskål (champagne med jordgubbar)

Fotografen var kanon och väldigt tillmötesgående. Vi fick bilder i alla möjliga miljöer, inne i herrgården, utanför, vid vattnet, i ekan, på stenen, vid forsen,blommor, ringar m.m Väntar med spänning på bilderna.

Maten var kanon och frukosten jättegod, så underbart att äta en goood frukost utomhus i den fina miljön med utsikt över sjön och "vår"sten. Stenen hade vi även utsikt från våra fönster på rummet

Dagen efter vigseln hade vi relaxen 1 timme för oss själva, bastu och stort bubbelbad och så fanns det en massa lyxiga produkter för topp till tå att använda.

Vi är så nöjda med vår dag! Nu återstår fest för våra nära och kära. Bröllops/familjeresa i sommar och sen en romantisk weekend i höst till Paris

• MissNiss

Garttis till er som nu blivit fru...

Själv blev jag hippad i lördags...väldigt trevlig dag!!!

• Syrran79

Nu börjar jag känna av bröllopsnerverna!! På lördag är det dax. Var hos frissan idag med tärnan o kollade hennes uppsättning samt klippte och färgade mitt hår. Imorgon ska det göras naglar. Förhoppningsvis kommer tärnans klänning oxå imorgon. Torsdag är det genrep i kyrkan samt hämta alla kläder. Fredag ska vi försöka ta det lugnt. Ära en god middag med tänan och bestma samt deras respektive samt toastmasterparet. Sen tidigt i säng.
    Hoppas sen på bra väder.
    Är här några mer 17 maj brudar med bröllopsnerverna på G??

• L 76

Hallå alla maj brudar, både gifta och ogifta nu vet jag att det kommer att bli till helgen som både svansexa och möhippa blir av.
    Lite tråkigt att det väntar ända till sista helgen tycker jag. det blir ju ingen överraskning av det...

själv har jag lit jobb kvar att göra med festhäftena men jag tror att det börjar bli ett slut på det snart. Hur är det med er andra? är ni klara med allt?

• bartan

Jag ligger på målsnöret med allt planerande och tänkte njuta den sista tiden. Har fått veta att min syster och arbetskollega planerat en möhippa nu på lördag så det ska bli skönt att få komma ut lite.

• pandis2405

Vi har lite kvar på festhäftet och ska i helgen göra klart pralinaskarna - dvs stoppa i själva pralinerna. Vigselhäftets innehåll är inte klart heller då vi inte träffar prästen förrän nu på fredag.

Igår övade vi dansen, usch vad jag är nervös för den!
    Vi håller också på som bäst med bordsplaceringen.

På lördag är det svensexa så då betar jag av lite pyssel.

Annars känns det rätt ok nu, även om all ledig tid just nu går till bröllopsplaneringen.

• tobecomemrsstrauss

hej alla, har nästan allt klart till bröllopet 31 Maj, men självklart när man har börjat slappna av lite så dyker oväntade saker upp.. Servetterna jag hade tänkt mig finns inte för företag att köpa, bara privatpersoner och kunna hitta dessa te i butik är otroligt svårt. Pratade med en ica affär och dem skulle försöka ta in dem=) Hade provdukning på hotellet igår och blommorna var inte alls i samma färg som min bukett ska vara.. Men min kära vigselring kom igår efter 4 månader bhos guldsmed och den var såååå underbar... Vi träffade också prästen igår och han var supertrevlig och jättenormal hihi=) Så jag gjorde färdigt vigselprogrammet igår kväll..

Det jag har kvar nu är reda ut servett och blomproblemet, sista provning av klänningen på torsdag, hitta ett pärlarmband jag kan ha från mammas smyckeskrin, boka taxi från frisör till kyrka, göra presentpåsar och lite andra dekorationsgrejer...Måste även ta kontakt med organisten i kyrkan annars inget mer tror jag!

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08